Reisgenoot gezocht voor Namibie, Botswana en Zuid Afrika begin 2015

Wat leuk dat Karin en Yet gereageerd hebben. Ik heb alleen verderop een aanvullend bericht geplaatst omdat ik informatie kreeg dat de combinatie Zuid Afrika met Namibie en Botswana waarschijnlijk te ver is het gebied van Zuid Afrika naar Namibie lang duurt en niet interessant is. Dan zouden de Victoria Watervallen in Zimbabwe een betere aanvulling zijn. Echter kon ik de koptekst niet aanpassen. Ik heb op 20 november dit geschreven "Helaas hoor ik niets meer van Alexander dus mijn vraag staat weer (of nog steeds) open: WIe heeft er interesse om in april naar dit geschreven: Namibie/Botswana/Zimbabwe te gaan. Reisduur 3 tot 4 weken. Met een 4X4 met toptent. Oftewel: een avontuurlijke safari.

Ik heb vandaag bericht gehad dat mogelijk een mannelijke collega van mij interesse heeft en dan zouden we met 3 dames en 2 heren zijn. Hoe staan jullie daar tegenover? Jan, hoe sta jij er tegenover om met 3 dames op reis te gaan en mogelijk uitbreiding met 1 heer? Hoe staan jullie tegenover een reis met als doelen Namibie, Zimbabwe (Victoriawatervallen) en Botswana?

Groetjes,

Monique

Halo Monique,

Mijn hele leven moest ik al optrekken met vrouwen. Mijn vrouw, twee dochters, vier kleindochters en een zus. Dus nee geen enkel bezwaar, lijkt mij wel grappig met drie vrouwen zo n stoere reis te maken, ben erg benieuwd. Vrouwen die iets durfen vind ik stoer, zoals het dames team in de VOLVE OCEAN race. Een man er bij is ook prima.
Ik denk wel dat we in januari het totale aantal definitieve medereizigers moeten weten. Dit vooral ivm type vervoer, reisduur, route
Accomodatie (kamperen, hotelletjes of en/of). Alles bij elkaar vraagt het nogal wat voorbereiding.
Zullen wij op korte datum afspreken om elkaar te ontmoeten? Het lijkt mij een ontzettend leuke trip te worden met volkomen onbekenden vier weken in Afrika rond te trekken.
Groeten Jan

Hoi, het lijkt me geweldig daar een trip te maken, en zou er 4 tot 6 weken voor uit willen trekken.

Ok zullen we spijkers met koppen slaan? Ik kan de 20e overdag in Utrecht afspreken voor een eerste ontmoeting. Anders wordt het in het weekend van 3, 10 of 18 januari en dan maakt het mij niet uit waar. Wat wellicht handig is is dat ik al wat informatie heb verzameld bij collega’s die al gewest zijn. Wat richtprijzen voor auto’s, routeinformatie voor Namibie, etc

Prima Monique, ergens in of in de buurt van Utrecht CS.?
Als je zo een beetje rondneust op internet zullen er op de 20ste diverse knopen moeten worden doorgehakt over, hoeveel gaan ermee, gaan we kamperen ja of nee, wat is het budget p/p, gaan we als groepje individueel of enigszins georganiseerd met chauffeur. Kamperen is over het algemeen een veelfout van 2 personen per auto, vijf personen is dan weer onhandig. Gaan we een rondje rijden of droppen we de auto (s) in Zimbabwe, hoge drop off kosten ca EUR 300 per auto.
Je kunt als groep ook een individuele reis (georganiseerd) boeken, dit is weer voordeliger. Zit je wel met een chauffeur en eventueel een kok. Is dit een nadeel of laten we deze luxe ons lekker aanleunen?
In principe vind ik alles wel ok. Voor julli nachtrust is het wel aan te bevelen dat ik een eigen tentje krijg, ik snurk nl en houd al het wild s avonds op afstand, wel weer prettig.
Groeten Jan

Stel voor dat iedereen zich voor de 20ste gaat orienteren. kosten/ verwachtingen/ kamperen ja/nee / simpele onderkomens / one way or circular trip (drop off!!) .iedereen zal zich moeten afvragen wat wil ik en hoeveel wil/kan ik uitgeven.

Hoi, heb Monique en jan een privebericht gestuurd, maar geen reactie hierop ontvangen, iets misgegaan?

Hallo An, ik heb toch gereageerd?

Wat leuk!! Lijkt me ook super leuk!!..

Hoi, wat mij betreft is de 20e bij elkaar komen in Utrecht prima, leuk! (moet wel om 3 uur opstappen, repetitie kerstconcert)

Ok de 20e in Utrecht dus en inmiddels is er nog een belangstellende. Is 12 uur een mooie tijd? Of 1 uur? Wie sluit er nog meer aan van dgenen die hebben gereageerd?

Het lijkt me dat we eerst maar 'es bij elkaar moeten gaan zitten en alle (on-)mogelijkheden af moeten wegen. Mijn ervaring is, dat als je teveel wilt zien in korte tijd en elke dag grote afstanden moet afleggen, dat je dan uiteindelijk te weinig ziet. Af en toe halt houden en daar de omgeving op je in laten werken, is wat mij betreft een betere optie. Drie dames twee heren is prima. Ook als de reis zich zou beperken tot Zuid-Afrika zou ik me daar in kunnen vinden. Met groet, Karin

Hallo Karin inmiddels is er een datum op 20 december in Utrecht. Leuk als je kom. De focus ligt op Namibie, Zimbabwe, Botswana. Is dat ook goed met jou? Brandsma, grappig;-)

Ter inspiratie: ik heb hier veel goeds over gehoord. Bouwstenen Botswana » Jouw Individuele Reis op Maat | Riksja Botswana

Hallo allen, het is erg fijn dat de eerste datum al direct raak is. De door mij opgegeven ‘beperking’ wordt er wel een als we pas smiddags bij elkaar komen, want (zoals ik al eerder schreef) moet ik om 3 uur weer richting trein. Is er nog iemand die ook vanuit of langs Rotterdam komt en (een stukje) samen zou willen reizen?

12 uur dan? Dan hebben we 3 uur de tijd. Voor een eerste ontmoeting wellicht best ok. Ik kom trouwens uit Arnhem.

Potjandosie, ik had niet verder gekeken dan pag 1. en de datum van 20 -12 niet gezien. Ik heb dan al een lastig te verzetten en lang geleden gemaakte afspraak, maar misschien kan ik die toch naar de zondag verschuiven. Hoewel er dan weer iets anders in de knel komt maar allee. Doe morgen mijn best en laat horen of het lukt ok?

Is het verzetten gelukt, en ben je (dus) van de partij?

13.00 u lukt me wel; waar spreken we af? Ik kom met de auto, wil ik op tijd zijn. Als dat voor jullie ook zo is, is misschien motel Bunnik een idee? Geen cosy omgeving als ik me goed herinner, maar vang de snelweg goed te bereiken. Karin

Ann komt met de trein en moet om 15:00 uur al weer met de trein terug. Praktisch js dan utrecht Centraal voor deze keer. Kunnen we voor de volgende keer wellicht een autovriendelijker optie afspreken. Starbucks? Lekkere koffie;-)