Ik ben Yonne Huisoon, 17 jaar en doe dit jaar eindexamen in mn gymnasium…Ik wil hierna heel graag gaan werken bij een organisatie die kinderen in 3e wereld landen helpt bouwen aan een betere toekomst…Nu weet ik alleen echt niet waar ik moet beginnen met zoeken!Er is zoveel!En van veel organisatie’s weet ik ook niet of ze goed zijn e.d…!Ik zou het erg luek vinden om deze kinderen direct te kunnen helpen d.m.v onderwijs of sport bijvoorbeeld.
Nu was mijn vraag of mensen informatie of tips ed voor me hebben, of mensen met ervaring hiermee die de nodige tips hebben!
Kijk eens op www.vrijwilligafrika.nl voor vrijwilligerswerk in Ghana, deze zijn goed en niet duur, en je kunt zelf aangeven wat je er wil gaan doen. Kijk ook eens op www.kidzactive.nl dat is onze stichting , wij zijn bezig een school te bouwen in Tamale Ghana, succes en :rolleyes: veel plezier. Vonnuh. :rolleyes:
Ze hebben projecten in Tanzania, Kameroen en Ghana.
Er zijn vaak meerdere vrijwilligers op een project, dus op het project ben je niet alleen.
Ik ga deze zomer naar Ghana en heb al enkele vrijwilligers die er dan ook zijn leren kennen. Ze hebben namelijk een actieve mailinglijst van vrijwilligers die er al zijn geweest, er nu zijn en die nog gaan. Hier kun je ook met al je vragen terecht.
Ze vragen een kleine bijdrage die je ter plekke aan het project geeft (in vergelijking met andere organisaties heel weinig). En je kan zo lang blijven als je wilt. Dus van 2 weken tot jaren.
als je echt een leuke baan wil in Afrika, je wilt goed voorbereid worden en je wilt dan ook nog eens een leuke reis van twee maanden maken. mail me dan snel op marcelvdlee@yahoo.com