Vrijwilligerswerk in afrika gezocht

haiiiii ik ben charlotte en ga waarschijnlijk samen met een vriendin van mij naar afrika voor vrijwilligerswerk. ben nu nog hard aan het leren voor me eindexamen, hoop dat ik het haal!!
weet iemand misschien een leuke organisatie die dit soort werk organiseerd, het liefst met kinderen!!!

alvast tnx. groetjes charlotte

kijk eens op www.stichtingzuidafrika.com

8)www.activityinternational.nl 8)
;D www.travelactive.nl ;D

Bij deze organisaties organiseren ze verschillende vrijwillersprojecten naar Afrika. Zo kun je kiezen uit sociaal/cultureel werk (weeshuis, school), werk in een natuurreservaat (paden aanvegen, kaartjes verkopen) en wildlife. Wildlifeprogramma’s zijn in Zuid-Afrika, Namibië en Botswana, hier werk je met wildlife (leeuwen, cheetahs, giraffes, apen, slangen enzv). De andere programma’s zijn oa. in Senegal, Ghana, Zuid- Afrika… kijk maar eens op de sites of vraag de brochures aan!
Succes
ps…het kost wel veel geld

Hallo allemaal,

Ik wil van de zomer een paar weken vrijwilligerswerk gaan doen in het buitenland. Weten jullie of dat het mogelijk is voor een aantal weken en wie wil er ook zoiets gaan doen?

Hoi Charlotte,

Je bent van harte welkom in Ghana, het land van de lach. Wij, stichting NorGhaVo (Northern Ghana Volunteers, www.norghavo.org), hebben diverse projecten lopen in het arme noorden van dit (engelstalige) land met een zeer vriendelijk volk, schittende natuur en een rijke cultuur en historie. Vrijwel al onze projecten zijn met kinderen dus er is volop keuze!

Wellicht tot ziens!
Stefan

Ik sluit me aan bij stefan, kijk ff op de site van norghavo.

groetjes saskia

kijk ook eens op http:www.kidsworldwide.org.

Je kan van een paar weken tot hoe lang je wilt. Ze hebben diverse projecten in Ghana, Uganda en Tanzania.

Zelf heb ik afgelopen zomer les gegeven in Ejura op een school. Mijn ervaringen staan op http://members.chello.nl/j.m.veen

Er is ook sinds mei een nieuwe organisatie die vrijwilligers uitzendt naar Zuid Afrika. Het is ook geen commerciele organisatie dus het geld komt allemaal terecht bij de projecten.

Voor meer informatie, kijk op www.be-more.nl

groetjes
Yvette

www.buffalotrailsafrica.com

Kijk eens op www.cidghana.org, als je daar via e-mail contact opneemt met de Nederlandse coördinator (het is een Ghanese organisatie) zal zij je verder helpen met meer vragen. Je kunt er onder andere in een weeshuis werken, maar er zijn nog veel meer projecten met kinderen. Succes!

voor meer leuke interessante informatie over zuid-afrika en kaapstad, ga naar www.kaapstadmagazine.nl

veel plezier alvast! groetjes chris

Op verschillende landpagina’s van www.afrikalinks.nl vindt je (rubriek werken/projecten) diverse mogelijkheden.

Hey Eefje,
ik wil heel graag deze zomer naar Afrika vrijwilligerswerk gaan doen, het liefst in Ghana.
Alleen durf ik dit niet helemaal alleen aan ben ik druk opzoek naar een maatje waar ik mee kan gaan!
Misschien dat we een keer kunnen mailen samen?
oo1Shanax@hotmail.com
Groetjes!

Hallo allemaal,
Kijk eens op www.thefutureinourhands.nl. Voor deze stichting ga ik in het aankomend voorjaar vrijwilligerswerk doen. Het is een school en een kliniek in Gambia.
Voor contact hierover kun je mij bereiken op marleen.36@hotmail.com.

hoi

in oeganda

prachtige organisatie, zalige projecten, heb er zelf 6 maand vrijwilligerswerk gedaan

zeer professioneel en grassroots
tussen de mensen wonen, werken en leven

supervriendelijke mensen, grote belevenissen en ook tijd om beetje tourist te zijn soms.

succes ermee!!

groetjes
een oeganda liefhebber!

Vrijwilligers gezocht voor een schooltje in één van de sloppenwijken van Nairobi/Kenia kijk op www.estherakka.wordpress.com

groetjes Esther

Hallo,

Kijk eens op www.butterfly4volunteers.org We hebben verschillende projecten in kindertehuizen, waar je direct kunt beginnen.

Succes, Ton Verheijke

Hoi Charlotte,

Wij hebben een kursus met alles erin over het helpen van mensen in Afrika. En je gaat ook naar Afrika voor 6 of 8 maanden. Het is voor jong en oud vanaf 18 jaar. Je kunt er meer over lezen, hier: www.werkvoorafrika.nl.

MVG van Gert.

Ik ben in 2010 een half jaar naar ghana geweest. daar heb ik mijn eind stage gedaan. ik heb gewerkt op een arm schooltje en in het ziekenhuis. Het is mij zo goed bevallen dat ik in 2012 terug ben gegaan als supervisior voor de nederlandse studenten. ik heb ze begeleid in alles en was ook verantwoordelijk over de huizen.
Omdat ik geen genoeg kan krijgen ga ik zeker volgend jaar terug. ik zou graag wee iets willen betekenen en ik zou het niet erg vinden om voor een jaar weg te gaan.
Als iemand leuke ideeeen heeft zijn die altijd welkom! :slight_smile:

http://codex-international.org/2012/08/16/volunteer-in-south-africa-or-costa-rica-dutch-residents-only/