Ik ben op zoek naar een reismaatje om mee door Afrika te reizen. Mijn reisdata en duur zijn volledig flexibel omdat ik nergens aan vast zit. Ik zou graag een auto willen huren en door Afrika willen reizen met stops op de mooiste plekjes. Ik wil graag een leuke gecombineerde reis maken waar alles in zit; cultuur, uitgaan, strand, activiteiten, safari en indien mogelijk een cursus kitesurfen :D. Ook zou ik graag een stop willen maken om vrijwilligerswerk te doen met dieren of lesgeven aan kinderen.
Alles is mogelijk! Ik sta open voor ideeen en ben erg flexibel.
Ik ben trouwens 27 jaar.
Ik ben ook geĂŻnteresseerd om in de zomer een paar weken naar Afrika te gaan. Jouw activiteiten spreken mij erg aan. Van alles en nog wat. Zelf lijkt het mij ook erg leuk om vrijwilligerswerk te doen met dieren. Ik had al eerder gezocht naar vrijwilligerswerk wat niet al te duur is en had een site gevonden waar de prijzen allemaal erg meevielen. Je kan dit werk vanaf 1 week doen. Iig mij lijkt het erg leuk om het vrijwilligerswerk te doen, maar daarnaast ook zelf erop uit te gaan om de cultuur, natuur, uitstapjes, relaxen etc zelf te beleven.
Ik ben overigens 26 jaar.
Graag hoor ik van je.
Groetjes Kim
De combinatie van met de auto in Afrika op avontuur gaan, zelf de route bepalen en vrijwilligerswerk doen spreekt mij ook erg aan! Na twee jaren georganiseerd op reis te zijn geweest (ook wat vrijwilligerswerk gedaan), sta ik ook erg open voor de uitdaging zelf op pad te gaan. Ik ben erg benieuwd welke landen je allemaal aan zou willen doen.
Kim, welke site voor vrijwilligerswerk heb jij gevonden?
Nadeel is wel dat ik, gezien mijn werk, vast zit aan de zomervakantie (half juli tot begin september). Ik ben 28 jaar.
ik las bij deze advertentie verschillende mensen die intresse hebben in afrika dit is mijn plan.
ik ben een jonge man van 24 uit amsterdam die graag van zuid afrika naar kenia oeganda wil reizen met een camper of 4x4 die je daar gewoon kan kopen.ik wil daar minimaal een half jaar over doen. maar langer tot een jaar is zeker geen probleem. en anders kunnen we altijd nog noordelijker of westelijker trekken als het goed bevalt. (dus er staat nog niks vast. kunnen samen overleggen wat we gaan doen)ben jij een gezellige jonge vrouw/man (max 35 ofzo) die ook zo een reis wil maken mail mijn dan elroy_vanderlinde@hotmail.com
Ik heb ook plannen om dit continent nu eindelijk maar eens te bezoeken Mijn plan op het moment is dat ik vanaf 13 sept. 6 weken co-schappen ga lopen in Uganda. Daarna wilde ik nog een maand of 1.5-2 reizen Uganda, Kenia, Tanzania oid… Daarin nog volledig flexilbel.
En natuurlijk dezelfde dingen doen die iedereen wil doen , lekker het avontuur opzoeken, backpackje op en gaan!
Het lijkt me gezellig om een reismaatje te vinden. Ik ben zelf 25 jaar en heb al redelijk veel rondgereisd, Afrika lijkt me echter toch wat heftig om alleen doorheen te gaan vandaar mijn zoektocht naar een travelbuddy…
Ik ga zelf in oktober 4 weken naar ZA. Plan is om van J’burg naar Kaapstad te reizen.
Heb geen zin in vrijwilligerswerk, maar wil zeker ook een mix van cultuur, avontuur en lekker relaxen.
Heb al vaker alleen gereisd, maar een reisgenootje lijkt me zeker ook leuk. Iemand interesse? Geef maar een seinje [EMAIL=“sofie.australia@gmail.com”]sofie.australia@gmail.com
Hallo Tonnis heb je een website? lijkt me en vele anderen leuk om jullie te volgen en van jullie informatie kan een ander weer wat van leren, ik ben zelf al 4 keer door gedeeltelijk Afrika gereisrd en wil dat weer gaan doen maar ik wens je goede reis Gr van paul -Africa Challenge
Hallo Paul ,de website moet nog gereed komen,maar mijn emailadres is tonnistammes@gmail.com ,zou leuk zijn het een en ander uit te wisselen.
Vriendelijke groet Tonnis.
Ik ben Eveline, 25 jaar en wil heel graag na de zomer in 2011 een paar maanden reizen in combinatie met vrijwilligerswerk.
Het liefst wil ik naar Afrika, maar ik sta nog overal voor open. Een intensive cursus spaans met vrijwilligerswerk lijkt me ook heel leuk.
Heeft iemand zin om met mij mee te gaan? Laat het me weten en stuur een mail naar eve_e01@hotmail.com
Leuk te zien dat er verschillende onder U plannen hebben om naar Afrika te trekken.
Ik ben Kurt. Ik ben een paar maanden terug van een tocht door Zuid-Afrika, Lesotho, Swaziland en Mozambique. Ik ben samen met mijn 18-jarige zoon van J’burg via Swaziland naar Maputo en terug via Lesotho naar J’burg gelifd. In Swaziland zijn wij terecht gekomen in een schooltje voor authistische en gehandicapte kinderen, waar wij een tijdje de handen uit de mouwen gestoken hebben. Ik heb toen besloten om blijvend met de plaatselijke verantwoordelijke te gaan samenwerken. Wij zijn op zoek naar jonge vrijwilligers die het zien zitten om een tijdje met zulke kinderen te gaan werken. Wij bieden een slaapplaats en een maaltijd aan. Jullie moeten zelf natuurlijk ter plaatse geraken. Opgelet. Dit is geen grootschalig project gerund door een grote organisatie. Dit is iets wat wij zelf doen. Laat iets weten als je geinteresseerd moest zijn. Yabedabedoe@yahoo.com.
P.S. Ik ga zelf terug eind augustus, begin september. Ik speel met het idee om met de jeep naar daar te rijden. Dwars door Afrika. Ook als je daarin geinteresseerd zou zijn, hoor ik het wel.
Ik las je berichtje op het forum en vroeg me af wanneer jij wilt gaan reizen.
Ik wil heel graag na de zomer naar Afrika. Rondreizen, maar ook vrijwilligerswerk doen.
Alleen wil ik niet gaan, dus ik zoek nog een reismaatje!
Jeetje wat een hoop reacties om na de zomer door afrika te reizen!
Zelf wil in september beginnen met reizen en ik sta overal open voor, wel zo low budget mogelijk:)
Ik weet niet wie er nu allemaal plannen hebben gemaakt en wie nog niet??
Maar zou je willen reageren als nog een reispartner zoekt die wil reizen door afrika in combinatie met evt vrijwilligerswerk? Het project in Swaziland lijkt me igg super interessant!
Groetjes Esther
ps ik ben trouwens 23 jaar en mn mail is [EMAIL=“esterh1@hotmail.com”]esterh1@hotmail.com
ps 2 dit bericht heb ik 14-6 geschreven, zie dat de data’s niet echt kloppen… hihi
Wat leuk om al deze reacties te zien!
Ik ben namelijk ook van plan een aantal maanden door Afrika te trekken, maar wil dit ook niet alleen doen! Zo te horen zou het al geen probleem zijn om dit samen met iemand/ een aantal mensen te doen, al is het maar een deel van de reis!
Ik heb begin dit jaar een georganiseerde reis gedaan door Oost-Afrika: van Zambia tot Nairobi (waar we spijtig genoeg gewoon opgestegen zijn)
Georganiseerd is fijn, maar wel duur en mijn bedoeling is ook om dit low budget te doen!
Graag zou ik Zuid-Afrika, Namibië, Botswana, … doen, maar ook Kenia en Uganda vind ik prima!
Om ondertussen eens een weekje ofzo mee te helpen met een vrijwilligersproject lijkt me ook super!
Zijn er al mensen met concrete plannen? Ik heb namelijk bijna geen ervaring op dit vlak, dus zoek ook iemand die me hierin kan bijstaan!
Jullie mogen me altijd mailen op miekevl_1984@hotmail.com
Ik hoop toch ook wat reacties te krijgen
Indien jullie zouden reageren, kan je misschien best gewoon hier naar mijn inbox sturen aangezien iemand m’n hotmail account gehacked lijkt te hebben…