Eindelijk de grote stap... Ik ga naar Zuid-Afrika!

Hoi allemaal,

Na een aantal jaren flink pezen en twijfelen is eindelijk het moment daar en durf/ kan ik de stap wagen om naar Zuid-afrika te gaan!!

Ik heb al een hoop rondgekeken en rondgevraagd, maar weet me god niet waar ik moet beginnen :so:

Ik ben van plan 3 maanden tot een half jaar te gaan, en wil daar dus ook gewoon werken (vrijwilligerswerk). Tot nu toe is de planning om alleen te gaan (hoewel met een reisgenootje dan ook wel weer erg gezellig is…dus mocht je interesse hebben :wink: )

Ik zag dat je bij veel organisaties je ong. € 2000 kwijt bent voor 2 maanden…wat ik voor mij erg veel vind :blush: Heeft er iemand tips qua organisaties/instellingen of andere handige informatie??

Ik hoor het heel graag!!

Alvast bedankt!

Groetjes marjolein

Marjolein,

Goed/knap dat je doorgezet hebt.
Je zult hier geen spijt van krijgen… :slight_smile:

Ik heb geen ervaring met vrijwilligers werk, maar ik heb wel veel reiservaring.
Ook zou ik ooit eens vrijwilligerswerk willen doen, maar ik doe het dan zeker NIET via organisaties in ned. Regel het zelf daar, dat zal mijn tip/advies zijn.

Succes in ieder geval.

hoi

heb zelf vrijwilligerwerk in Sierra Leone (West-Africa) gedaan via Mercy Ships.
dit is een christelijke organisatie, maar weet niet of dit een vereiste is.
ze doen echt te gek werk! kijk anders op www.mercyships.nl of www.mercyships.com.
ze werken ook in Zuid Afrika.
kosten waren 4 jaar geleden ca 400 dollar per maand (organisatie draait volledig op vrijwilligers). dit is inclusief huisvesting (op schip) en eten.
de ervaring was voor mij onvergetelijk! (daarom zoek ik nu weer naar werk in Afrika. dit keer wordt het misschien Zuid Afrika).

succes, groet, Judith

hey!

leuk idee! Ik ben er vorige zomer geweest om te helpen een weeshuis op te bouwen. Ik weet dat ze deze zomer er terug één zetten, en het andere gaan afwerken…