wie heeft er zin om met mij samen van juli tot half september 2006 vrijwilligerswerk te doen in ghana met de organisatie vrijwillig afrika als je een beetje dezelfde plannen hebt en ook niet echt alleen wilt gaan mail me dan
ik ben 21 jaar.
groetjes renske
Ey Renske! Ik geloof dat ik nu voor de tweede keer op een berichtje van jou reageer! (je had ook wat gezet bij Activity International of niet?) Ik heb van 7 juli-6 september de tijd om naar Ghana te gaan, en ik zie Vrijwillig Afrika ook zeker zitten. Laat me weten wat je plannen zijn! Groetjes Laura
hoi hoi
ik ga waarschijnlijk deze zomer terug naar ghana, maar dan naar ejura primary school met stichting kids worldwide www.kidsworldwide.org
Ey, ik ben even op die site geweest van kidsworldwide, dat ziet er ook goed uit! heb jij je al opgegeven? is t een beetje een goed organisatie of niet? ga je alleen daaraan meedoen?
De organisatie wordt door vrijwilligers gerund. Het is geen officiele organisatie als travel active ofzo, maar ik vond alles goed geregeld vorig jaar. Je word opgehaald en verblijft de eerste paar dagen (hoe lang je wilt) in Accra in het Lotus Childrens centre (ook project van hun) en je krijgt ook een kennismakingstour door Accra door Didi Shanta zelf of een van de kinderen. Dan leggen ze uit waar je en hoe je geld kunt wisselen enzo.
Er zijn daar ook vaak een paar vrijwilligers die vrijwilligerswerk doen op het Lotus kindertehuis waar je ook van alles aan kunt vragen.
Ze brengen je vervolgens ook naar de bus voor het project waar je heen gaat. Bij mij was dat dan Kumasi, daar werd ik opgehaald (voor ejura is dat of door Dada Shivesh of andere vrijwilliger) en gingen we verder met de tro tro naar ejura.
Het is wel goed te beseffen dat het een organisatie is die gerund is door vrijwilligers. Kids world wide heeft daar geen hoofdkantoor zitten met officiele begeleiding ofzo. Maar de Dada’s en de Didi’s zijn zeker bereid je te helpen en nemen die rol wel min of meer over. Ze staan heel erg open voor wat jij wilt. Zelf vond ik Ejura echt een goed project, hoewel de ideeen van de vrijwilligers niet altijd stroken met de ideeen van Dada Shivesh die de school leidt en een aantal vrijwilligers de directeur van de school soms wel achter het behang (probleem is dat ze dat daar echter niet hadden) konden plakken ging dat om dingen waar je denk ik overal tegenaan loopt in GHana. Namelijk cultuurverschillen. Dada Shivesh heeft daarbij ook nog eens een tikje Indiase cultuur waardoor de directeur hem niet altijd begrijpt en andersom.
Lotus was ik dus maar 2 dagen, maar dat ziet er ook uit als een goed project en alle vrijwilligers die daar waren waren echt enthousiast. Van de andere projecten weet ik het niet. Ik weet wel dat ze een project gestopt hebben, omdat ze daar teveel problemen hadden met de projectleider. De projectleider was Chief geworden en was daarom niet meer zoveel aanwezig. Dus ze kijken wel serieus naar hoe een project geleid wordt en wat er gedaan wordt met het geld van de vrijwilligers. Of dat dus echt aan eten voor de vrijwilligers enzo uitgegeven wordt.
Hoi Laura,
als je nog op zoek bent naar een gedegen en ervaren organisatie met erg diverse projecten in Ghana, kijk dan ook eens op de website van NorThern Ghana Volunteers: www.norghavo.org. Ik ben er zelf afgelopen jaar mee naar Ghana gegaan en ben erg te spreken over de mensen en de non-profit instelling van NorGhaVo. Ze hebben eventueel volgend weekend al een informatiebijeenkomst, dan kun je het met je eigen ogen zien.
Groetjes en succes in Ghana (ook aan Renske),
Silvia
Hallo Laura/Renske,
Ik ben Femke, 18 jaar… studeer Toerisme & het lijkt mij ook heel erg leuk om vrijwilligerswerk te gaan doen deze zomer, gewoon iets totaal anders dan anderen doen… & wat kunnen doen voor een ander! Ik ben dus al een tijdje aan het zoeken naar vrijwilligerswerk (bv.) in Afrika om in de zomer te gaan doen voor een paar weken… Heel toevallig heb ik ook al vaak op de site van vrijwilligafrika gekeken, en leek mij die site ook wel wat! Daar in een weeshuis werken & bv. voor de babytjes zorgen… Wel zat ik een beetje te twijfelen aan deze site omdat het wel erg duur is, terwijl je er nix voor krijgt! En is het een nadeel dat je hier niet met een groep samen gaat, en dus mensen moet vinden die met je mee willen! Hebben jullie inmiddels al andere ideeen of meer informatie gekregen? En hoe denken jullie hierover ??
Hopelijk hoor ik nog van jullie!
Femke
[EMAIL=“femke_frederie@hotmail.com”]femke_frederie@hotmail.com