Wie gaat er mee naar Afrika??!!

In de herfst van 2003 wil ik voor ongeveer drie maanden naar Afrika vertrekken. Het liefst wil ik voor twee/ drie weken een vrijwilligers bouwproject doen(ik heb al een aantal organisaties waarbij dat kan) en daarna (of ervoor) gaan rondreizen. Ik ben 24 en op zoek naar een gezellige/ enthousiaste meid (22-27) die met mij deze reis wil plannen en ondernemen. Er staat voor mij nog veel open dus andere ideeen zijn welkom!
Wie durft??!!

Groeten Angelique

hallo Angelique,

Ik wil in februari, maart & april (ongeveer) naar Zuid Afrika. Ik doe een opeleiding maatschappelijk werk en dienstverlening en ga als afstudeerproject een vergelijkend onderzoek doen tussen kinderziekenhuizen daar en hier in Nederland. De opdracht is bijna rond maar ik moet nog een aantal dingen regelen als slaapplaast en wat instellingen. Misschien kunnen we contact houden en eventueel iets afspreken? Ik ga liever samen dan alleen!

Marieke

Hoi Marieke,

Dank je voor je reactie! Misschien kun je nog even vertellen hoe lang je ongeveer weg wilt en of je ook wilt rondreizen of dat het alleen is voor de reis naar Afrika toe? Ik ben zelf eigenlijk van plan om pas in de hersft te gaan ivm financien, evt. eind van de zomer. Hoe vast liggen jouw plannen wat dat betreft?

Groetjes Angelique

Hallo Angelique,

ik ben erg gebonden aan de maanden februari maart en april. Dit omdat er dan rekening gehouden wordt met mijn schoolrooster. Mijn bedoeling is om een aantal kinderziekenhuizen te gaan bezoeken, daarbij is het noodzakelijk te reizen. Er blijft ook voldoende tijd over om het land te bekijken, wat ik ook zeker wil gaan doen.
Ik hoor graag weer een reactie van je!

Groetjes van Marieke!

Hoi Marieke,

Lijkt me een erg leuke opdracht die je voor je opleiding moet doen! Zeker omdat je gelijk veel van Afrika kunt zien. Ik zal het tijdstip nog eens in heroverweging nemen, maar ik ben bang dat ik toch pas in de herfst weg kan. Het lijkt me namelijk wel leuk om zoiets samen te doen!
Groetjes Angelique

Hoi Angelique

Ik zag je advertentie staan op wereldwijzer.nl
Hij staat er alweer een tijdje op, dus ik weet niet of je nog steeds iemand zoekt om mee naar Afrika te gaan, maar ik kan altijd even reageren.
Ik ben ook 24, studeer nog en wil in augustus-oktober of september-november (dit hangt af van eventuele herkansingen voor mijn studie) naar Afrika. Ik wil 6-8 weken vrijwilligerswerk doen en de rest van de tijd rondreizen. Op dit moment ben ik in overleg of ik kan helpen in een weeshuis in Uganda die gerund wordt door een nederlands gezin, die ik via via ken. Ik ben op zoek naar iemand die met me mee wil, want met zijn 2en is toch gezelliger dan alleen en ook wat veiliger voor het rondreizen erna.
Ik hoop van je te horen, of anders wens ik je veel succes en plezier in Afrika.
Groetjes Irene