Hallo!
Ik wil graag in Januari een tijd vrijwilligerswerk doen. Ik wil minimaal een maand blijven, en maximal 3 maanden. Veel werk lijkt me wel leuk en veel landen spreken me aan. Het enige probleem is, ik heb niet zo’n heel groot budget. Heeft iemand een ideetje voor wat goedkoper vrijwilligerswerk? Want het meeste wat ik heb gevonden is zo duur!
Alvast bedankt!
Liefs, Lonneke Jansen
Hallo Lonneke
Mijn vrouw en ik runnen een kleine zelfstandige organisatie in Ghana. Wij doen dit helemaal zelf en hebben geen duur kantoor etc. en kunnen dus goedkoper werken dan de meeste organisaties.
Kijk rustig even op www.moonandstarguesthouse.com daar staat de nodige info op en mocht je nog vragen hebben kun je ons mailadres daar ook vinden.
Veel succes in ieder geval met je zoektocht.
Groet Wout
Beste Lonneke,
Misschien wil je eens kijken op www.travelunique.nl. Wij bieden projecten aan die misschien qua kosten interessant voor je zouden kunnen zijn. Een project in Port Elizabeth en een project in Houtbay, net buiten Kaapstad.
Mocht je meer informatie willen dan ben ik bereikbaar op 030 - 230 2632.
Hartelijke groet,
Therese Wijnen
TravelUnique
Volgens mij hoef je bij allemaal geen bijdrage te betalen.
http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=98058
Beste Lonneke,
Heb je misschien interesse in Peru? Wanneer je Spaans leert of al spreekt kun je bij Mijn Bestemming Peru gratis vrijwilligerswerk doen. Je dient alleen te betalen voor je verblijf in een gastgezin of appartement en voor je Spaanse lessen als je die in Peru wilt volgen. Onze prijzen zijn eerlijk en wij houden onze prijzen zo laag mogelijk door geen dure advertenties te plaatsen, geen dure bijeenkomsten te organiseren in Nederland en zoveel mogelijk zelf te organiseren in Peru zonder reisorganisaties als tussenpersonen. Neem eens een kijkje op onze website, we werken met veel verschillende projecten die nog vrijwilligers nodig hebben voor de komende maanden.
Als je vragen hebt, kun je altijd mailen naar info@mijnbestemmingperu.nl en je krijgt dezelfde dag antwoord.
Met vriendelijke groeten,
Marit de Haas
Mijn Bestemming Peru
Nog een mogelijkheid : in Afrika, Tanzania
Kijk op www.stichting-twiga.nl voor een groeiend project met kinderen in leeftijden van 3 tot 20 jaar.
Je kunt contact opnemen via de site en voor persoonlijke info via een PB’tje
Ik heb zelf van sept-december 2009 dit project begeleid als plaatsvervangend coordinator.
veel succes met zoeken en afwegen en misschien hoor ik nog van je
met vriendelijke groet,
Tineke van Beers
Wat leuk dat je vrijwilligerswerk wil gaan doen. Denk ook aan het vliegticket. Naar bestemmingen in Zuid-Amerika zijn de tickets duurder, maar Azie is aanzienlijk goedkoper qua tickets.
Beste Lonneke,
Ik weet niet of je inmiddels al iets gevonden hebt? Ik kan je het kindertehuis van Shade Children Foundation in Thika, Kenya van harte aanbevelen. Zie de foto’s en info op de website: www.shadechildrenfoundation.nl
Je bent van harte welkom!
Dina vn Doesburg
Geldermalsen
Hallo Lonneke,
Wat leuk dat je vrijwilligerswerk wilt gaan doen!!
Ik heb 2x vrijwilligerswerk in Cambodja gedaan (via: Cambodia-Dutch Organization, een kleine non-profit organisatie).
Een echte aanrader!
Doordeweeks woon je in het vrijwilligershuis op het platteland waar veel armoede, honger, slecht/ geen water is. Dat alleen al is een hele bijzondere ervaring!
Je helpt de lokale leraren (jongens uit het dorp, de armsten, waarvan de familie geen land heeft, geen vader of moeder heeft, die leergierig zijn en interesse hebben) met het geven van Engelse lessen. Daarnaast staat de organisatie heel erg open voor eigen initiatieven (bijvoorbeeld: sport- en speldagen, haren wassen etc.)
De vrijwilligersbijdrage is puur kostendekkend en komt ten goede komt aan de lokale bevolking.
Kijk voor meer info eens op: www.cambodia-dutch.org of stuur een mailtje naar: [EMAIL=“volunteers@cambodia-dutch.org”]volunteers@cambodia-dutch.org. De eerst volgende vrijwilligers infodag is zaterdag 25 juni in Eindhoven.
Succes met het maken van een keuze!
Groetjes,
Maaike
Hallo Lonneke,
Ik kan je SIW (Stichting Internationale Vrijwilligersprojecten) aanraden. Bij SIW is heel veel mogelijk voor een goede prijs. Meer informatie vind je op www.siw.nl
Groeten,
Jeroen