Wie heeft er tijd voor en zin in een groepsreis in/door Afrika?
Ik kan en wil (zeer) binnenkort wel weg! Het liefst maak ik een reis door meerdere landen in het Zuid-Oostelijke deel, maar ik sta open voor andere suggesties!
Ik overweeg een reis te maken die in Nairobi op 12 juni start…
Ben zelf dus al een paar jaar woonachtig in Ukunda, ben getrouwd met een Keniaan en sinds anderhalf jaar moeder van een prachtige dochter.
Ik ben benieuwd naar je plannen en hoe lang je in Kenia wilt verblijven. Contact is voor mij het gemakkelijkst via email, dus stuur me gerust een email als je verder nog vragen hebt of ik je ergens mee kan helpen qua safari, excursie of accommodatie!
Bedankt voor je reactie!
Ik merk dat het ‘alleen reizen’ mij nu even tegenstaat (ben even niet heel erg avontuurlijk, denk ik), dus vandaar mijn oproep voor een reisgenoot…
In Australië vond ik alleen reizen geen probleem, maar in Afrika lijkt het mij wat minder prettig… Met iemand ‘beginnen’ is ook wel fijn. Ik hoop dan ook nog op een reactie van iemand die toevallig ook (vage) plannen heeft om die kant op te gaan. Zo niet, dan maak ik wellicht gebruik van jouw tips!
En heb zelf net een berichtje gestuurd met jouw oproepje naar iemand die net gisteren in Nairobi is aangekomen en de hele maand blijft. Zij gaat wel waarschijnlijk 9juni richting Mombasa, maar misschien is het ook nog wel wat om een stukje sanen te reizen…
Succes met je plannen en neem zeker contact op, als je naar Kenia komt!
Thanks!
Als ik naar Kenia kom, dan laat ik het zeker weten!
Wat goed dat je er bent! Eerst een paar dagen acclimatiseren?
Hoe is het daar? Ben je eerst daar (in de buurt) geweest?
Nee, ik heb nog niets geboekt… Zie wel dat de vlucht die ik evt. wilde nemen niet meer beschikbaar is…
Als jij de 12e uit Nairobi vertrekt, kom je daar dan ook weer terug?
Ik wil namelijk wel een enkele reis naar bijv. Nairobi boeken en dan vanuit een andere plaats (ander land) t.z.t. weer terugvliegen naar Nederland.
Via welke organisatie ga je?
Op http://www.dragoman.com en bijv. http://www.oasisoverland.co.uk staan reizen die mij wel aanspreken. Het liefst begin ik met iemand vanuit Nederland… Ik kan ook nog wel een paar weken wachten… In dat geval ga ik eerst naar Terschelling (Oerol)!
Ik wens jou hoe dan ook heel veel plezier en wellicht tot volgende week!
Ik zou overigens ook wel vrijwilligerswerk willen doen! Ik zie veel sites waarbij je behoorlijk veel geld moet betalen om daar vrijwillig te werken, dus ik ben ook aan het rondkijken of er organisaties zijn waarbij ze blij zijn met de tijd die ik erin wil steken. Ik vind het geen probleem om mijn eigen eten en onderdak te betalen, maar die honderden euro’s die ze verder vragen, dat gaat mij te ver… Ik zag dat er een apart forum voor was, dus ik zal daar ook wel even kijken.
Je komt Kenia niet binnen met een enkele vlucht dus je moet zowiezo kunnen aantonen dat je het land weer verlaat dmv een ticket. Op www.tix.nl zag ik laatst redelojk geprijsde tickets naar Mombasa. Je zou ook daarheen kunnen vliegen. Zit je direct al aan de kust.
Ik heb zelf vrijwilligerswerk gedaan bij Kebene Children’s Home in 2011. Zit hier ook aan de kust. Www.kebene.com
Dat is ook wat, ik bleek hier nog een account te hebben…
Bedankt voor je info, Marriette.
Ik weet even niet wat ik ga doen. Inmiddels heb ik twee reacties van mogelijke reisgenoten.
In ieder geval vertrek ik niet morgen richting Kenia, dus ik ga ook niet de trip van 12 juni daar doen…
Als ik naar Kenia ga, dan zoek ik zeker weer even contact! Bedankt in ieder geval!