Vrijwilligerswerk tegen kosten en inwoning

Hallo

Zou heel graag vrijwilligers werk in het buitenland willen gaan doen. Nu ben ik opzoek naar werk tegen kosten en inwoning, of vrijwilligers werk
wat niet al te hoge kosten heeft. (student).

Mvg theo nieuwbroek

Mijn ervaring is dat je over de hele wereld vrijwilligerswerk kunt doen zonder enige kosten. Als je naar het land van je keuze gaat en je bied jezelf aan bij een project bijv. schooltje word je altijd met open armen ontvangen en vaak hebben ze ook gratis overnachting mogelijkheden en krijg je lunch en wordt je in de watten gelegd vanwege je inzet en je tijd die je voor hun vrijmaakt. Ik heb ook voor organisaties gewerkt waar je meestal veel geld moet meenemen wat m.i niet allemaal op de juiste plaats terecht kwam ! Dus doe het nu op mijn manier,en dat gaat prima heb ik gemerkt ,zeker in Azie. SUCCES

Hoi,
Ik ben het gedeeltelijk eens met mlbos. Ik heb zelf in 2006 veel geld betaald voor vrijwilligerswerk, maar tijdens mijn reis door Afrika gemerkt dat het ook mogelijk is om ter plekke dingen te regelen. Of je daar nu veel geld mee bespaart hangt helemaal van jezelf af. Denk alleen maar aan het aankomen op een vliegveld meestal een eind buiten de stad. Zelf een taxi zoeken of opgehaald worden maakt een heel verschil, zeker in Afrika. Ook is veiligheid een factor. Met een georganiseerde plek ben je natuurlijk veiliger.

Het op de juiste plaats terecht komen van geld is vaak een hele discussie. Ik heb nu zelf een organisatie opgericht voor vrijwilligerswerk in Tanzania (www.tanzaniavolunteersupport.com) en zie de dingen nu van de andere kant. Bij ons betaal je voor verblijf, eten en een donatie voor het project. Dit geld gaat dus naar het project. Dan zijn er de kosten van ophalen en reizen, overnachtingen buiten het project plus een introductie en een stadstoer die door ons gedaan wordt. Verder krijg je bij ons een safari van een volle dag die bij de prijs is inbegrepen. En dan tot slot is er natuurlijk een vergoeding voor onze tijd, organisatie en voorbereiding. Wij kennen de projecten persoonlijk en weten waar je heen gaat en wat je verwachten kunt, en je kunt altijd bij ons terecht als er iets onverhoopt niet goed loopt.
Kortom het is een keuze die je zelf moet maken. Ik denk dat het meer aan je persoonlijkheid ligt dan aan ‘veel geld meenemen’. De suggestie dat het allemaal om het geld gaat en niet om het project is niet prettig en zeker niet altijd terecth. Hetgeen niet wil zeggen dat er geen kaf onder het koren zit.

www.workaway.org of workaway googlen! Zalige site i.v.m. vrijwilligerswerk tegen kost en inwonen overal ter wereld.
Succes!!!

1 like

Betalen voor je eigen eten, accommodatie en transport is denk ik vaak niet meer dan normaal. Die mensen hebben daar al zo weinig en kunnen die kosten vaak niet nog extra op zich nemen.
Kwa.Mama is op zoek naar vrijwilligers die voor een minimale periode van 4 weken naar Zuid Afrika willen komen om vrijwilligerswerk te doen.
Kwa.Mama is een care centre dat in het township Shakashead een pre school, after school programma en soupkitchen heeft opgezet.
De kinderen die naar Kwa.Mama komen, dit zijn er zo’n 200, komen daar voor scholing maar voornamelijk ook voor opvang en eten. Deze kinderen zouden anders vaak grotendeels alleen thuis zitten terwijl ouders aan het werk zijn, Kwa.Mama zorgt voor een veilig thuishaven waar ze overdag terecht kunnen.

Kwa.Mama zoekt vrijwilligers om te helpen bij de verzorging van de kinderen, assisteren van de leerkrachten, het organiseren van activiteiten, het geven van individuele aandacht en nog veel meer.
De meeste hulp is nodig bij de pre school waar kinderen van 2 tot 6 jaar oud voorbereid worden op de basisschool.
Ook hulp in de keuken bij het koken of in de groentetuin is welkom.
Het is erg belangrijk dat de vrijwilligers goed Engels spreken zo dat de kinderen dagelijks in contact komen met de Engelse taal.
De meeste medewerkers bij Kwa.Mama zijn ongeletterd en spreken zelf amper Engels, alleen daarom al zijn vrijwilligers zo hard nodig.

Ervaring in het werken met kinderen is geen vereiste.
Wel vragen wij om een minimale beschikbaarheid van 4 weken en je moet 18 jaar of ouder zijn.

Heb je of volg je een studie op het gebied van pedagogiek, educatie, psychologie of iets anders dat van grote waarde kan zijn voor Kwa.Mama? Dan kunnen we kijken naar de mogelijkheden om een speciaal project op te zetten waar jij met je ervaring Kwa.Mama extra kunt helpen. In overleg is er veel mogelijk.

Ga voor meer informatie naar: www.africavolunteerkwamama.com
Of mail (dit kan in het Nederlands of Engels) naar: [EMAIL=“info@africavolunteerkwamama.com”]info@africavolunteerkwamama.com

Wij hopen jou dan als vrijwilliger te verwelkomen bij Kwa.Mama.
Kwa.Mama heeft jou nodig!

Het ligt aan jouw voorkeuren en wensen of en hoeveel je voor vrijwilligerswerk wilt/kunt betalen en hoeveel tijd je ter plekke hebt.

Je kunt naar het land zelf gaan en hopen dat je daar een geschikt project vindt en daardoor geld kunt besparen, maar dit kan wat tijd kosten (en daardoor geld ivm verblijfskosten etc).
Je kunt ook een project boeken via een grote organisatie als bijvoorbeeld http://activityinternational.nl/ die zo’n 800-900 euro vragen voor 4 weken vrijwilligerswerk.

Of je kunt kiezen voor kleinere organisaties (waar je vaak minder geld kwijt bent aan de projecten) zoals bijvoorbeeld Domein Gereserveerd - Mijndomein.nl of http://www.world-experience.nl/.

Er zijn dus meerdere opties en afhankelijk van jouw hoeveelheid geld en tijd (en land- of projectvoorkeur) zul je moeten afwegen welke optie het beste bij jou past.

Succes met je zoektocht!

wij zijn op zoek naar vrijwilligers voor hulp op een ecologische farm en met het bouwen van ecologische huisjes in Dahab E
gypte. zie onze pagina Redirecting.... in je vrije tijd kun je genieten van de zon zee duiken zwemmen enz.ticket is niet duur dus goed te doen voor een student.

Beste mensen,

Ik ben op zoek naar een mede reiziger die net als ik veel heeft gereisd, 50+ is en mee wil gaan om vrijwilligerswerk te gaan doen eind dit jaar 2013 tegen kost en inwoning. Samen kunnen we dan een en ander uitzoeken.

Laat wat van jullie horen.

Grt
Lady

Ha Lady,
Ben nieuw op deze site.
Kan je mij iets meer vertellen.
Wil graag vrijwilligerswerk doen, doe het al bij de rode kruis in den haag.
Maar wil erop uit, maakt niet uit waar naar toe.
Hoor graag van je.
Mvg,
Hans

Ik ben ook nieuw op deze site! Ik zit nu in het examenjaar van de havo, als ik klaar ben wordt ik in januari 2015 18 jaar. Mijn plan is dan om vrijwilligerswerk te doen. Heeft iemand tips? Ik vind met kinderen werken erg leuk!

Hola!

Neem eens een kijkje op www.localdreamers.nl. Wij organiseren vrijwilligersprojecten en een Spaanse cursus in Ecuador, een kwetsbaar, maar waanzinnig mooi en divers land in Zuid-Amerika. Wat Nederlandse jongeren vaak aanspreekt is dat we zowel in Nederland als Ecuador met een Nederlands team werken en in vergelijking met andere (grotere) organisaties goedkoper en veel persoonlijker zijn.

In Ecuador dragen de vrijwilligers, onze helden, met kennis, talenten, passies en ervaringen bij aan lokale projecten. Die projecten zijn zeer gevarieerd. Van het geven van Engelse les tot het begeleiden van straatkinderen, van het opzetten van kleine ondernemingen tot het doen van milieukundig onderzoek. In overeenstemming met jou bepalen we wat je het meest aanspreekt en wat het beste bij je past.

Wellicht heb je inmiddels al iets gevonden, maar bij ons ben je in ieder geval hartelijk welkom! Je mag ons ook mailen naar info@localdreamers.nl. We reageren altijd binnen een dag.

Wie weet hasta pronto!

Jesse van de Woestijne
De Local Dreamers

• Updated - - -

En, voordat ik het vergeet: ben je student? Dan vergoeden we de kost en inwoning + een Spaanse cursus van 4 weken!

Meer weten: kijk op www.localdreamers.nl.

Saludos!

Jesse
Stichting Local Dreamers

1 like

Voor een overzicht van het aanbod van verschillende organisaties en projecten kunnen jullie allemaal terecht op de Wereldwijzer Vrijwilligersdag op 9 november in Utrecht!

Beste reizigers,

Ik snap dat jullie op zoek zijn naar vrijwilligerswerk tegen kost en inwoning, maar ik ben het met Jitske van Kwa.mama eens dat het voor de meeste projecten niet mogelijk is om hun voedsel en ruimte te delen met vrijwilligers, omdat dit betekent dat de kinderen in een project dan minder hebben. Ook zitten er inderdaad zoals hierboven al beschreven wel een boel voordelen aan georganiseerd vrijwilligerswerk. Onze organisatie heeft als doel om betaalbare programma’s aan te bieden, waarbij Spaanse les en accommodatie inclusief is, maar waarbij je niet betaalt voor het vrijwilligerswerk zelf. Wij zijn altijd op zoek naar vrijwilligers die ons team van enthousiaste en getalenteerde reizigers in Cusco kan versterken, dus geinteresseerden die dit lezen zouden even een kijkje kunnen nemen bij de projecten op onze website.
Zojuist door bovenstaande post kennis gemaakt met Local Dreamers, mijn complimenten aan jullie! Ik vind het altijd mooi om te lezen dat er meer jonge organisaties zijn zoals Mijn Bestemming Peru die zich richten op eerlijk en betaalbaar vrijwilligerswerk met focus op betrokkenheid en persoonlijke begeleiding.