Ik ben van plan om in april volgend jaar vrijwilligerswerk te doen in Zuid-Afrika (het liefst iets op sociaal gebied, onderwijs of werkzaam in weeshuis). Ben momenteel druk bezig met orienteren en word overspoeld door informatie van verscheidende organisaties die dit aanbieden.
Wie weet enkele goede en betrouwbare organisaties die vrijwillgerswerk in Zuid-Afrika aanbieden die ook nog eens relatief goedkoop zijn. Dus niet te commercieel, ik schrik af en toe van de asociaal hoge prijzen die worden gevraagd. Voorbeelden van organisaties die relatief goedkoop zijn, zijn ‘Ontmoet Afrika’ en ‘Vrijwillig Afrika’. Echter, deze richten zich uitsluitend op vrijwilligerswerk in Ghana. Zijn er ook soortgelijke organisaties die vrijwilligerswerk regelen in Zuid-Afrika?
Ik heb net 4 maanden in zuidafrika doorgebracht. Ik heb daarvan 2,5 maand in Khayelitsha, (township bij kaapstad) gewoont en gewerkt. Ik heb via via een organisatie gevonden die wel een vrijwilliger nodig had. Ik kan je hier wel meer over vertellen en misschien ook wel in contact brengen met deze organisatie. Ik was wel de eerste vrijwilliger daar en ze zijn nog niet zover dat ze echt een strak programma voor je hebben. Het is de NGO the Hope centre, zij geven lifeskill classes, drama en dans aan (straat) kinderen. Het is een geweldige ervaring om in de township te wonen. Er zijn ook heel veel mogelijkheden voor ander (sociaal werk en lesgeven). Ik weet niet hoe ver je bent met zoeken en of je hier iets aan hebt, neem anders even contact met met op . Ik hoefde alleen in mijn eigen onderhoud te voorzien (eten) ik woonde bij een famillie (hoeft niet) geen extra kosten. Ik was ook erg geschrokken van de hoge prijzen voor vrijwilligerswerk.
groetjes mariska
Hoi mariska.
WIl je mij ajb meer vertellen over je ervaringen en opties/advies voor mij?
Wil al 10 jaar gaan en dit jaar gaat het gebeuren.
Hoor graag van je.
Groetjes Barbara