Vrijwilligerswerk zonde organisatie (dus geen hoge kosten)

Hallo,

Ik ben op zoek naar vrijwilligerswerk in Zuid Afrika.
Ik heb veel ervaring met kinderen, studeer pedagogiek, en zou graag in een project werken met kinderen.
Nu heb ik eerder al eens vrijwilligerswerk gedaan in ZA. Geweldige ervaring en een top organisatie die het had geregeld.
Alleen het geld dat je er voor betaald is iets minder en ik denk dat ik het een 2de keer ook prima zelf kan regelen.
Enkel moet ik dan wel een geschikt project vinden, die internationale vrijwilligers aanneemt voor een periode van ong. 6/8 weken.
Zijn er hier mensen met lokale contacten? Bijvoorbeeld met baby homes, weeshuizen etc…die vrijwilligers kunnen gebruiken.
Ik ben inprincipe bereid om kost en inwoning zelf te betalen. Alleen niet die enorme bedragen die tussen-organisaties vragen.

Ik hoop dat iemand mij hier kan helpen.
Heb natuurlijk op google ook al het één en ander gezocht, maar persoonlijke tips werken vaak het beste.

Alvast Bedankt.
Jitske.

Hallo Jitsketje!

Op dit moment loop ik zelf stage bij het bemiddelingsbedrijf Khaya. Omdat ik veel in contact kom met de vrijwilligers die met de verschillende projecten bezig zijn wil ik je toch graag enige advies geven.

Khaya heeft 2 locaties (Kaapstad en Port Elisabeth) in Zuid Afrika. Wij werken met alleen maar locale projecten die enorm kleinschalig zijn en direct hun uitwerking hebben. Deze projecten hebben alleen wel de ondersteuning nodig van een bemiddelingsbedrijf als de onze.

Onze project contactpersonen zijn dan echt met het project bezig en hebben geen tijd om mensen te zoeken en/of te bemiddelen. Dan heb ik het nog niet eens over de veiligheid en zekerheid bij die we kunnen bieden.

We hopen dat we je toch een beetje inlaten zien dat die bemiddelingsbedrijven er ook voor de projecten zelf zijn.

Veel succes!

Gr,