Vrijwilligerswerk Afrika

Ik wil graag vrijwilligerswerk in afrika gaan doen. Ik wil voor min 6 maanden en mischien nog wel voor langer.

Met welke organisatie kan ik het beste gaan?

Hoe kan ik geld inzamelen voor me reis zodat het voor mij minder kost?

Hoi,
Wat leuk dat je voor een lange tijd naar Afrika wil gaan voor vrijwilligerswerk. Kijk eens naar de site van Be More, die allerlei mogelijkheden biedt om als vrijwilliger aan de slag te gaan. Vooral op het gebied van voorbereiding en begeleiding onderscheidt Be More zich in vergelijking met andere organisaties.

Kijk voor meer informatie op http://www.be-more.nl.

Groetjes
Yvette

Beste,
leuk om te horen dat je interesse hebt om vrijwilligerswerk in Afrika te gaan doen. Wij hebben diverse projecten in Ghana, Burkina Faso en Zuid-Afrika. In Ghana en Burkina Faso verblijf je in een gastgezin, zodat je de cultuur en de mensen echt leert kennen. Je kan op onze website meer informatie vinden over de diverse projecten en mogelijkheden om als vrijwilliger aan de slag te gaan.
We hebben al ervaring met vrijwilligers die acties hebben opgezet om hun vrijwilligerswerk te bekostigen of om een project financieel te ondersteunen.
In elk van deze drie landen hebben we een Nederlandse contactpersoon die je gedurende je verblijf zal begeleiden.

Je kan ook de ervaringen van oud-vrijwilligers lezen op onze website.
Op 24 oktober organiseren we een open dag, waar je meer informatie kan krijgen over alle landen en projecten en kennis kan maken met de organisatie. Je kan je hiervoor aanmelden door een mailtje te sturen naar: [EMAIL=“info@vrijwilligwereldwijd.nl”]info@vrijwilligwereldwijd.nl

Onze website: www.vrijwilligwereldwijd.nl

vriendelijke groet,
Team van Vrijwillig Wereldwijd

Hallo,

Misschien reageer ik wel een beetje laat maar ik zag je vraag en wilde daar nog even op reageren.

Het is uiteraard belangrijk om een goede organisatie te kiezen waarbij het vrijwilligerswerk goed is geregeld, vooral nuttig (!) is en ook het verblijf ter plaatse helemaal in orde is. Daar betaal je als vrijwilliger tenslotte voor. Wel is het goed om te realiseren dat het doen van vrijwilligerswerk altijd geld kost maar dat het zeker ook een investering is in jezelf.

Zelf heb ik vrijwilligerswerk gedaan in Kaapstad en ben hierdoor zo gemotiveerd geraakt dat ik daarna de Stichting Docenten voor Afrika heb opgericht. Wij zijn een Algemeen Nut Beoogde Instelling (ANBI) en werken dus geheel kostendekkend en zijn dus niet commercieel ingesteld.

Ook wij hebben ervaring met mensen die van te voren geld hebben ingezameld om een deel van hun reis en andere benodigdheden voor het project (bv. sportmateriaal etc.) te sponsoren. Het kost wel enige organisatie maar dat is het wel waard.

Mocht je interesse hebben in een van onze onderwijsprojecten in Kaapstad of bij de Kruger Wild Park in de buurt dan ben je van harte welkom op onze infomeeting op Zaterdag 28 november 2009 van 15.00 tot 17.00 uur **in Utrecht. **

NB. Onze onderwijsprojecten zijn niet alleen geschikt voor docenten maar ook voor toekomstige vrijwilligers die affiniteit hebben met lesgeven of hier een uitdaging in zien.

Succes met het vinden van geschikt en nuttig vrijwilligerswerk!

Carine
Stichting Docenten voor Afrika
www.docentenvoorafrika.nl

Hee,

Je kunt eventueel ook eens kijken voor de stichting DIRNET, even googlen!
Ik ga via deze stichting, hoef niets aan hun te betalen en ze kunnen altijd hulp gebruiken:)!

Groeten Jeremiah