Doe Eens Wat Anders......vrijwilligerswerk

Hallo ik heb zelf lesgegeven in Zuid-Afrika en wil iedereen laten inzien dat er zoveel andere problemen in de wereld zijn dan je eigen dagelijkse problemen! Ik heb gelukkig een klein verschil kunnen maken en wil iedereen laten zien dat jij het ook kan doen. Tijdens een vakantie, een sabbatical, een Gap Year what ever…feit is dat je ervoor kiest.

ik heb het via teaching & projects abroad geregeld en dat was echt super gedaan! Kijk eens op hun: www.projects-abroad.nl ze hebben wereldwijd projecten die hulp nodig hebben!

Groetjes en succes met het forum! :rolleyes:

wij snuffelen al een tijdje omdat we ook vrijwilligerswerk willen gaan doen. het lijkt alsof je een goed gevulde portomonee mee moet nemen als je je vrijwillig aanmeldt om te helpen… :wink: niet echt om vrolijk van te worden…

Ciao Lely,

Dat is idd een probleem waar ik zelf ook tegen aanloop. Maar als je het van de andere kant bekijkt; als je via een organisatie gaat wordt wel alles voor je geregeld. Ook de prijzen per organisatie verschillen enorm.
Maar reken maar uit:

  • retourtje naar zeg maar Midden Afrika
  • Visa etc
  • kost en inwoning
  • administratieve kosten
    en er zal ook wel een gedeelte in de algemene pot terecht komen die ten goede komt aan de organisatie en andere projecten.

Het is volgens mij ook best mogelijk om zelf naar (bijv.) Midden Afrika te gaan(liften of zo= lekker low budget en je ziet nog eens wat :stuck_out_tongue: ), daar een willekeurige school oid binnen te stappen en jezelf aan te bieden als vrijwilliger tegen kost/inwoning.

Mocht je iets betaalbaars tegenkomen vergeet niet om het hier te posten!!!

Suc6
Paolo

ha paulus,

bedankt voor je reactie. we hebben inmiddels inderdaad besloten om gewoon met een rugzak ons eigen plan te trekken en ter plekke onze energie aan te bieden.

als we ooit iets “betaalbaars” tegenkomen zullen we het zeker hier melden!

groet,
lely B)

Toch nog een reactie hierop, alhoewel Lely al besloten heeft haar eigen plan te trekken. Helaas denk ik dat dit een risico met zich mee brengt: nl. het risico dat je jezelf

  1. niet goed voorbereiden zult in je eentje,
  2. je waarschijnlijk ergens terecht komt waar je je niet nuttig kunt maken en
  3. uiteindelijk bedrogen en duurder uitkomt.

Tijdens mijn eigen **vrijwilligerwerk **periode in **Ghana ** (west-afrika) ben ik veel idealisten tegengekomen die het op een soortgelijke manier dachten te bereiken en zwaar teleurgesteld waren. Veel mensen dachten dat ze zonder ervaring gewoon leuk aan de slag konden als leraar hetgeen vies tegenviel. Verder heb ik mensen ontmoet die niet eens zelf een gastgezin konden vindne en dus steeds in hotels moesten overnachten (hoezo goedkoop en hoezo lekker meeleven met de lokale bevolking?). En verder waren de gelukkigen met een gastgezin en werkplek, maar de werkplek had eigenlijk geen vrijwilligers nodig, maar wie zegt nu nee tegen een gratis werknemer, waardoor je zelf op vakantie kunt…

**Gelukkig **kon ik zelf weggaan met een goede - en naar het achteraf bleek de **betrouwbaarste **- **organisatie **naar Noord Ghana: NorGhaVo (www.norghavo.org). Ze waren niet de goedkoopste maar voor nog geen **700 Euro **had ik voor **5 maanden **niet alleen begeleiding, voorbereiding, hulp bij problemen, maar ook een goede werkplek en een prachtig gastgezin. En in dat geld zat dus ook al de **kosten **voor het **gastgezin ****inbegrepen **inclusief twee maaltijden per dag. Ga dat maar eens vergelijken met 5 maanden hotel en restaurants.

Maar het blijft natuurlijk zaak om niet alleen voor een goedkope optie te gaan maar ook voor een betrouwbare. Ik ken nl. ook veel andere goedkope opties in Ghana die veel beloven, maar vervolgens als je er bent, deze vrijwel geen van allen na komen (noem een Childaid, Ontmoet Afrika en CID Ghana). Erg jammer want inderdaad had je dan beter je geld in eigen zak kunnen houden.

Ik raadt daarom ook graag **norghavo **aan voor mensen die in een engels sprekend land voor **minimaal 3 maanden **de mensen echt wil helpen, gewoon een schitterende tijd willen hebben en willen leren van andere culturen. Dus nog en keer de site: www.norghavo.org.

Groetjes en succes met zoeken!
Stefan

Hoi

Voor Ghana (ze hebben ook projecten in Kameroen, Tanzania, Peru, Brazilie, Filipijnen, Jamaica en Moldavie) zal ik ook eens kijken op Http://www.kidsworldwide.org.

Ze vragen ook niet veel. Je betaalt geen bemiddelings of adminstratiekosten.
Wel een bijdrage aan je accomodatie en eten.

Ik ga deze zomer met deze organisatie naar Ghana dus van dse begeleiding ter plekke kan ik nog niet veel zeggen. Maar de voorbereiding vindt ik erg goed. Ik ben ook lid van een mailinglijst van vrijwilligers die geweest zijn, er nu zijn en nog gaan komen. Vaak zijn de projectleiders van de projecten ook af en toe online om daar vragen te beantwoorden.

Ik heb zo al enkele vrijwilligers leren kennen die er nu zijn en er zullen zijn als ik er ben. En wat ik zo lees is de begeleiding daar ter plekke ook goed.

Denk dat een goede voorbereiding inderdaad wel handig is!! Het is mij in ieder geval erg goed bevallen om een training te volgen van te voren. Kijk eens bij ICA Nederland. Je betaald voor de training en de bemiddeling maar ter plaatse krijg je meestal kost en inwoning ter plaatse!! Dat scheelt dus een hoop geld. Kijk maar eens op www.ICAnederland.nl

Morgaýne, ýk probeer op dýe sýte te komen waar jýj het over hebt maar hýj bestaat waarschýjnlýjk nýet meer??? Heb je toevallýg nog een andere lýnk of de nýeuwere??Ik wýl vrýjwýllergerswerk doen ýn brazýllýe dus als ýemand hýer meer ýnfo over heeft, let me know!!!

hmm, ik zie al waarom de link niet werkt.
ik heb http met een hoofdletter getypt

http://www.kidsworldwide.org

nu met de link het wel doen.

Kijk ook eens op http://www.bouworde.nl voor vrijwilligerswerk.
Is ook erg goedkoop, goede begeleiding, goed georganiseerd, maar wel binnen europa. En het zijn bouwkampen van maar drie weken.
Maar is echt geweldig om een keer mee te maken.

http://members.chello.nl/j.m.veen

over voorbereiding.

ik denk dat als je zelf veel leest, rondkijkt op internet, ervaringen leest van andere, etc etc je je ook heel goed kunt voorbereiden.

daar hoeven denk ik geen grote kosten in te zitten.

Voor vrijwilligerswerk binnen Europa is er DE oplossing en die heet EVS. EVS staat voor European Voluntary Service en is een subsidieprogramma van de EU. In ruil voor jouw inzet in een lokaal project krijg je je reiskosten, accomodatie, maaltijden, zakgeld, verzekering, vaccinaties, visa, taalessen etc. allemaal vergoed.

Op deze site komen regelmatig actuele vacatures te staan. Voor meer info kun je kijken op http://www.noborders.nl