Vrijwilligerswerk vanaf april 2010

Hey,

Ik heb enkele maanden vrij voor ik in september terug naar school ga. Nu wil ik die tijd gebruiken om toch een beetje van de wereld te zien maar ook om misschien hier of daar vrijwilligerswerk te gaan doen.
Ik ben nu wat aan het opzoeken, heb al enkele sites bezocht, boeken gelezen…

Vrijwilligerswerk in het buitenland is nieuw voor me.
Zijn er misschien mensen die hun ervaringen willen delen, of die eventueel met dezelfde plannen zitten? Lijkt me ook wel leuk om met anderen samen vrijwilligerswerk te gaan doen.

Alvast bedankt en misschien tot mails!
Stéphanie :dag:

Heej Stéphanie,

Ik wil ook in april 2010 vrijwilligerswerk gaan doen in Afrika. Heb al enkele hele leuke projecten gevonden via http://www.i-to-i.com/ en www.project-abroad.nl. Ben nu eigenlijk nog op zoek naar manieren om projecten rechtstreeks te bereiken omdat ik het eigenlijk beetje raar vind om minstens 1500 euro excl vlucht te betalen om ergens gratis te werken.

Groetjes, Marijke

Hallo,
je kan ook een kijkje nemen op de website van Vrijwillig Wereldwijd: www.vrijwilligwereldwijd.nl
We hebben projecten waar je als vrijwilliger werkzaam kan zijn in 8 verschillende landen.
Tevens staan er ervaringen van oud-vrijwilligers op de website.
In de meeste landen verblijf je bij een gastgezin en krijg je 7 dagen per week ontbijt en avondeten.
Het grootste deel van de wekelijkse kosten gaan dan ook naar het gastgezin en een gedeelte is voor de contactpersoon die je begeleidt gedurende je verblijf.

Als je nog vragen hebt kan je ook een mailtje sturen naar: [EMAIL=“info@vrijwilligwereldwijd.nl”]info@vrijwilligwereldwijd.nl

We hopen dat jullie vinden wat jullie zoeken en wensen jullie in ieder geval veel succes met het vrijwilligerswerk!

Vriendelijke groet,
Team van Vrijwillig Wereldwijd

HoiHoi,
Ik heb ook plannen om naar het buitenland te gaan. De periode wanneer ik zou gaan maakt niet zo heel erg uit dus ben vrij flexibel.
Wat voor vrijwilligers werk willen jullie doen, mijn voorkeur gaat uit naar weeshuis, of iig iets met kinderen.

Dit is me mail adres miss kunnen we contact houden

[EMAIL=“Sijbrennevkooten@hotmail.com”]Sijbrennevkooten@hotmail.com

Groetjes Sijbrenne

Heey,

Dit vindt ik heel toevallig:) Ik ben precies in dezelfde tijd, op zoek naar iets (vrijwilligerswerk) Hebben jullie al enig idee?

Pieter

Wat gezellig, zo gaan we straks nog met een hele groep!

Ik ben viaviavia op zoek naar een leuk project, maar is allemaal nog beetje vaag. Er is mischien iets in Zuid Afrika, Zambia of Oeganda. Maar zijn nog allemaal heel erge misschiens hoor!

Ik ben zelf idd ook aan het zoeken naar iets met kinderen. Zuid Afrika is waarschijnlijk een weeshuis (ja het probleem met viaviavia is dat alle verhalen nog een beetje vaag zijn). Zambia en Oeganda zijn scholen.

De websites die in in mijn eerdere post melde ben ik ook nog over aan het nadenken, maar die prijs he! En als we inderdaad met een groep gaan is mijn reden van ‘ja maar via een organisatie ben je tenminste met lotgenoten’ ook weg.

Als ik meer info heb over projecten zal ik het laten weten!

Wat hebben jullie al gevonden?

Groetjes, Marijke

hoi allemaal, ik heb ervaring (goede ervaring :)) met projects abroadmisschien dus ook iets voor jullie allemaal!
groetjes

1 like

Als jullie geinteresseerd zijn in Peru dan heb ik een hele interessante optie voor jullie!

Proyecto Peru biedt voor haar Spaans studenten gratis vrijwilligerswerk aan. Het enige dat wij vragen is dat je Spaanse lessen of accomodatie neemt (in een gedeeld appartement of in een gastfamilie). Dit gaat je dus absoluut niet van die enorme bedragen kosten. Proyecto Peru zit in Cusco, echt een supermooie plek om te verblijven. Cusco is de oude hoofdstad van Inka-rijk, heel interessant, zeker als je van cultuur houdt. Daarnaast is Cusco ook gewoon een hele gezellige en veilige stad waar heel veel reizigers Spaans studeren. Omdat er in de stad en in de regio veel armoede heerst zijn er (gelukkig!) een heleboel mooie initiatieven ontwikkeld en kun je op velerlei sociale projecten terecht voor vrijwilligerswerk of stage. Proyecto Peru is een organisatie van sterk betrokken mensen en bemiddelt gratis voor jou en plaatst je op 1 van deze projecten. Het is een goede professionele organisatie met jarenlange ervaring en er zullen ook zeker andere studenten (ook veel uit Nederland en Belgie) tegelijkertijd met jou vrijwilligerswerk doen. Je zal naast een hele dankbare en mooie ervaring in het vrijwilligerswerk ook gewoon een hele leuke tijd hebben!

Kijk voor meer info op www.proyectoperucentre.org of mail naar [EMAIL=“info@proyectoperucentre.org”]info@proyectoperucentre.org.

Groeten,
Donny

2 likes

Zoek eens bij BERUDEP. Ik ben daar pas geweest (kameroen), is niet duur en goede sfeer. Een project waar ze zowel short-time als long-time vrijwilligers zoeken. Vooral voor weeskinderen.

Karel

1 like

Kijk anders eens op www.siw.nl
SIW is een organisatie die al meer dan vijftig jaar actief is, geen winstoogmerk en projecten aanbied over de hele wereld.

groet,
Frank

1 like

Hey,

Super al deze reacties. Beste wensen voor het nieuwe jaar trouwens!
Bedankt voor de tips en Marijke, Pieter, Sijbrenne misschien kunnen we mailen?
Mijn adres is [EMAIL=“stephanieke_maes@hotmail.com”]stephanieke_maes@hotmail.com
Vrijwilligerswerk ivm kinderen lijkt me heel leuk. En de bestemming kan besproken worden niet?
Hopelijk hoor ik jullie snel?
Kunnen we inderdaad met een groepje gaan :teeth:

Groetjes Stéphanie

Hallo allemaal,

Als je op zoek bent naar vrijwilligerswerk in Ghana, Afrika weet ik iets leuks! Ik ga hier zelf in het voojaar ruim een maand naar toe. De website is: http://www.one-love-foundation.com/one-love-foundation/
Het geheel is opgezet door mijn nicht en haar (engelstalige) vriend. Voordeel is dat er geen organisatie tussen zit en het dus minder kost. Makkelijk is natuurlijk ook dat zij gewoon Nederlands spreekt. Ze hebben verschillende vrijwilligersprojecten waar je aan mee kunt doen.

Misschien hebben jullie er iets aan. Op de website kun je alle informatie vinden.

Groetjes, Jolanda van Dijk

Wauw,

Hoe meer sites ik bezoek over projecten hoe meer zin ik erin krijg maar hoe moeilijker het wordt om te ‘kiezen’ hehe.
Elk project lijkt me zo waardevol :slight_smile:

Groetjes

dag stepahnieke

ik had een prachtige opdracht: 's ochtends vijf weeskinderen helpen om een ritueel te krijgen: op tijd opstaan, zich wassen (buiten), goed afdrogen, hun tenen bekijken (jiggers eruit), zich met olie insmeren -moeten alle zwartjes om hun huid gaaf te houden-, eten, tanden poetsen, boekentas nemen en op tijd naar school!
dan een blinde mentaal achtergestelde jongen ‘teachen’, was moeilijk want geen ervaring, maar er is braille en hij was erg leergierig, ook mee gewandeld, getekend, veel ‘tellen’ enz
dan siesta van 3 uur, dan after school als ik wou (kinderen bijwerken en helpen met huiswerk) en tenslotte 2 jongens bezoeken die hiv hebben en die moeten leren hun pillen 's morgens en 's avonds te nemen, omdat de pillen anders geen effect hebben.
ik logeerde in een mooi huisje met fijn sanitair en andere vrijwilligers.

je kan ook persoonlijk contact nemen en zeggen dat je mij las op deze site via de schot andy burgerseed, die ik in de hoofdstad ontmoette en me enthousiast maakte. als je nog meer wil weten, geef ik zijn mailadres.

succes! ik ga met tierra in maart wilde dieren verzorgen in thailand…

karel

Ik kan je als tip geven om vooral **niet **te betalen voor vrijwilligerswerk. Zoek eens op NGO+‘land/continent waar je heen zou willen’. Je komt dan terecht bij organisaties waarbij je niet honderden, soms duizend euro moet betalen om daar aan de slag te kunnen. Ik heb ook gekeken naar Projects Abroad en dergelijke organisaties, maar is echt zonde van je geld hoor. Ik zou dat geld gebruiken om nog wat meer van het land te zien bijvoorbeeld.
Zelf ga ik naar Bolivia bij stichting Amigos werken. Gewoon mailen naar een organisatie, ze hebben altijd vrijwilligers nodig!
Succes ermee!

Suzanne, Je hebt gelijk, ze profiteren er te vaak van. Je kan altijd ‘geven’ ter plaatse als je vindt dat het nodig is.

Karel

Hallo Allemaal

Wij kunnen hier in Kenya de nodige vrijwilligers gebruiken voor onze projecten in Nyeri hospitaal-weeshuis- school.

De kosten vallen hiermee want wij zijn een Kenyaans/ Nederlandse family die hier proberen de mensen te helpen.

De kosten zijn te overzien namelijk voornamelijk de verblijfskosten zoals voor slapen en eten 800,-- euro voor een maand. Ook zijn wij als contact altijd te bereiken en je verblijft bij een Kenyaanse familie.

Ons Emailadres is [EMAIL=“polac.kenya@hotmail.com”]polac.kenya@hotmail.com

Polac stat voor Power of LOve and Culture

Groeten vanuit Kenya

C.Penders

Hi Stéphanie,

Ik heb inderdaad dezelfde plannen, voordat ik in september weer naar school ga.
Azie spreekt mij heel erg aan, voor de maanden juni & juli. Sociale projecten hebben mijn voorkeur. Thailand, Laos en Cambodja lijken mij erg mooi.
Als we een beetje op een lijn zitten, lijkt het me leuk om iets van je te horen!

Groetjes, Krista Rosielle
[EMAIL=“Krista_@live.nl”]Krista_@live.nl

Lieve mensen,

Wij kunnen heel goed vrijwilligers gebruiken op onze projecten in Guatemala. Kijk eens op www.tessunlimited.nl

Kijk ook eens op www.pureforkids.org voor vrijwilligerswerk in Bali of Cambodja.

Kleinschalige projecten, helpen met Engelse les ondersteuning op scholen. Helpen bij een kindertehui, werkn met gehandicapte tieners of homestay op het platteland. Veel mogelijkheden, lage prijs, transparant en overzichtelijk! Begeleiding en training in Nederland en plaatselijke begeleiding terplekke. Je verblijft of in een vrijwilligershuis of op homestay.

Voor meer informatie zie onze website en mail [EMAIL=“info@pureforkids.org”]info@pureforkids.org

Groetjes! tot snel!