Vrijwilligerswerk Afrika

Hoi,

ik ben 34 jaar en al enige tijd zeer geinteresseerd voor het verrichten van vrijwilligerswerk in met name Ghana. Dit zou zijn voor een periode van ongeveer 4-5 maanden en liefst miv augustus 2003. Graag in een project op het sociaal educatieve vlak.

Zijn er mensen die al aan dergelijke projecten hebben meegedaan / willen gaan meedoen? Waar hebben zij meer informatie gehaald? Heb zelf de sites van TA en AI al bezocht maar dit zijn reisorganisaties waar je dus extra voor moet betalen.
Heeft iemand misschien suggesties over andere projecten in Afrika?

Alvast bedankt voor de moeite,

groeten Roody

hallo,
Kijk op de site van www.norghavo.org daar staat genoeg.
En een bijdrage wordt altijd gevraagd, en wel terecht denk ik.
Groeten pim

Hoi,

Pim, bedankt voor je aanbeveling! Een onkostenvergoeding is inderdaad altijd noodzakelijk om de kosten in Ghana te dekken (voor gastgezin en een vergoeding voor onze collega’s in Ghana). Wij zijn verder volledig non-profit en besteden al het geld dat we ontvangen aan onze twee sponsorprojecten.

Gemotiveerde en gekwalificeerde vrijwilligers zijn altijd welkom, dus Roody bezoek onze site eens: www.NorGhaVo.org.

Groeten,
(ook) Pim

Hoi Pim,
Ik wil samen met mijn vrouw ook vrijwilligerswerk gaan doen in Ghana, en ben me dus aardig aan het voorbereiden. Sommige dingen weet ik niet hoe ik het moet aanpakken, want ik heb een eigen bedrijf en dat is iets ingewikkelder om stop te zetten. Maar we willen dat doen om andere mensen te helpen en natuurlijk is het avontuurlijk.
Groeten Pim v Campen

op Horizon Holland vind je ook interessante projecten voor vrijwilligers in Ghana enSri Lanka