Vrijwilligerswerk in Afrika!

Op zoek naar een goede ingang voor vrijwilligerswerk in Ghana? Kijk 's op de website van Stichting NorGhaVo (www.norghavo.org)! Een jonge non-profit-organisatie die zich inzet voor ontwikkelingsprojecten in het noorden van dat land en daartoe o.m. werkplekken aanbiedt aan gemotiveerde en geschikte vrijwilligers.

WAUW!!! Dit komt al aardig in de richting… gisteren heb ik een berichtje geplaatst op deze site dat ik werk zocht, het liefst in Ghana. Ik ben niet medisch of educatief gediplomeerd, maar erg gemotiveerd om de bevolking daar te helpen. Dit berichtje klinkt dan ook bijzonder veelbelovend. Ik ga de site bezoeken, maar misschien kan jij mij meer vertellen.

Graag hoor ik van je om informatie uit te wisselen.
Groet, Michael

hallo michael,
ik ben ook van plan om dit jaar nog naar afrika te vertekken om de bevolking daar te helpen!
wanneer ben jij van plan om te vertrekken en heb je al meer informatie erover die je met mij kan delen?
groetjes,
paulien

Hallo Paulien,

Bedankt voor je reactie! Ik heb nog niets concreets geboekt maar ben wel aan het zoeken en lezen over Ghana. Ik heb al een stapel folders die ik moet doorspitten. Ik verwacht dat ik over 3 weken heel wat meer kan vertellen en evetueel kan zeggen wanneer ik ga. Ik hoop dat je hierop kan wachten…

Groeten,
Michael

Je zou even een bezoekje kunnen brengen aan Horizon HollandEen website van een hulp- en uitzendorganisatie met projecten in o.a. Sri Lanka, Molukken en Ghana. In Ghana werken we onder andere samen met twee straatkinderenprojecten, (missie-) ziekenhuizen, voedingscentra, een school voor geestelijk gehandicapte kinderen, etc. Daar gaan geregeld vrijwilligers heen namens Horizon Holland. We zenden ook stagiaires uit maar met als nadrukkelijke en noodzakelijke voorwaarde dat het om een periode van minstens 6 maanden gaat. Goede en persoonlijke voorbereiding door voormalige, teruggekeerde vrijwilligers maakt deel uit van de uitzendprocedure. Omdat Horizon Holland van oorsprong een (en nog steeds) een ontwikkelingsorganisatie is en geen enkele commerciele activiteiten ontplooit, is er geen sprake van inschrijfgeld oid. Kosten die je maakt voor jezelf (levensonderhoud ter plaatse) zijn uiteraard wel voor je zelf. Ik ben benieuwd wat je er van vindt. Als je inderdaad interessen hebt kun je een brief schrijven en sturen naar het secretariaat in Den Haag.
Veel succes. Detlev