Hoi allemaal,
Ik weet dat ik niet de enige ben die op zoek is naar vrijwilligerswerk of een betaalde baan in africa. Mijn zoektocht bracht mij op verschillende sites. Misschien dat anderen hier ook wat aan hebben en/of het rijtje misschien kunnen aanvullen. Zodoende helpen we elkaar!!
Ze hebben projecten in Tanzania, Kameroen en Ghana.
Er zijn vaak meerdere vrijwilligers op een project, dus op het project ben je niet alleen.
Ik ga deze zomer naar Ghana en heb al enkele vrijwilligers die er dan ook zijn leren kennen. Ze hebben namelijk een actieve mailinglijst van vrijwilligers die er al zijn geweest, er nu zijn en die nog gaan. Hier kun je ook met al je vragen terecht.
Ze vragen een kleine bijdrage die je ter plekke aan het project geeft (in vergelijking met andere organisaties heel weinig). En je kan zo lang blijven als je wilt. Dus van 2 weken tot jaren.
Hartstikke handig zo’n lijstje, maar helaas verre van compleet. Ik ben zelf alweer enkele maander geleden met de organisatie norghavo naar Ghana geweest. In ieder geval in de tijd dat ik er zat waren zij simpelweg de besten qua organisatie, introductie, deskundig bestuur in zowel Nederland als Ghana en ook nog eens erg goedkoop.
Ze hebben werkplekken op verschillende soorten projecten als weeshuizen, een kliniek, computerschool, gewone scholen, met gehandicapten, met straatkinderen en nog veel meer: bezoek dus ook de website van norghavo.
Al is het maar vanwege de vele tips in voorbereiding!