Hoi ik ben Milou.
Ben 20 jaar en heb zin om de wereld te gaan verkennen!
Het eerste wat mij nu aanspreekt is Afrika.
Omdat ik niet bekend ben met verre reizen durf ik het nog niet helemaal aan om in mijn eentje te gaan.
Hopelijk vind ik hier iemand die graag ook dezelfde interesse heeft!
Groetjes
Mocht je Kenia eens aandoen, dan ben je van harte welkom in Ukunda! Ik woon hier sinds april 2012 permanent met mijn Keniaanse man en ons bijna 1 jaar oude dochtertje. Vanaf het moment dat ik de allereerste keer het vliegtuig uitstapte voelde ik dat ik thuis was. Kenia heeft fantastische natuur, geweldige gastvrije en vriendelijke inwoners die altijd lijken te lachen hoe arm ze ook zijn, men is gewoon tevreden met wat ze hebben, al willen ze natuurlijk allemaal wel een beter leven. Men accepteert het gewoon zoals het komt. Een fantastisch relaxte sfeer dus. En natuurlijk hebben we hier ook een fantastisch mooi wit strand met palmbomen
Ik kan je helpen met het vinden van een accommodatie, uitjes, safari, vragen beantwoorden enz. Neem gerust contact met me op via een persoonlijk bericht als je interesse hebt. Als je me je emailadres stuurt, zal ik je vragen per email beantwoorden.
Groetjes Marriette
marriettevandervelde.waarbenjij.nu
Sent from my LG-P990 using Wereldwijzer Reisforums mobile app
Heb je al een idee wanneer je wilt gaan?
Ik laat voor nu alle opties nog open voor volgend jaar!
Heb je zin om 6 weken vrijwilligers werk tegaan doen in Kenia ??
Ik ben er mee bezig, wil ook niet echt alleen.
Heb al wat informatie aangevraagd !!!
Je kan ook 8 weken of geen terugreis boeken, wat je wil, maar ik heb 2 dochters thuis van 19-21 .
Dus kan ik niet te lang.
Heb Marriette al geschreven om wat informatie te vragen van Kenia etc. Zo komen we er toch wel ???.
Ik ben het zat hier in NL. Al erg lang, kom net uit Thailand en ga in Dec. Nog met 1 dochter en vriendin cruisen vanuit Miami Beach.
Ik zou in Febr. Graag weg willen .
Mijn mail adres is NorinaElmiger@gmail.com
Klinkt buitenlands !! Klopt !! Vader Italiaan en man Zwitser !!! Even vanwege de naam !!!
Gr. N.
Hoi Milou… Ik ben een groep mensen aan het samenstellen als mogelijk voor minimaal 2-3 maanden continent Africa. Huur 4x4 jeep(s) en van Zuid Africa naar Rwanda rijden. Verschillende landen bezoeken oa Kenya. Mozambique. Uganda. Tanzania etc. Safari. . zelf rondrijden. Slapen eigen tent . Lodges. Etc. Zoek leuke gezellige mensen die aantal weken of maanden mee kunnen. Greetz sarge (via pb zal ik mijn echte id vrijgeven)
Karibu Kenya Sarge! Je mag me altijd een berichtje sturen als je v
ragen over Kenia hebt!
Via Wereldwijzer app
Hi Sarge,
Ik vind dit een interessant initiatief en zou graag wat meer ins & outs willen weten.
Ik heb altijd veel interesse gehad in Mozambique en denk nu aan die Venuzuelaanse schrijfster wiens naam me nu niet te binnen wil schieten,die een prachtig boek over de eilanden voor de Mozambiquaanse kust heeft geschreven.(!?)
Ben verder natuurlijk ook in de rest van de reis geinteresseerd.
Ik ben een man van middelbare leeftijd met een zeer jonge spirit,in bezit van rijbewijs en (winter)tijd om mee te reizen.
groet Roald.:wereld:
:dag::dag:Hallo roald bedankt voor de interesse. . Ik zal u een pb sturen ok. Let me know if interested. cordialement sarge
Van Zuid Afrika naar Rwanda kom je Kenya en Uganda niet tegen.
Mijn zoon rijdt van Namibië naar Kenya. Een stuk samen rijden zou handig zijn, want
met 1 auto zo’n reis doen is niet evident (noch verantwoordelijk)
Hoi Milou
Als je ‘‘bouwstenen’’ zoekt onderweg kan je al bij mijn zoon in Namibie terecht en bij mij in Kenya.¨Als je wat concretere plannen hebt, laat maar iets weten. je kan ook beginnen met 1 weekje vlug op en neer om eens te voelen hoe het voelt en contacten te leggen.
Ik vertrek nu zondag (17/11) voor 1 weekje . Je kan nog mee als je wilt. PB me maar. Groet
Hi Masaku…thanx voor uwe reactie. heeft u ervaring in het rijden in Africa of heeft u er gewoond? uit uw schrijven merk ik dus op dat uwe zoon ook voor langere periode naar Africa gaat? ook eigen 4x4 kopen of huren en alleen of met een groep?
zelf heb ik in een periode van 5 jaren langere tijd in verschillende landen gezeten zoals somali, Rwanda, congo, car, tchad. idd met een groepje en meerdere auto’s rijden heeft mijn voorkeur. is het alleen niet om de veiligheidsgevoel.
en Kenya en Uganda …eerst Rwanda, dan doorrijden natuurlijk he! Somali laat ik maar hoe het is. te gevaarlijk voor mijn ‘reisgenoten’. niets ligt nog vast om eerlijk te zijn. een vriend van mijn uit NL zal juni-juli gedaan zijn met zijn opleiding op zijne job en dan wilt hij voor aantal maanden weg. hij zal gedeeltelijk met mijn de reis maken dan. we willen eerst naar usa reizen voor een tijd. vanuit daar vliegen we naar Africa continent en huren daar een 4x4 is het idee. in welke volgorde?? of eerst africa en dan usa. en eindigen thailand hoogstwaarschijnlijk.
dus wie gedeeltelijk of langer mee wilt op de rondreis…be my guest. stel u voor zou ik zeggen en laten we afspreken in Antwerpen. ik weet dat ik sowieso voor langere tijd naar het buitenland ga…
ah net uwe website gelezen en bekeken masaku…mooi. zeer mooi. ken mee indenken waarom ge daar vaak bent!
Als er mensen zijn die vanaf aankomende zomer voor een lange tijd naar Afrika willen: let me know! Ik wil erg graag voor een lange tijd daarheen om rond te reizen en om langs projecten te gaan. Ik ben afgelopen zomer een maand in Zuid-Afrika geweest en heb daar met wildlife gewerkt en ik heb ondertussen veel boeken gelezen over mensen die door Afrika zijn gereisd en ik heb erg veel zin om hetzelfde te gaan doen. Exacte plannen heb ik nog niet, maar misschien dat mensen tips hebben? Mensen die mooie plekken weten, mooie projecten? Ik wil sowieso naar Kenia ^^
Ciao
Karibu sana voor al je vragen over Kenia!
Via Wereldwijzer app
Ik heb dezelfde interesse
Ik ben afgelopen zomer een maand naar Zuid Afrika geweest om daar vrijwilligerswerk te doen met Wildlife. Maar helaas zijn dat soort projecten erg duur en dan kan ik er vaak niet langer dan een maand blijven. Het is goedkoper als je een tijd zelf rond gaat reizen, en dat wou ik graag aankomende zomer doen!! Ik weet niet of je al weet wanneer je ongeveer weg wilt gaan?
Groetjes
Ik wil wel mee!
Zoiets lijkt mij ook heel gaaf om te doen! heb je daar een hoog budget voor nodig?
hallo Jannita…ja het is niet goedkoop. mensen die ‘budget’ willen reizen of backpackers…niet echt voor helaas denk ik persoonlijk. de 4x4 huur is al een hoog bedrag. per maand bent ge alleen al zo’n 5000 kwijt. daarom willen we de reis ook maken met meerdere geïnteresseerden. en met de autohuur komt ge nog nergens he. proviand, benzine/diesel, eigen uitgaven, …noem maar wat op.
als 2de optie hebben willen een vriend en ik een roadtrip in de usa voor een paar maanden maken. van (bijvoorbeeld) Seatlle naar zuidelijke punt California rijden. misschien mexico een week ofzo. dan terugrijden Las Vegas, Texas, zuidelijke staten en naar Florida. daar alle Disney parken afgaan. moerassen in het zuiden. naar Washington DC rijden en helemaal naar NY (Niagara watervallen). reis van paar maanden. interesse?
heb heel wat mensen proberen te contacteren maar helaas weinig reacties terug! (ben al langere tijd actief op dit forum , verschillende mensen gecontacteerd en totaal geen reacties terug. gelukkig wel een paar mensen die het fatsoen hebben om te reageren)
helaas merk ik al tijd dat deze site ‘reisgenoten’…lijkt alsof het een soort datingsite wordt. mijn maakt het totaal niet uit of ge nu 18 bent (want we vragen wel die minimum leeftijd) of dat ge 50 bent. als ge in goede gezondheid bent en actief, vrolijk, goed gezind, teamplayer…dan bent ge welkom. leukste is om met een groepje te reizen. en steden te ontdekken zoals NY, San Francisco, LA (heb ca 5 jr in de us gewoond dus ken wel iets).
Hoi Milou (en anderen)
Ik wil ook graag door Afrika gaan reizen. Mijn plan is om vanaf februari vanaf Tanzania (Mwanza) naar Zuid Afrika reizen en wil hiervoor 3 maanden de tijd nemen.
Wil het liefst met het ov en goedkope guesthouses…Heb geen strakke planning, maar het idee is om door Tanzania, Malawi, Zambia, Namibie en daarna door naar Zuid Afrika te gaan. Maar niets staat nog vast, behalve dan dat ik vanaf Mwanza vertrek Als het je leuk lijkt om samen plannen te maken, of voor een deel samen te reizen,
let me know!
Groetjes Mara