Ik wil graag in de zomer van 2011 4 weken vrijwilligerswerk in Afrika doen.
Nu kom ik alleen maar sites tegen waar je een vermogen kwijt bent om je steentje bij te dragen.
Ik ben dus op zoek naar een project waar ik me nuttig kan maken zonder torenhoge kosten te moeten betalen. Onkosten, huisvesting etc spreken voor zich maar heb jij goede tips/een locatie??
BIJ VOORBAAT DANK!
je kunt een kijkje nemen op onze website: www.vrijwilligwereldwijd.nl
Je kunt precies zien wat de kosten zijn en wat er wel of niet inbegrepen bij is.
Wij hanteren eenmalige deelnamekosten en daarnaast een wekelijks bedrag voor je huisvesting en begeleiding ter plekke.
Je verblijft in de meeste landen bij een gastgezin, waar je 7 dagen per week ontbijt en avondeten krijgt en de beschikking over een eigen kamertje hebt. Een groot deel van de wekelijkse kosten gaat naar je gastgezin en een deel naar de contactpersoon voor de begeleiding die hij/zij geeft.
Je schrijft in je bericht dat je graag voor een periode van 4 weken vrijwilligerswerk wilt, dit is via ons mogelijk in Zuid-Afrika of je kunt een kort project doen in Ghana.
Voor andere landen geldt vaak een minimale periode van 6 of 8 weken.
Voor Vietnam geldt ook dat de minimale periode 4 weken is.
Op onze website kun je ook de ervaringen van andere vrijwilligers lezen en mocht je nog vragen hebben, kun je ons mailen: [EMAIL=“info@vrijwilligwereldwijd.nl”]info@vrijwilligwereldwijd.nl
Leuk dat je vrijwilligerswerk wilt doen. Wellicht kun je eens kijken op www.vrijwilligerswerk-afrika.nl. Ik weet niet wat je onder een torenhoog bedrag verstaat. Bij Doingoood kost het voor 4 weken € 626,- en dat is inclusief transfers, accommodatie, maaltijden, projectbijdrage en begeleiding door onze coördinator. Je moet nog wel zelf je ticket boeken en visa aanschaffen. Op de site zie je precies waar je geld aan besteed wordt.
Op 20 november 2010 kun je naar een kosteloze en vrijblijvende informatie bijeenkomst komen. Je kan je hiervoor aanmelden via de website.
Ook de site WWW.shadechildrenfoundation.nl is waarschijnlijk de moeite waard. De eerste maand betaal je 350 euro, elke volgende maand 250.
Je verblijft daarvoor in het wees/kinderhuis (aparte kamer(s) voor de vrijwilligers) in Thika, ongeveer 40 km van Nairobi, Kenia en krijgt 3 maaltijden per dag. Verder zorgen wij voor begeleiding bij activiteiten die je zult ondernemen.
Van je bijdrage wordt ook een behoorlijk deel gebruikt voor het maandelijks budget van het kinderhuis. Dus alleen al door je verblijf daar draag je bij aan het welzijn van de kinderen die daar (helaas moeten) wonen.
Heb je vragen? Laat het me weten,
Dina van Doesburg
bestuurslid Shade Children Foundation
Beste Leandra,
Misschien kunnen wij je helpen, je kunt eens kijken op onze site www.africanprojects.nl
Mocht je vragen hebben dan kun je altijd bellen op 06 - 38 22 86 58.
Met vriendelijke groet,
Therese Wijnen
African Projects.nl
… of neem een kijkje bij een van onze vrijwilligersprojecten in Zuid-Afrika. Niks torenhoogs aan. Behalve de kosten voor accommodatie en transport, kost het vrijwilligerswerk je 395 of je nou een week, een maand of een jaar blijft. Bovendien hebben we ook een aantal projecten waar kost en/of inwoning bij het project (en dus de prijs) inbegrepen is, maar die zijn helaas een stuk schaarser.
Ik heb goede ervaringen met bouworde (http://www.ibo-nederland.org/) Zij organiseren sinds een paar jaar ook projecten in Afrika (op dit moment in Marokko, Senegal, Egypte en Rwanda… en mocht je toevallig Belgisch zijn dan kun je via de Vlaamse tak www.bouworde.be ook naar Zuid-Afrika of Kameroen). Kosten zijn niet heel laag, maar wel veel lager dan dat je zelf zou kunnen regelen (want incl vlucht, verblijfskosten…). De projecten zijn goed georganiseerd en het is een echte culturele inleefervaring. Verder vind ik het een fijn idee dat de meeste projecten jarenlang door bouworde ondersteund worden en dat er daardoor enige continuïteit is in de ‘hulp’ die geboden wordt (neem het idealistische wel met een korrel zout, je kunt nou eenmaal niet heel veel bereiken in 4 weken…maar daar zijn al andere topics over…).
Ook SIW en stichting VIA bieden overigens veel betaalbare kortdurende projecten in Afrika. Nadeel daarbij is wel dat je zelf de reis naar je project moet regelen.
Ik ben niet zo van het van tevoren regelen van dit soort dingen. Door het in nederland te regelen kunnen dit soort organisaties vaak veel winst genereren. Terwijl je plaatselijk ook gewoon vrijwilligerswerk kan regelen en dan hoeven er geen honderden euro’s neergelegd te worden.
700 euro betaalbaar? Naar mijn mening is dit erg duur.
In india ben ik bijvoorbeeld animal aid tegengekomen. Een organisatie die vooral mishandelde dieren helpen. Ja kan daar zo aan de slag. Als je daar komt hoef je niks te betalen. Er wordt alleen van je verwacht dat je daar volgens mij langer dan 3 weken werkt. Eten en inwoning wordt vergoedt omdat je bij hun aan het werk bent.
Ik weet precies wat je bedoeld, ik ben weet ik t hoe lang bezig geweest met werk zoeken.
Uiteindelijk ga ik het zonder organisatie doen waarbij ik weet dat mijn geld die ik erin steek ook daadwerkelijk naar de kinderen gaat!
Ik ben via via bij www.walklikejesuswalked.org gekomen…
dit is gevestigd in Nakuru, Kenia zon 3 uur rijden van Nairobi af.
Nu ben ik zelf niet gelovig maar dat maakt hen niet uit, alle hulp is welkom!
Je werkt hier met kinderen die op een afvalhoop wonen, affijn neem ff een kijkje op de site. Ik begin daar ik Feb ergens met het werk dus hoe of wat het mij zal bevallen, weet ik nog niet, kijk er iig erg naar uit!
Uit mijn hoofd betaal je iets van 200 euro “bemiddelingskosten” die naar het centrum gaat
Hi Leandra.
Kijk eens op de website www.mzungu4kenia.nl Hier kan je goedkoop vrijwilligerswerk doen in een kindertehuis in Kenia. Kosten zijn 10 euro per dag. ophalen van het vliegveld 30 euro. En geen bemiddelingskosten.
Je woont bij een gastgezin.
Ghana kan een veilig alternatief zijn. Wij informeren en begeleiden vrijwilligers vanaf de voorbereidingen in Nederland en zorgen voor ontvangst, introductie, kost en inwoning en plaatsing op een project.
Natuurlijk vragen wij daar een vergoeding voor maar wij hebben geen grote organisatie achter ons. Wij doen dit met z’n tweeën en kopen alles wat we nodig hebben bij de lokale bevolking in het dorpje vlak bij ons.
SIW is één van de goedkopere organisaties die vrijwilligersprojecten aanbiedt. Voor een kort project (tot twee maanden) betaal je aan SIW € 249 (€ 199). Ik kan je aanraden eens rond te kijken op de site van SIW: www.siw.nl
Je oproep voor een betaalbare vrijwillgersproject is ons opgevallen, daar dat onze insteek is. Wij brengen minimale kosten in rekening en geven een korting als je met meerdere je aanmeldt op het zelfde project.
Wij hebben verschillende projecten in Kenia, zoals in het onderwijs, in kindertehuizen en voedingscentrums. Bezoek onze website eens: www.butterfly4volunteers.org
Neem ook eens een kijkje op de website van stichting commundo. Deze stichting heeft geen winstoogmerk en we bieden projecten aan naar Uganda en naar Zuid-Afrika.