Kan iemand mij helpen?

Hallo allen,

Mijn naam is Mèlani en ik ben straks 21 jaar als ik in juni ben afgestudeerd als onderwijsassistent. Graag zou ik vanaf augustus vrijwilligerswerk/betaaldwerk gaan doen in het buitenland. Zelf heb ik altijd aan vrijwilligerswerk op een school in Afrika gedacht maar na wat onderzoek blijkt dat hier de kosten wel heel erg hoog voor zijn. Het moet wel leuk blijven om vrijwilligerswerk te gaan doen, en me niet duizenden euros gaan kosten.
Ook lijkt het me leuk om als aupair in Amerika te gaan werken, maar dit is minimaal voor 1 jaar.

Heeft iemand misschien een tip waar ik leuk werk met kinderen kan vinden?Voor ongeveer een half jaar lang?

Alvast bedankt,
Groetjes Mèlani

Beste Melanie,
Vrijwilligerswerk in Zuidelijk Afrika hoeft niet altijd duizenden euro’s te kosten. Misschien kun je eens kijken op onze website www.africanprojects.nl
Je kunt ook altijd even bellen voor meer informatie : 06 - 38 22 86 58.
Met vriendelijke groet,
Therese Wijnen
African Projects

Heb je al op siw.nl gekeken? Zij oganiseren vrijwilligerswerk over de hele wereld, en vragen daar ook niet duizenden euro’s voor.

Hoi Melani,
Educatief project in Iquitos Peru, via kleinschalige nederlandse organisatie. Kijk op www.elmanguare.nl. Kosten voor de vrijwilliger: reis- en verblijfkosten.
Ze kunnen altijd vrijwilligers gebruiken. Succes!

Spreek je een beetje Spaans of ben je bereid dit te leren? Wij hebben verschillende onderwijsprojecten in Peru die erg interessant zijn. Kijk even op de pagina van Proyecto Peru voor meer informatie http://nl.proyectoperucentre.org/ of stuur me een mailtje op [EMAIL=“donny@proyectoperucentre.org”]donny@proyectoperucentre.org

Groetjes,
Donny

Hoi Meláni,

Via de Europese Commissie kan je subsidie aanvragen voor vrijwilligerswerk in (en om)Europa. Deze subsidie heet EVS: ‘European Voluntary Service’. Kijk eens op de website www.youthinaction.nl over wat dit inhoud en wat je hiervoor moet doen. Ze vergoeden dan je reis, zakgeld en een taalcursus. Je moet dan wel een zendorganisatie zoeken welke je helpt met alles regelen. Ik ben hier zelf ook mee weggeweest en vond het ideaal omdat je inderdaad zo niet veel geld hoeft te betalen en wel een unieke ervaring opdoet!

Je kan dan gemakkelijk vacatures zoeken voor vrijwilligerswerk in Europa via www.YouthNetworks.eu. Hier zijn ook zendorganisaties te vinden.

hoi,
kijk ook eens op www.volunteering-peru.com
wij bieden vrijwilligerswerk in verschillende projecten, ook op scholen.
daarnaast hebben we de mogelijkheden om spaans te leren en helpen we je met je huisvesting.
het is denk ik zeker interessant om als onderwijsassistent eens in een ander land te kijken hoe het daar op een school aan toe gaat.
succes met al je voorbereidingen!

groetjes
Agnes

Of kijk eens op WWW.shadechildrenfoundation.nl. Is geen betaald werk en je betaald wel voor je verblijf, maar in het redelijke. Je helpt er kinderen in Kenia mee en bent na afloop zelf een ervaring rijker.

Hallo Mèlani,

Wat leuk dat je mischien vrijwilligerswerk wilt gaan doen! Ik kan je uit eigen ervaring aanraden om vrijwilligerswerk op het platteland van Cambodja te gaan doen.

Cambodia-Dutch Organization werkt al een aantal jaren op het Cambodjaanse platteland in twee communes waar armoede, honger, slecht/geen water en ziektes heersen. Op het platteland leer je het echte, pure Cambodja kennen.

Cambodia-Dutch is op zoek naar vrijwilligers die onze lokale leraren willen helpen in het geven van Engelse lessen. Je kunt veel eigen initiatieven nemen en naast de Engelse lessen bijvoorbeeld sport- en speldagen organiseren, hygiëne voorlichting geven, etc. Cambodia-Dutch Organization werkt vanuit een idealistisch oogpunt en vraagt daarom geen duizenden euro’s en werkt alleen maar met vrijwilligers.

Mocht je geïnteresseerd zijn, neem dan contact met ons op via [EMAIL=“volunteers@cambodia-dutch.org”]volunteers@cambodia-dutch.org of kijk voor meer info op www.cambodia-dutch.org.

Groeten,
Maaike

Ik heb in Costa Rica vrijwilligerswerk gedaan, eerst heb ik in een weeshuis / huis voor kans arme kinder geholpen. Dit heb ik voor 4 weken gedaan, dit was best zwaar omdat er altijd een taal barriere is en vervolgens heb ik 4 weken in een natuur reservaat gewerkt. Ik heb zelfs geholpen met de schildpadden, dit was FANTASTISCH.

Ik heb de trip destijds geregeld via http://www.estudiohispanico.com/nl/index-flamingobeach.html.

Zoals ik net ook al tegen iemand anders zei, liggen de kosten hier voor alle projecten niet zo hoog. Ik weet nog dat ik eerst 4 weken een Spaanse cursus heb gevolgt en vervolgens heb ik volgens mij €60 euro betaald voor het vrijwilligerswerk. :slight_smile:

Ik hoop dat je er wat aan hebt.