Reisgenootje voor zomer 2011 - Rondreis Europa

Hallo allemaal,

Ook ik wil me graag aandienen als kandidaat reisgenoot :slight_smile:
Ik ben Louise, 25 jaar, en sta open voor vele soorten reizen.
Wel ben ik gebonden aan de eerste drie weken van juli.
Ik hoor graag of er al wat meer concrete plannen zijn.

Groetjes!

Hej ook ik wil graag gaan interrailen. Het zou voor mij om 2 a 3 weken in juni gaan. Dus als er meer mensen zijn in deze periode met de zelfde plannen hoor ik het graag.

Over mij. Ik ben 24, werkzaam als adviseur bij een netbeheerder. Zelf wil ik graag wat meer van Europa zien. Dus verschillende culturen, leuke dingen doen en dat het liefst met wat gezellige mensen.

Ik hoor graag van jullie

Zo, waar heb je die goedkope tickets naar India gevonden? Klinkt goed :slight_smile:

Hee, tickets naar Mumbai vanuit Amsterdam bij Lufthansa! Zo te zien nog steeds voor 385,- incl. Ik snap de prijzen van de vliegtickets nooit zo goed, maar ik snap wel dat dit vrij voordelig is :).
Interesse in India deze zomer?

Groetjes,
Mark

Thanks! Heb nog geen directe plannen voor deze zomer, zit er aan te denken een week of 6 naar Italie te gaan, maar India staat wel nog op mijn verlanglijstje dus wie weet… :slight_smile: ik zal er eens naar kijken.

Tja, blijft lastig, kiezen. Was zelf eerst ook van plan het deze zomer dichter bij huis te zoeken. Maar op één of andere manier is de nieuwsgierigheid naar India toch te groot…

Succes met jouw keuze :wink:

Mark

Dat klopt helemaal en dan ben ik ook nog eens een last-minute beslisser, hou er niet zo van om al maanden tevoren iets vastgelegd te hebben dus ik heb nog effe :wink:

Jij ook succes!

Jeetje…wat een reacties!

En dan denken dat ik al 'enige’van deze ideeen heb :wink:

Ik heb al behoorlijk wat reiservaring…maar nog niet in Europa… En op dit moment vind ik het dan ook eigenlijk een beetje eng…Tenminste…het is geen Azie waar overal in elke uithoek een hostel is…of vergis ik me…aangezien jullie al Europa reis ervaring hebben…let me know…En jullie reizen dan met de trein? Ik ben nog aan het twijfelen of ik niet met de eigen auto moet gaan…weet dat ik dan niet zoveel mensen tegenkom…aan de andere kant ook wel weer totale vrijheid…kan toch altijd de auto ergens parkeren voor een maand…

Of hoe hebben jullie dit aangepakt…

Even iets over mij:

28 jaar…vrouw en gek op reizen, gepland staat mijn vertrek rond 1 september…richting Honagrije en dan verder trekken…voor een jaar…6 maanden… 2jaar… geen idee…niet teveel plannen…

Ik hoor graag jullie tips en tricks!
Thanks [EMAIL=“liabos1@gmail.com”]liabos1@gmail.com

Na zoveel geïnteresseerden lijkt het mij goed om de plannen misschien iets concreter te maken. Ik doe maar even een suggestie, omdat het inmiddels alweer bijna half mei is!

Mij lijkt het persoonlijk ideaal om te vertrekken omstreeks maandag 20 juni.
Met een railpass van 22 dagen (of 10 dagen binnen 22 dagen) kom je dan op ongeveer 12 juli als einddatum.

Ik zou het liefst beginnen in Duitsland en daar in elk geval Berlijn aandoen, een stad waar ik zelf nog nooit ben geweest en die echt enorm leuk schijnt te zijn. Vervolgens bijvoorbeeld door naar Polen, om Krakau en Auschwitz te zien?

Wie lijkt dit een leuk idee en kan omstreeks deze data weg?
Groetjes!

helaas, ik ben pas vrij vanaf juli, dus dat is voor mij te vroeg… lastig dat je tussendoor terug moet zijn!

groeten,

Tim

Hoi,
Mijn plannen zijn helemaal gewijzigd!
Ik ga begin juni voor 3 maandjes als Au Pair naar Australie.
Geen Europa reis voor mij deze zomer dus.
Jullie veel plezier, ik hoop dat jullie onderling een clubje kunnen vormen!
Jitske.

hoi allemaal

ik ben van plan om halverwege juli voor c.a. een half jaar door europa te reizen met een camper, nu wil ik in mijn eentje gaan reizen alleen lijkt mij dit wel saai voor zo’n lange periode, daarom ben ik op zoek naar mensen die af en toe een stuk mee willen reizen (hierdoor is het ook betaalbaar doordat we de km kosten kunnen delen)
doordat ik met een camper ga kan je goedkoop reizen, de meeste overnachtingen kunnen gewoon op een parkeerplaats of bij een boer / huis
waardoor je dus geen of nauwelijks campingkosten hebt

ik ben dus niet op zoek naar een reisgenoot voor de hele reis maar voor een paar weken tot een maand, daarna gaan we weer allebei zelfstandig verder (of het moet zo goed bevallen dat we toch samen verdergaan

ik heb niet echt een voorkeur waar ik als eerste heen ga, als ik maar veel kan zien zowel natuur als cultuur. ik wil niet gaan stressen maar rustig reizen, ook wil ik af en toe wel ergens gaan werken maar dit kan natuurlijk ook gewoon in de periodes dat er niemand mee reist

zijn hier mensen die hier interesse in hebben en over welke periode gaat het dan, welke landen wil je zien?

groeten tom

Hé Wendy!

Mirjam en ik zijn al 10 dagen aan het interrailen. Maandag gaan we weer voor een periode van c.a. 10 dagen.

Interrailen is leuk maar anders dan ik had verwacht. Je moet in Spanje en Frankrijk vrijwel alle treinen reserveren en bij betalen dus met alleen een interrail ticket ben je er nog niet. Op de website van interrail kan je meer vertellen over verschillende tickets en bijhorende prijzen. Denk dat je nog net geluk hebt want vanaf 26 jaar gaat de prijs weer omhoog.

Waar woon je in Noord Brabant? Ik woon in Breda :zon02:

Groetjes

hoi wendy ik verwacht dat ik rond eind juli, begin augustus vertrek, 2 weken meereizen is geen probleem, ik verwacht dat ik in het begin richting duitseland, frankrijk, italie vertrek, maar dit hoeft niet perse, in overleg zijn andere landen natuurlijk ook mogelijk, laat maar weten wat jou plannen precies zijn, misschien kan je een stuk meerijden of een tijdje mee reizen (ligt eraan wat jij wil gaan doen)

Tom