ik wil graag volgend jaar vrijwilligerswerk gaan doen in afrika…
ik ben op zoek naar tips en adviezen van mensen die dat al eens gedaan hebben…
zodat ik me beter kan orienteren…
ik kwam laatst ook nog een leuk artikel tegen over een goed initiatief in nederland zo zie je maar dat alle beetjes helpen…
Wat leuk dat je vrijwilligerswerk wilt gaan doen! Afrika is echt super en vrijwilligerswerk ook! Waar wil je heen in Afrika en wat voor soort vrijwilligerswerk?
Ik ben zelf vorig jaar een half jaar in Benin en Ghana geweest via Travel Active. ik kan je dat echt aanraden, ik vond benin en ghana allebei echt super! Als je vragen hebt mag je me altijd mailen: [EMAIL=“marijekoeman@hotmail.com”]marijekoeman@hotmail.com
Echt leuk dat je op zoek bent naar vrijwilligerswerk. Ik ben zelf ook heel lang op zoek geweest en heb uiteindelijk gekozen voor Be More. Eindelijk een stichting die me echt aansprak en bovendien vielen de prijzen reuze mee.
Ik heb er ontzettend veel zin in! Wie weet hebben ze ook een project dat jou aanspreekt. Kijk maar eens op http://www.be-more.nl.
Mocht je nog steeds op zoek zijn naar een vrijwilligersproject in Afrika dan zou dit misschien ook een optie kunnen zijn:
The Knysna Elephant Park
We hebben hier verschillende vrijwilligers functies:
-lesgeven aan een lokaal schooltje wat wij sponsoren
-foto’s maken en ontwikkelen van de gasten terwijl ze een olifanten ride/walk doen in het bos
-informatie geven aan de gasten over ons programma en de gasten er bewust van maken hoe het met de Afrikaanse olifant gaat in het wild (slecht!)
Mocht je meer informatie willen
Anke Bakens
Volunteer coordinator ankebakens@yahoo.com
Ik zie door de bomen het bos niet meer :wacko: een betaalde baan in Afrika voor een MBO’er zit er niet in.
Vrijwilligerswerk ook prima, maar wat veel verschillende organisaties…en ook wel een beetje prijzig :paranoid:
wie heeft tips
Ben een jongen van 23 jaar, vegetarisch (is dat trouwens een probleem in Afrika?) CIOS, SPW veel ervaring met kinderen.
Er zijn inderdaad vele organisaties die vrijwilligerswerk bieden, en de prijzen lopen ook nogal uiteen.
Ik heb zelf internet afgespeurd voor een leuke, betrouwbare, non-profit organisatie in Ghana en ben uiteindelijk bij 2 organisaties uitgekomen. www.vrijwilligafrika.nl en www.norghavo.org. De prijzen zijn goed, je kan verhalen lezen van mensen die er nu zitten en/of die al zijn geweest enz…
Ik zou zegen: kijk eens op deze sites! Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Ik weet dat er heel veel verschillende soorten vrijwilligers projecten te vinden zijn op het net en sommige vragen echt behoorlijk veel geld. Ik kan je meer informatie geven over het olifanten park waar ik als volunteer coordinator aan het werk ben. Wij vragen echter wel wat geld maar gelukkig niet zoveel en het geld gaat daadwerkelijk naar goede doelen, bijvoorbeeld een underprivileged schooltje. Zou je vrijwilligerswerk met olifanten willen doen dan je met 2 weekjes terecht op www.knysnaelephantpark.co.za en zou je vrijwilligerswerk met cheetahs willen doen dan kan je terecht op www.cheetah.co.za. Ik stuur je graar meer specifieke info mocht je dat willen. Liefs Anke
Hey Silvy en Anke bedant voor jullie informatie.
Mijn voorkeur gaat toch uit naar het helpen van kinderen. www.vrijwilligafrika.nl en www.norghavo.org zijn indderdaad de minder dure organisaties.
Nu nog even kijken hoe, wat en wanneer, en mss een reismaatje zoeken.
Hoi Harm Jan,
Een onderdeel van het Knysna Elephant Park is het supporten van een lokaal underpriviliged schooltje. We zijn op zoek naar iemand die daar 5 dagen in de week les wil geven. Het gaat om een klein schooltje met 92 kinderen en daarvan heeft 75% te maken met werkeloze ouders en dus geen geld voor schoolgeld. Het schooltje komt rond van donaties en een kleine subsidie. Wij zijn bezig om geld in te zamelen zodat we een betropuwbare auto voor ze kunnen kopen en ze de kinderen met veilig transport op kunnen halen en thuis kunnen brengen. Het voertuig wat ze momenteel gebruiken is ver van betrouwbaar maar de enige manier. Mocht je meer informatie willen dan hoor ik het graag. Anke
Eén tip let goed op bij het keizen van je organisatie, want de prijzen en de kwaliteit lopen nogal uiteen. Ook zijn ze niet allemaal even betrouwbaar. De org’s die hierboven worden genoemd zijn een goede keuze.
Mocht je met apen in Zuid-Afrika willen gaan werken, kies dan voor het Riverside Rehabilitation Centre in Letsitele en niet voor Bambelela bij Warmbaths. Het eerste project is betrouwbaar, heeft veel te bieden naast het werk op het project en ze gaan met respekt met dier en mens om.
Ik heb in 2005 met Kids world wide (http:www.kidsworldwide.org) engelse les geven in Ghana. Ze hebben diverse projecten met kideren. Kan het aanraden. Goede organisatie, vraagt niet veel geld en leuke projecten. Ik kom toevallig net terug uit Togo waar ik voor PDH tOgo gewerkt heb. http://www.pdh-togo.org/. Kan ik zeker ook aanbevelen, gedeeltelijk ook met kinderen. Maar als je echt iets met kinderen wil zal ik als ik jou was voor kids world wide gaan. Ik zeldf heb toen lesgegeven in Ejura, en aan ki nderen geen gebrek
Hierbij nog meer tips… Ik heb afgelopen jaar een vrijwilligersproject gedaan in een weeshuis in Zuid-Afrika via www.khaya.nl. Het is mij erg goed bevallen, dus wie weet hebben ze ook wel een leuk project wat jou aanspreekt.
Succes met het uitzoeken en hoop dat je er een beetje uit kunt komen met al die tips.
Kijk eens op www.differentafricaconnection.nl Wij vragen weinig bemiddelingskosten en je krijgt korting op je vliegticket naar oeganda. Daarnaast bieden we een persoonlijke begeleiding en diverse projecten waar vrijwilligers hun kwaliteiten kunnen inzetten om het project op een juiste wijze te helpen. Mocht je vragen hebben, mail [EMAIL=“info@differentafricaconnection.nl”]info@differentafricaconnection.nl vraag naar Dominique.
Ik ben 22 jaar en ben sinds juni afgestuurd als verpleegkundige. Ik ben momenteel werkzaam in het Academisch Ziekenhuis Maastricht als verpleegkundige. Ik ben altijd al geïnteresseerd geweest in werken in het buitenland, en dan met name in Afrika. Ik wil graag hulp bieden in ontwikkelingslanden en daarnaast vind ik een andere cultuur ontdekken/leren kennen ook geweldig.
Ik wil dan ook heel graag eind van 2009 voor enkele maanden naar Afrika vertrekken om daar vrijwilligerswerk te gaan doen. Heb enkele sites gevonden met organisaties die me wel aanspreken:
Ik zou het leuk vinden om nog mensen te leren kennen die hier ook in geïnteresseerd zijn, en om misschien samen te reizen…
Laat maar wat horen als je dit wat lijkt!
in Oeganda hebben wij een aantal supermooie projecten.
Dus kijk ook eens op www.differentafricaconnection.nl Wij vragen weinig bemiddelingskosten en je krijgt korting op je vliegticket naar oeganda. Daarnaast bieden we een persoonlijke begeleiding en diverse projecten waar vrijwilligers hun kwaliteiten kunnen inzetten om het project op een juiste wijze te helpen. Mocht je vragen hebben, mail [EMAIL=“info@differentafricaconnection.nl”]info@differentafricaconnection.nl vraag naar Dominique. :zon02:
Barbara van Be More hier! Wat leuk dat je als vrijwilliger aan de slag wil, en misschien zelfs via Be More. Heb je al gezien dat we tegenwoordig ook vrijwilligerswerk aanbieden in Uganda?
Verder zag ik dat je een link had geplaatst, maar deze verwijst naar een nogal verouderde pagina. www.be-more.nl is een betere link!
Hopelijk mogen we je binnenkort welkom heten als Be More vrijwilliger! Mocht je nog vragen hebben, mail gerust: [EMAIL=“barbara@be-more.nl”]barbara@be-more.nl