Gezamelijk Vrijwilligerswerk in Afrika?

Ik wil heel graag volgend jaar Vrijwilligerswerk doen in Afrika voor een paar maanden (ongeveer 3) samen met een vriendin…
Ik heb heel veel verschillende sites gezien, maar sommige zijn gewoon overdreven duur…
Heeft er iemand ervaring met een goede organisatie?
Wij willen graag samen in een weeshuis werken…!
Ook ben ik benieuwd naar accomodaties in afrika… Veel sites bieden gastgezinnen aan om daar te verblijven, maar het lijkt mij ook fijn om als je een drukke/emotionele dag hebt gehad dat je je even terug trekt naar een eigen plaats. (appartement/guesthouse etc…)
Ook hier ben ik benieuwd of iemand informatie heeft over mogelijkheden voor accommodaties voor 2 personen…

Waar in Afrika maakt niet uit, al hoewel ik liever niet naar Zuid-Afrika ga.

Alvast bedankt!!
Groetjes Hannah

1 like

fantastisch… ik wil dat ook gaan doen… maar pas binnen 3 jaar ik heb ook al op sites gekeken en vindt het ook duur… als jullie dit gedaan hebben kunnen jullie dan aan mij of gewoon ergens op de site een soort van verslagje achter laten?

Groeten Nathalie

Hoi!

Ik ben afgelopen juni-juli in Tanzania geweest om daar vrijwilligerswerk te doen, samen met mijn vriend. Het gaat om een kinderproject, voor kinderen die door middel van onderwijs (plus alle ondersteuning die daarvoor nodig is) een betere toekomst krijgen. Ik (en mijn vriend) ben erg onder de indruk van wat er daar gedaan wordt. Neem een kijkje op www.stichting-twiga.nl. Het is relatief goedkoop (zo’n 125 euro per week, inclusief kost en inwoning. Je bent meer kwijt als je aan het reizen bent). Bovendien wordt al het geld dat je daarin stopt gebruikt voor de kinderen, en dat zie je daar met eigen ogen gebeuren.

Aanrader! Als het je wat lijkt of je wil meer info, mail ff (mijn mailadres staat op de site bij contact) of mail naar Machteld, de oprichtster en coordinator van t project.

Groeten, Olga

Heej Hannah,

wat een gaaf idee! ik heb zelf ook vrijwilligerswerk gedaan, maar dat is alweer een jaar geleden! heb je enig idee waar in afrika je wilt gaan werken? wat ik je kan aanraden (maar dat weet je waarschijnlijk zelf ook al) is een goede, betrouwbare organisatie te vinden. toen ik vrijwilligerswerk ging doen ben ik bij joho company terecht gekomen en zij hebben mij onwijs geholpen, ik heb wel zelf de organisatie benaderd maar het was een prima organisatie en een onvergetelijke tijd! misschien dat je bij hun terecht kunt met je vragen? uiteraard als je nog vragen hebt wil ik ze ook (proberen) beantwoorden voor je :wink:

let me know!

byebye!:dag:

Hoi Hannah,

Wat goed dat jullie voor 3 maanden vrijwilligerswerk willen gaan doen! Ik ga in februari ook voor 6 weken ontwikkelingswerk doen! Ik ben in contact gekomen met Be More. Dit is een organisatie waarmee je al vanaf 4 weken ontwikkelingswerk kan doen bij projecten in Zuid-Afrika en Uganda. Het is ook mogelijk om je steentje bij te dragen bij weeshuizen.

Ik heb Be More tot nu toe als een prettige eerlijke organisatie beschouwen. Nadat je je hebt aangemeld ga je samen met een van de vrijwilligers van Be More (Be More werkt zoveel mogelijk met vrijwilligers) kijken welk project het beste bij jou past. Elke maand vertrekken er vrijwilligers naar projecten van Be More. Het verschilt per project waar je verblijft. Sommige projecten hebben gastverblijven of gastgezinnen waar je slaapt. Bij andere projecten slaap je in de community. In overleg met Be More is heel veel mogelijk (zoals het slapen bij een gastgezin bij bepaalde projecten.)
Ik raad je aan om eens op de site van www.be-more.nl te kijken en eens wat verhalen van exvrijwilligers te lezen, heb ik destijds ook gedaan. Op deze manier krijg je een duidelijk beeld van hoe zij het ervaren hebben.

Heel veel succes! Mocht je nog vragen hebben, mailen:)!

Groetjes Tim

Ha Hannah, super dat je naar Afrika wilt gaan om vrijwilligerswerk te doen. Twee jaar geleden ben ik naar Kenia geweest, een half jaar vrijwilligerswerk gedaan. Een geweldige ervaring. Ik ben via SIW gegaan. Ter voorbereiding heb ik een voorbereidingsweekend gevolgd en zo kwam ik beslagen ten ijs. De kosten zijn niet zo hoog, voorbereiding in NL, ticket naar Kenia en verblijfkosten bij een gastgezin 200€ per maand. Mijn ervaringen kun je lezen op www.jolandakoopman.waarbenjij.nu en op de site van SIW vind je ook meer informatie over projecten in Afrika, www.siw.nl

Kwaheri!
Jolanda

Hallo wij hebben vrijwilligerswerk in Nyeri cental Kenya en in Nairobi in diverse weeshuizen scholen en hospitaals.

Ook voor de IDP’s die sinds begin 2008 in tenten leven zoeken we hulp om ze een steuntje in de rug te geven

De kosten zijn 800 eeuro per maand voor verblijfs en begeleindings kosten.

Power of Love and Culture Kenya

[EMAIL=“polac.kenya@hotmail.com”]polac.kenya@hotmail.com

Heey!

Wat ontzettend leuk, dat jullie dat van plan zijn!
Ik wil ook graag vrijwilligerswerk gaan doen… maar dan voor een kortere periode in de komende zomervakantie. Ik ben terecht gekomen op:
www.s2sfoundation.org , neem hier maar eens een kijkje op… Wie weet, is het wat! Het sprak mij in ieder geval wel aan… Maarja, het kan natuurlijk zijn dat de meningen daarover zijn verdeeld!

Heel veel succes in ieder geval!

Groetjes :dag: Nicole

Ik wil eind dit jaar naar Afrika om o.a. vrijwilligers werk te doen. Nu weet ik uit ervaring dat het wanneer je het in Nederland regelt je veel geld moet betalen en het heel veel geld scheelt als je het ter plekke zou regelen (zo heb ik ondervonden met spaans leren + vrijwilligerswerk in Guatemala. Ik had minstens €1000 kunnen besparen als ik zelf naar Antigua was gegaan en daar bij een schooltje had aangeklopt). Alleen als je het land niet kent is het ‘eng’ om te gaan en het wel te zien, want zo werkt dat natuurlijk ook niet in alle landen.

Wie kan mij laten weten of het ter plekke ook goed te regelen is en heeft er tips voor projecten? Ik heb eerder in een opvang tehuis voor kinderen vrijwilligerswerk gedaan en kies nu voor de dieren… Het land heb ik nog niet gekozen, een mooi project vind ik belangrijker. Wie kan mij helpen?

Groetjes Nicole

Hoi Hannah,

Wat tof dat je naar Afrika gaat! Ik ben zelf sinds 2 en een half jaar verliefd op Afrika, ben nu 21 jaar en heb het voorrecht al drie keer naar dit prachtige continent te mogen vliegen!

Ik heb zelf via SIW enkele vrijwilligersprojecten gedaan in Tanzania, Kenia en Lesotho. Ik heb echt de tijd van mijn leven gehad. Het bijzondere van de projecten is dat je niet alleen met lokale vrijwilligers werkt, maar ook in een groep van vrijwilligers uit de hele wereld (niet meer dan 2 uit hetzelfde land). Zo zat ik met Koreanen, Brazilianen, Amerikanen, een Pool , Duitsers, Fransen, een Taiwanese, een Spanjaard en Tanzanianen op een project en heb ik in Tanzania mijn vooroordelen over Duitsers moeten aanpassen:P Daarnaast maak je ook Afrikaanse vrienden, die je anders als toerist nooit had gemaakt!

SIW is ook best betaalbaar, 170 euro voor studenten en 220 voor niet studenten, al is je reis nog steeds duur door vliegticket, visa, vaccinaties en gekke safari en bergbeklimplannen die je ter plekke krijgt (ik ben nu heel erg blut:S)

Wat accomodatie buiten vrijwilligersprojecten om betreft, ik ben groot fan van de backpackers. Het kost vaak een paar euro per nacht, je hebt een prima bed en de sfeer is er altijd top! Daarnaast vind je er altijd mensen met wie je samen kan reizen, iedereen daar wil allemaal leuke dingen doen voor niet te veel geld. Zulke ideale reispartners vind je trouwens ook tijdens je vrijwilligersproject! Maar als je ooit in Nairobi komt moet je echt naar milimani backpackers http://www.milimanibackpackers.com/ The place 2 be! Lekker kampvuurtje, lekkere sfeer, dicht bij centrum en die mensen zijn echt supervriendelijk en behulpzaam! Maar goede accomodatie is eigenlijk overal wel te vinden.

En als wil weten wat voor weeshuisprojecten er zijn in welke landen moet je even mailen naar [EMAIL=“info@siw.nl”]info@siw.nl of kijken op www.siw.nl of je kunt bij ze langs, ze zitten vlak bij station in Utrecht.

Veel plezier in ieder geval, maar dat zal lukken!

Frank

Hee Nicole,

Wat ik hierboven zei, bij SIW betaal je echt geen duizend euro! Ik snap ook niet dat ze dat ervoor vragen! Wij zijn een non profit organisatie en door vrijwilligers die net als ik na hun project er niet genoeg van konden krijgen en vrijwilliger bij SIW zijn geworden, verzetten we een hoop werk zonder kosten:)

Ik zie op onze site al 2 projecten in december in botswana in een natuurreservaat en in een neushoorn sanctuary! hier een link van een verslag van mensen die vorig jaar een natuurproject in botswana hebben gedaan: http://www.siw.nl/Projectverslagen-Afrika/-Cheeta-s-impala-s-kudu-s-en-hyena-s-Botswana-kort-project-natuurreservaat.html

Veel succes en wie weet tot ziens!

Frank