Vrijwilligerswerk

Hi,

Ik ben op me werk aan het proberen te regelen dat ik in oktober voor 3 maanden onbetaald verlof op kan nemen om vervolgens vrijwilligerswerk in Zuid-Afrika te gaan doen. Ik zou graag in de buurt van Kaapstad vrijwilligerswerk willen doen. Het lijkt me erg leuk om met kinderen te werken. Vervolgens wil ik daarna nog 1 maand gaan rondreizen.

Heeft er iemand misschien tips over instanties waarvoor ik vrijwilligerswerk voor zou kunnen doen. Of misschien instanties die vanuit Zuid-Afrika werken?

Ik hoop dat iemand misschien een goede tip voor mij heeft.

Groetjes Amy

Aviva is een organisatie waarbij ik een tijdje heb gewoond in Kaapstad, ze hebben erg leuke projecten. Je kan in een ‘luxe’ weeshuis met voornamelijk babies komen te werken, maar ook in een weeshuis met kleine kinderen in de township. Kijken eens op www.aviva.com

Groetjes,

Marlijn

Kijk eens op www.bemore.nl

Voor deze organisatie ga ik zelf de maand september naar ZA

groetjes, Ineke

Beste Amy,

Ik loop momenteel voor 5 maanden stage bij de touroperator Abang Africa Travel. Het is een duurzame organisatie die heel veel vrijwilligersprojecten doen. Het is een erg leuke en jonge organisatie die alles voor je zullen regelen. Neem is een kijkje op www.abangafrica.com en dan onder het kopje projecten en dan zul je zien wat we allemaal aanbieden. Voor meer informatie kun je mailen naar [EMAIL=“projects@abangafrica.com”]projects@abangafrica.com, dat is het emailadres waar ik nu onder werk. Veel succes!

Veel groetjes,

Lotte

weet je wat ik nou niet snap, dat je soms moet betalen om vrijwilligerswerk te doen. of is dit voor de huisvesting enzo, maar dan vindt ik 2000 euro per maand nog veel, of is dit niet overal zo?
ik snap er echt niks van

Hi Thomash,

Ja dat lijkt vreemd, maar je moet niet vergeten dat een organisatie die gebruik maakt van vrijwilligers niet veel geld heeft en zeker niet de kosten van vervoer naar het buitenland kan betalen. Ik betaal 625 € per maand voor kost en inwoning en mijn eigen vliegreis. Het is niet anders, maar als je graag iets wil dan heb je het er voor over. Vrijwilligerswerk dat ik in NL doe kost natuurlijk niets. Kan er zelfs een belastingvoordeel uithalen.
Abangafrica is wel veel duurder dan BeMore, zo op het eerste oog.