Beste mensen
Ik wil halverweg 2008 samen met een vriendin vrijwilligers/ontwikkelingswerk gaan doen in Afrika. Wij zijn ons nu al aan het oriënteren op verschillende plekken. Het lastigste is alleen dat wanneer je vrijwilligers/ontwikkelinswerk intypt op google dat je een waslijst krijgt met allemaal shizzle waar ik niks mee kan. Ik wil het daarom via jullie proberen. Er zijn hier veel mensen die Afrika kennen en omdat dit compleet nieuw voor me is zou ik graag van andere horen wat mooie landen/plekjes zijn of waar je juist niet heen zou moeten gaan… Stuur mij alle informatie waarvan jullie denk dat het mij kan helpen… Alsvast bedankt
Groetjes Joost
Hoi,
Zoals ik al in meerdere topics hier schreef, ben ik vorig jaar vier maanden in West-Afrika geweest via de organisatie Travel Active. Ik heb zelf een maand afrikaanse drum & dance lessen gevolgd en vrijwilligerswerk gedaan in een weeshuis in Benin. (franstalig landje tussen Togo en Nigeria) Daarna heb ik nog gebackpackt door Ghana! Afrika is echt fantastisch, zou het jullie zeker aanraden! Over Travel active ben ik ook erg tevreden. Het is een goede, betrouwbare organisatie waarbij je ook heel veek keus hebt. Je kan naar veel landen in Afrika (bijv. ghana, benin, kenia, tanzania, zuid-afrika enz.) en je kunt ook verschillende soorten vrijwilligerswerk doen (natuur / sociaal / cultureel) en combinaties maken met rondreizen.
Internet zoeken is idd een btje een chaos, daarom raad ik jullie aan eens op veel websites te kijken, bijv. dus www.travelactive.nl
Bijna alle organisaties houden ook informatiebijeenkomsten waarbij je vragen kan stellen en/of sfeer kan proeven! Dit vind ik persoonlijk een goede manier om je te orienteren en te kijken hoe je de organisatie vind. De bijeenkomst van TA is op 10 februari a.s. in Utrecht. Ik ben daar ook, is een hele gezellige dag, vol met verhalen, foto’s, souvenirs van ex-deelnemers! Dus bij deze
Succes ermee en mochte je nog vragen hebben: [EMAIL=“marijekoeman@hotmail.com”]marijekoeman@hotmail.com
Groetjes Marije
Hallo Joost,
***probeer ook eens www.activityinternational.nl of www.traveltree.co.uk of ***www.projects-abroad.nl
***Er zijn onwijs veel -internationale- organisaties die vrijwilligerswerk organiseren. Het jammere daarvan is dat je altijd veel geld moet betalen aan de organisatie. De hierboven genoemde Travel Active is wat goedkoper. ***
Ik ben zelf ook op zoek naar vrijwilligerswerk, maar zag door de bomen het bos niet meer en vond 1200 euro voor 4 weken vrijwilligerswerk, excl vliegticket echt te veel. Zeker met de wetenschap dat men in Afrika een half jaar kan leven van 1200 euro!
***Ik heb nu besloten naar Kaapstad te vliegen en daar op zoek te gaan, wie weet werkt dat veel beter. ***
Heel veel succes.
Als je nog vragen hebt dan kan je me mailen, volgens mij moet dat gewoon lukken als je klikt op mijn account of naam.
groetjes Vanessa
Mensen die organisaties zijn vreselijk duur! En dat geld gaat niet naar de Afrikanen… Probeer via via iets te zoeken en je vlucht zelf te regelen. Scheelt je een hoop geld! Ik ken iemand die een kindertehuis aan het opstarten is in Burkina Faso. Misschien is dat iets?
Hoi
Zoeken ze nog mensen in juli en augustus?
Hoi Elisa333,
**
ik denk dat je mijn bericht niet zo goed gelezen hebt…
**
gr. vanessa
Dat heb ik zeker. Ik reageer dan ook niet op jou, maar op de topicstarter.
Dat had ik niet in de gaten, sorry. Ik ben nog niet zo’n ervaren forumbezoeker…
Kijk eens op de site van www.lionesscubshome.com of www.safarimission.nl. betaal bare organisatie die je kan plaatsen in Kenia en in Uganda!
Hoi Elisa! - een kindertehuis aan het opstarten is in Burkina Faso - Is het al een optie om daar aan de slag te gaan?
Groeten Dineke
ja dat zou ik ook graag willen weten!
Hoi, ik wil ook met een vriendin vrijwilligerswerk doen, alleen wij zijn ons nu aan het orienteren, heeft er ook iemand tips voor tanzania? Dat zou wel heel fijn zij, wat ik heb gezien van vooral kenia en ghana zag er trouwens wel al helemaal super uit!
groetjes elcke
Hoi Elcke,
waarom speciaal Tanzania?
mvg
yao
Hey ja we willen sowieso naar die kant in afrika, dat trekt ons wel en we zaten te twijfelen tussen kenia en tanzania en ik wil ook wel heel graag meer informatie over tanzania zodat we beter kunnen vergelijken.
Tja jammer, weet nog niet zo veel over Oostafrika. ben de afelope jaren alleen in de landen van westafrika geweest. Nu actief in Ghana met een vrijwilligers initiatief.
veel succes.
Yao
kijk eens op www.joho.nl… Daar staat heel veel leuks…ook afrika…succes!!
Hallo allemaal,
Zelf loop ik nu stage in Kaapstad. Ik heb dit in ieder geval niet door travelactive laten regelen omdat ze echt een belachelijk hoog bedrag vroegen! Het is een heel grote commerciele organisatie en het geld komt in ieder geval niet in Afrika terecht.
Zelf zou ik http://www.africanimpact.com/ aanraden. Het bedrijf waar ik stageloop heeft hier ook contact mee en ik kan je garanderen dat het geld dat je betaalt ook daadwerkelijk in Afrika terecht komt. Ze hebben een aantal projecten lopen in diverse Afrikaanse landen.
Het kost wat geld, maar je moet ook niet verwachten dat het goedkoop is om in Afrika vrijwilligerswerk te gaan doen. Wanneer je het via zo’n bedrijf regelt ben je je er in ieder geval van verzekert dat je iets hebt en dat alles goed georganiseerd is.
Succes!
Kijk ook eens op www.norghavo.org. Een goede, betrouwbare non profit organisatie voor vrijwilligerswerk in het noorden van Ghana.
Groetjes,
Mariëlle
Gezocht: enthousiaste vrijwilligers
Tshepo ya bana, een weeshuis in de buurt van Pretoria, is op zoek naar enthousiaste vrijwillgers.
Op dit moment zijn ze heel blij als er iemand is of een aantal mensen zijn die willen gaan helpen op het terrein met onderhoud en bouwwerkzaamheden (Building work, renovations, painting, wood or plaster work, basic maintenance). Ben je handig en lijkt het je wel wat om een aantal weken te gaan klussen in Zuid-Afrika tegen kost en inwoning, vul dan meteen de vragenlijst in (te vinden bij how to help en dan de volunteer questionnaire) of stuur een berichtje via de site www.tshepo.org
Ook is er bijna altijd plaats voor vrijwilligers die voor de kinderen willen zorgen en/of mee willen helpen met de administratie, er zijn namelijk ook kinderen die geadopteerd worden of kinderen met rechtzaak (in sommige gevallen is de moeder, die het kind te vondeling heeft gelegd, achterhaald en wordt er via de rechter besloten of het kind terug mag naar de moeder) en dat brengt veel papierwerk met zich mee, naast de ‘gewone’ administratie van een weeshuis, natuurlijk!
Voor meer informatie kun je mij ook altijd mailen! [EMAIL=“jlmdekanter@hotmail.com”]jlmdekanter@hotmail.com
Groetjes Janneke :SOUTHAFRI
Wat leuk dat je vrijwilligerswerk wil gaan doen. Ik heb ook vrijwilligerswerk gedaan in Ghana (west-afrika) en ik ken dat gezoek op internet. Je krijgt inderdaad een hele waslijst. Ik ben uiteindelijk met een organisatie gegaan die ik via via tegen kwam. Namelijk de organisatie CID-Ghana. Het goede aan deze organisatie vond ik dat het een non-profit organisatie (en daardoor een stuk goedkoper) is en dat de organisatie opgericht is door een Ghanees. Er is een Ghanese staf in Ghana en alle beslissingen worden genomen in Ghana. Daarnaast worden ze ondersteund door mensen in Nederland, Belgie en Zweden. Ik ben 5 maanden in Ghana geweest met deze organisatie en heb het ontzettend naar mijn zin gehad. dus ik zou zeggen neem een kijkje op de website: www.cidghana.org
Groeten Sanne