Hoi
Ik heb vorig jaar vrijwilligerswerk gedaan in Ghana met de organisatie Kids world wide. Het is een vrij kleine internationale organisatie die gerund wordt door vrijwilligers. Daardoor zijn ze goedkoop en het geld geef je ook echt aan het project ter plaatse voor je kost en inwoning. Ze hebben dus geen geld voor uitgebreide promotie en vandaar dat ik het op deze manier onder de aandacht breng. want ze doen zeker heel goed werk.
Ik heb er zelf echt goede ervaringen mee gehad en weet dat er veel mensen zijn die vrijwilligerswerk willen doen in het buitenland. Er zijn echter veel organisaties die veel geld vragen wat dan ook nog eens hier verdwijnt en vaak niet op het project komt. En dat is zonde.
Ze hebben in ieder geval diverse projecten in GHana, Uganda, Cameroen, Tanzania, maar ook India & Nepal, en Brazilie en Peru.
Ik wil graag vrijwilligerswerk doen in Afrika. Het liefst wil ik in juni al vertrekken. Ik weet dat het kort dag is maar weet iemand een organisatie die het snel kan regelen allemaal? Nu heb ik natuurlijk zelf ook gezocht naar een leuke, goede, goedkope organisatie en wat mij opvalt is dat heel veel organisaties gericht zijn op jongeren. Ze komen op mij wat betuttelend over. Ik ben 33 jaar en behoorlijk zelfstandig! Zijn er ook organisaties die dus wat minder betuttelend zijn en zich meer op alle leeftijden richten?
Alvast heel hartelijk bedankt voor eventuele tips etc…
kids world wide is in principe gericht op alle leeftijden. er was een gemengde groep van 20 tot 40. er is ruimte om heel zelfstandig te werk te gaan, maar ook wat meer begeleiding als je die nodig hebt.
dit was dan in ghana zo. ik heb zelfstandig lessen gegeven en hierin kun je heel zelfstandig te werk gaan, maar er waren ook vrijwilligers die samen lessen gaven.
Onze vrijwilligers zijn heel zelfstandig en we richten ons niet op grote groepen. Neem een kijkje op onze internet pagina. www.vrijwilligerswerk-oeganda.nl