Hallo allemaal,
Ik ben van plan om na het behalen van mijn bachelor een jaartje met studeren te stoppen en vier maanden in Afrika ontwikkelingswerk te doen. Wie lijkt dit ook superr en wil met mij mee??
Groetjes Angelique:dag:
Hallo allemaal,
Ik ben van plan om na het behalen van mijn bachelor een jaartje met studeren te stoppen en vier maanden in Afrika ontwikkelingswerk te doen. Wie lijkt dit ook superr en wil met mij mee??
Groetjes Angelique:dag:
Hey angelique !
Ik ga (waarschijnlijk) ook naar het buitenland. Zit in het examenjaar havo.
Ik denk dat het dan ook Afrika wordt. Maar je gaat ontwikkelingswerk doen…
is dit toevallig ok vrijwilligerswerk via een organisatie?
Groetjes, Esther
Ikzelf heb het plan opgevat (maar ben flexibel ;)) om in september 2008, na mijn afstuderen, een twee- à drietal maanden vrijwilligerswerk te gaan doen en nog een maandje te gaan rondreizen… Ik had al enkele websites gevonden die me heel erg interessant lijken, voornamelijk over Ghana en Burkina Faso.
Mocht je willen plannen of dromen dan mag je me gerust mailen!
oke !! ![]()
En met welke organisatie ga je dan?
als ik ga ga ik namelijk met projects abroad.
www.projectsabroad.org
Groetjes!
Ik ben er nog niet uit met welke organisatie ik zou meegaan maar ik heb er een vijftal gevonden die me wel heel erg aanspreken, namelijk:
http://www.vrijwilligafrika.nl en http://www.vrijwilligburkinafaso.nl
Jouw besluit qua organisatie staat al vast?
Heb je je dan ook al ingeschreven of wacht je nog even af?
Naar waar in Afrika wil je gaan?
Ik wil het liefst in een ziekenhuis of doveninstituut gaan werken, omdat dat min of meer strookt met mijn studies; ik zou minder graag in een weeshuis of school werken. Een school bouwen lijkt me dan wél weer heel leuk…
Als ik dan kijk naar ‘jouw’ organisatie (www.projectsabroad.org) kan ik m’n wens niet helemaal waarmaken; ze zoeken er studenten die effectief geneeskunde of verpleegkunde studeren…
Desalniettemin, of we nu met dezelfde organisatie of naar het zelfde land gaan of niet, altijd leuk om ideeën, ervaringen en dromen uit te wisselen ![]()
Ben je ook van plan om rond te reizen na je vrijwilligerswerk of keer je meteen weer naar huis?
oke;)
nouja wat ik er van had begrepen, van ‘mijn’ organisatie:p is niet dat je het echt moet studeren… Tenminste, ik wil dan ‘conservation’ gaan doen. dat heeft wel te maken met dieren namelijk, en dat vind ik gewoon leuk om in het buitenland te doen. En dat ga ik dan denk ik in afrika doen. Ik ga niet meer rondreizen daarna. ik ben namelijk een hele vroeg leerling, dus ik ben nu nog maar 16, en als ik klaar ben met mn examens ook… ik wordt volgend jaar sept dan 17, maar dat is nog vrij jong vind ik. En ik ga dan in 2009 met een hbo opleiding SJD (sociaal juridsche dienstverlening) beginnen. wat dus ook neit zoveel te maken heeft met het project dat ik zou willen doen ![]()
Groetjess
oh, en wáar in afrika. De organisatie biedt ook zuid-afrika aan, dus daar wordt het dan. denk ik. maar het staat allemaal nog helemaal neit vast etc. ik wil gewoon graag naar het buitenland, dus dit is wel mijn kans. ik moet eerst mn examens maar halen etc. en kijken of ik het dan nog wel, ik denk het wel want het is natuurlijk wel geweldig als je zo een par maanden in het buitenland je nuttig kan maken.
Hii allemaal!!
Ik zit er ook over te denken om twee of drie maanden vrijwilligerswerk te doen en misschien ook nog rondreizen. Ik zit zelf te denken aan Ghana. En dan met de organisatie van Norghavo. Lijkt me erg interessant. Wat ik precies wil weet ik nog niet. In ieder geval wel met kinderen. Een weeshuis oid lijkt mij dan wel weer erg interessant, maar iets in een ziekenhuis lijkt me ook erg leuk. Daar is ook vast een kinderafdeling. Ik ben namelijk dit jaar in Zambia geweest voor iets meer dan drie weken en dit is zo goed bevallen, dat ik graag terug wil naar Afrika, maar dan eerst weer naar een ander land. Ik ben trouwens net 21 jaar. Wat jullie ![]()
Groetjess Angelique
Hey Angeltie, wanneer zou je willen vertrekken naar Ghana?
Ben je op vakantie geweest in Zambia, of ook voor vrijwilligerswerk?
Ik was dit jaar in Senegal en hoewel ik mijn hart daar verloren heb, wil ik net zoals jij zéker ook nog de rest van Afrika ontdekken…
Ik ben ook 21 jaar (tegen dat ik wil vertrekken, 22).
Hejj!
Ik heb hopelijk mijn bachelor gehaald in augustus. Dus zou dan graag begin september vertrekken. Ik heb in Zambia idd ook vrijwilligerswerk gedaan en wil ook heel graag terug!! Het enige wat ik niet wil is naar een gebied waar elke 3 maanden weer nieuwe “blanken” komen. Dat vind ik persoonlijk erg jammer. Ik zou liever gaan naar een gebied waar minder “blanken” komen. Omdat ik anders weer dat westerse idee erbij krijg. Ik weet niet hoe jij daar over denkt? Ik heb geen idee hoe dat met al die organisaties dan zit…
xx Angelique
Hoi!
Ook ik ben van plan om na mijn afstuderen (waarschijnlijk augustus 2008) richting Afrika te gaan, om daar rond te reizen.
De landen die ik graag zou willen bezoeken zijn: Uganda, Tanzania, misschien Zambia en Kenia. In Kenia blijf ik ong. 3 weken in Mombasa, omdat ik daar dit jaar stage heb gelopen, en de organisatie graag nog een keer wil helpen.
Groetjes Lianne
Hej!
En hoe zie je dat rondreizen voor je? Gewoon op de bonnefooi? Maar kijken waar je terechtkomt? Of al wat organiseren van tevoren? Hoe zit het trouwens met de kosten?? Enig idee? Klinkt wel leuk iig!!
xx Angelique
Hai!
Mijn plan is om van Dusseldorf naar Mombasa te vliegen, das rechtstreeks en goedkoper. Van daaruit vertrek ik met de trein of bus naar Nairobi, (regel ik ter plaatse, dat kun je toch niet vanuit Ned. regelen) daar een paar dagen blijven en zo door naar Kisumu aan lake victoria. Volgens mij gaat de trein daarlangs. De trein gaat iig wel door naar Kampala, Uganda (De trein is veiliger dan de bus)
Hoe ik vandaar naar zambia of Tanzania ga is nog niet helemaal duidelijk, maar het lijkt mij het handigst om dat pas in Afrika te regelen. Alles wat je vanuit Ned. vastlegt is veel duurder.
Een ticket Dusseldorf Mombasa kost iets van 850 euro, rechtstreekse verbinding, de trein naar Nairobi, incl eten is 20 euro geloof ik (miss 2 euro meer, maar veel meer zal t niet zijn) De bus is nog goedkoper. En levensonderhoud is ook niet duur in Afrika. Ik denk dat ik voor de overnachtingen t meeste geld kwijt ben en voor de toeristische “attracties”. Dat heb ik afgelopen halfjaar wel gemerkt. Als je toerist bent, doen ze er zo 3 euro bij bovenop de prijs.
Voor mijn tijd in Mombasa (3 of 4 weken aan het eind) kan ik goedkoop terecht.
Ik ga de LP van trekken in oost afrika nog ff aanschaffen, en stippel dan m’n route wel beter uit, incl. de hostels enzo
Heyy!!
Leuk dat je zo snel reageert! Maar je bent van plan om alleen te slapen in hostels enzo? Niet proberen bij mensen oid…K weet ook niet precies hoe het werkt. En hoe zit het met werk? Ben je van plan om vrijwilligerswerk te gaan doen onderweg …of alleen te reizen??
Groetjes
Hai!
Bij de lokale bevolking zou natuurlijk veel leuker zijn om te blijven slapen, maar ik ben niet de persoon die zomaar op iemand afstapt en vraagt of ik daar een nachtje kan blijven pitten. Dus ik denk dat t meer in hostels wordt slapen dan bij de lokale bevolking. Wel hoor ik verhalen dat je veel vrienden maakt onderweg, en daar zou je dan natuurlijk (als zij dat willen en je uitnodigen) wel kunnen slapen.
Vrijwilligerswerk onderweg zou natuurlijk heel gaaf zijn, maar de meeste projecten vragen mensen voor een aantal weken, en dat was niet mijn bedoeling. Ik doe nl. vrijwilligerswerk in Mombasa, aan t einde van de rit, voor 3-4 weken.
Groetjes!
Haii!!
Ah oke, dus het is gewoon je bedoeling om rond te reizen. In hostels te slapen en verder te zien wat je tegenkomt. Het lijkt mij wel leuk om af en toe ook ergens te “werken”, of iig wat te kunnen betekenen voor de mensen.
xx
Hi!
T lijkt mij ook heel gaaf om wat te kunnen betekenen voor mensen onderweg. Maar ik denk, dat als je vrijwilligerswerk wilt doen, je sowiezo 3-4 weken op een plek zit. Verder ben je veel geld kwijt, als je van het ene na het andere project gaat. Het is goedkoper om op 1 plek vrijwilligerswerk te gaan doen.
Wat is jouw plan dan? Gewoon langs de weg lopen en vragen of je de mensen kunt helpen ofzo?
groetjes!
Hej!
Ja daar heb ikeigenlijk geen idee van. Misschien eens vragen aan wat mensen die al hebben rondgereisd. Denk eigenlijk wel zoiets. Of je wat kan betekenen, ergens kan helpen oid. Mja…heb toch het idee dat daar dan niet zoveel van terecht komt…Kben 3 weken in Zambia geweest, en daar kon ja al zo weinig doen omdat je gewoon geen tijd had…
Misschien als je t internet afstruint en weeshuizen vind of zo, en contact op neemt, dat je wel 2 weken kan helpen. Maar meestal doen ze dat volgens mij niet, omdat als de kinderen net aan je gewend bent, je weer weg gaat…
Dus toch rondreizen?
hoi!
ik ben ook nog op zoek naar een sociaal project ergens in Afrika… EN zoek nog een reisgenoot!
Ik ben wel van plan om 9 maand weg te gaan, maar moest je interesse hebben, voeg me gerust toe op msn: [EMAIL=“katrienvandenberghe@msn.com”]katrienvandenberghe@msn.com
groetje!
katrien