Na een aantal reacties verstuurd te hebben op bestaande oproepjes nu ook maar even mijn eigen oproepje.
Mijn naam is Jitske, ik ben 22 jaar oud en heb dit moment even een studiebreak. In oktober ben ik gestopt met HBO Pedagogiek maar in september ga ik aan de universiteit van Utrecht Pedagogische Wetenschappen studeren.
Ik heb best wat reiservaring, eenmaal eerder heb ik een interrail reis van bijna 5 weken door Zuid/Oost Europa gemaakt en dat was helemaal geweldig. Daarna ben ik nog in Zuid Afrika voor vrijwilligers en een kort reisje en Costa Rica/Panama voor spaanse lessen en rondreizen geweest.
In eerste instantie wilde ik dit jaar weer verder weg Azie of Noord Amerika, alleen mijn moeder is ernstig ziek en wil dus niet al te ver weg zitten deze zomer. Dus dit jaar wil ik gewoon weer richting Europa. Europa vind ik echt geweldig vanwege de afwisseling dus zeker geen straf om dat verder te gaan ontdekken.
In een reis zoek ik zeker lekker afwisseling…dus steden/cultuur en dan weer een dorpje/natuur. Lekker één/twee dagen aan het strand is altijd fijn om even te relaxen na dagen rond slenteren in een stad, haha.
Ik hou erg van Reizen (haha), verder van dansen, theater, lezen, films, geschiedenis en fotografie.
Ik hoop iets van jullie te horen want ik ben helemaal in voor een leuke reis deze zomer! Ik kan in juni/juli/augustus en wil zo rond de 4/5 weken weg en denk dat Interrailen binnen Europa de beste optie is.
Ik lees net je berichtje en het spreekt me erg aan.
Mijn naam is Cynthia, ik word in mei 20 en ik begin per 1 september mijn mijn studie aan de HAN in Nijmegen.
Ikzelf heb ook plannen om van de zomer te gaan interrailen. Helaas heb ik mijn plannen moeten wijzigen, omdat een vriendin niet mee gaat.
Ik kwam een tijd geleden toevallig op dit forum terecht, maar heb me nu pas aangemeld.
Naast dat ik dolgraag wil reizen, lijkt het me ook erg leuk om op deze manier ook nieuwe mensen te leren kennen. Als je wat meer info over mij wilt of het lijkt je leuk om wat over en weer te mailen, dit is mijn email: cnth0__@hotmail.com
Ik ben ook nog opzoek naar reisgenoten voor een reis door Europa in de periode juli augustus, en je oproep spreekt me daarom wel aan! Ik heb eerder op de fiets door Europa gereisd, maar een Interrail vakantie lijkt me ook heel erg leuk. Een actieve vakantie en nieuwe mensen leren kennen, geweldig!
Ik ben trouwens Tim, 5e jaars geneeskunde student (23 jaar)
Hoi! Ik ben Lonneke (21) en inmiddels alweer vierdejaarsstudent. Ik heb geen ervaringen, met dit soort oproepjes via internet voor reismaatjes, maar zag dit berichtje terwijl ik aan het googlen was en het sprak mij erg aan. Ik loop al een tijdje met het idee om deze zomer in juli of augustus te gaan interrailen door Europa. Veel vrienden van me hebben al andere plannen en om in mijn eentje te gaan zie ik niet zo zitten vandaar een reactie!
Ik was van plan om in juni af te studeren en daarna een lange/verre reis te maken, maar dat gaat hem niet worden helaas… Ik ben waarschijnlijk pas in oktober klaar, maar kan natuurlijk niet zo lang wachten met het maken van een reisje. Dusss een paar weken Europa deze zomer lijkt me heerlijk! Alleen is ook maar alleen, dus bij deze: ik zoek ook leuke reisgenootjes!
Misschien leuk om mailadressen/facebook uit te wisselen om te kijken of het klikt en de plannen overeen komen?
Noouu, aardig wat reactie op die eerste post. Tof. Zo zie je maar dat veel mensen toch gezelschap zoeken bij het reizen. Zelf aardig wat ervaring met backpacken in Afrika, Zuid-Amerika en uiteraard Europa. Afgelopen winter voor vijf weken in Zuid-Amerika geweest dus nu weer eens dichter bij huis zoeken.
Het klinkt allemaal goed in ieder geval wat jullie schrijven. Mochten er meer mensen gezocht worden dan houd ik me aanbevolen eens de plannen naast elkaar te leggen.
About me: net 24 geworden en leerkracht op een basisschool. Volleyballer en ga zo vaak mogelijk op reis :wereld:.
Hoi,
Zie nu pas alle reactie.
Gek, kreeg geen berichtje dat er gereageerd was.
Ik ben nog steeds op zoek naar een reisgenootje.
Met een groepje weggaan is misschien ook wel een leuk idee!
Europa ben ik nog steeds voor in, ook een paar weken naar bijvoorbeeld Azie (Indonesie ofzo…) lijkt me leuk.
Sta voor veel open!
Stuur anders even een prive berichtje of mail me op; [EMAIL=“jitsketje@hotmail.com”]jitsketje@hotmail.com
Groetjes,
Jitske.
Leuk dat er zo veel mensen zijn met dezelfde ideeen/plannen!
In mijn geval zijn er change of plans! Nou ja, aanvulling van de plannen eigenlijk… Ik heb twee jaar geleden een restauratieproject gedaan in Frankrijk en ik kreeg opeens de ingeving dat dit jaar weer te doen. Erg leuk; een project in een middeleeuws dorpje in het zuiden van Frankrijk, waarbij gebruik wordt gemaakt van middeleeuwse technieken. Het is echt een hele mooie omgeving (in de buurt van Avignon) en het eten is zooo lekker haha. Ik wil daar de eerste twee weken van augustus heen gaan, dus dat kan mooi aansluiten bij een leuk tripje dacht ik zo!
Mijn naam is Barbara en ik ben 19 jaar heb. Na het behalen van mijn diploma afgelopen jaar besloten een tussenjaar te nemen. Ik ben al 5 maanden naar Nieuw Zeeland geweest en nu aan het werk. Alle vrijheid van een jaartje ‘niks doen’ loopt nu ten einde (helaas…), maar het lijkt mij natuurlijk leuk om het af te sluiten met nog een laatste hoogtepunt. Ik wist niet zo goed wat ik eigenlijk nog wilde gaan doen, maar jullie reisplannen spreken me wel aan. Begrijp ik goed dat het (ook) gaat om de maand juli? Of zijn er ondertussen al hele concrete plannen en ben ik eigenlijk te laat met dit bericht haha?
Ik ben ook benieuwd naar jullie reisplannen. Ik zat zelf al te denken om 3 weken te gaan reizen door Oost-Europa (bijvoorbeeld Praag, Budapest, Kroatie), maar het lijkt me leuk om dit samen met anderen te doen. Ik heb ook enige reiservaring, want twee jaar geleden ben ik in Azie gaan backpacken (thailand & indonesie). Verder ben ik ook (kort) in Mexico en India geweest.
Ik heb geen ervaring met interrailen in Europa, maar dit lijkt mij ook wel een goede optie. Ik las dat sommige van jullie dit al hadden gedaan. Is het een beetje goed te doen?
Ik ben 2 jaar geleden afgestudeerd en werk nu fulltime. Interesses zijn reizen, cultuur, avontuur, strand, surfen, mensen ontmoeten…
Dat is een aardige groep geïnteresseerden. Had Jisketje dit ook in gedachten toen je de post plaatste???
Als er een groep gevormd gaat worden is het wellicht een idee eens af te spreken om de plannen concreter te maken. Dat gaat waarschijnlijk gemakkelijker in real life?? Zeker omdat volgens mij niemand echt hele specifieke plannen heeft voor de locatie, dus mogelijkheden zat!
Ik vind het in ieder geval leuk klinken om met een groep op pad te gaan, zo ontmoet je ook eens nieuwe mensen.
Op het moment druk bezig met vakantieopties, kwam o.a. zeer voordelige vliegtickets naar India tegen (onder de 400 euro retour incl.). Dan begint het toch weer te kriebelen… Iets heel anders dan interrail Europa, maar misschien geïnteresseerden???
Hoi Jiltske,
Ik weet niet of je ondertussen al werkelijke plannen hebt (gemaakt) maar ik zou ook interesse hebben om mee te gaan. Ik ben 27 jaar (psychologie gestudeerd), hobby’s zijn onder meer: fotografie, schilderen, toneel.
Graag hoor ik van je.
Groeten, Renske