Eindelijk de grote stap... Ik ga naar Zuid-Afrika!

Hoi allemaal,

Na een aantal jaren flink pezen en twijfelen is eindelijk het moment daar en durf/ kan ik de stap wagen om naar Zuid-afrika te gaan!!

Ik heb al een hoop rondgekeken en rondgevraagd, maar weet me god niet waar ik moet beginnen :so:

Ik ben van plan 3 maanden tot een half jaar te gaan, en wil daar dus ook gewoon werken (vrijwilligerswerk). Tot nu toe is de planning om alleen te gaan (hoewel met een reisgenootje dan ook wel weer erg gezellig is…dus mocht je interesse hebben :wink: )

Ik zag dat je bij veel organisaties je ong. € 2000 kwijt bent voor 2 maanden…wat ik voor mij erg veel vind :blush: Heeft er iemand tips qua organisaties/instellingen of andere handige informatie??

Ik hoor het heel graag!!

Alvast bedankt!

Groetjes marjolein

Marjolein,

Goed/knap dat je doorgezet hebt.
Je zult hier geen spijt van krijgen… :slight_smile:

Ik heb geen ervaring met vrijwilligers werk, maar ik heb wel veel reiservaring.
Ook zou ik ooit eens vrijwilligerswerk willen doen, maar ik doe het dan zeker NIET via organisaties in ned. Regel het zelf daar, dat zal mijn tip/advies zijn.

Succes in ieder geval.

hoi

heb zelf vrijwilligerwerk in Sierra Leone (West-Africa) gedaan via Mercy Ships.
dit is een christelijke organisatie, maar weet niet of dit een vereiste is.
ze doen echt te gek werk! kijk anders op www.mercyships.nl of www.mercyships.com.
ze werken ook in Zuid Afrika.
kosten waren 4 jaar geleden ca 400 dollar per maand (organisatie draait volledig op vrijwilligers). dit is inclusief huisvesting (op schip) en eten.
de ervaring was voor mij onvergetelijk! (daarom zoek ik nu weer naar werk in Afrika. dit keer wordt het misschien Zuid Afrika).

succes, groet, Judith

hey!

leuk idee! Ik ben er vorige zomer geweest om te helpen een weeshuis op te bouwen. Ik weet dat ze deze zomer er terug één zetten, en het andere gaan afwerken…
ik kan één ding zeggen: het is er de max. Het huis staat in de streek van drankensbergen, in Bergville. Ze gaan volgende zomer dus terug in augustus en kunnen altijd vrijwilligers gebruiken…
als je adres enzo wil: [EMAIL=“katrienvandenberghe@msn.com”]katrienvandenberghe@msn.com
mail me gerust!

groetje,

katrien

Hee Marjolein,
Ik wil zelf ook heel graag naar Zuid-Afrika. Ik zoek me echt helemaal kapot, maar wel op een leuke manier. Ik heb nu een organisatie gevonden die vanuit de VS een project daar heeft lopen waar ze ook echt vragen om vrijwilligers en ze hebben daar hele projecten uitgeschreven waaruit je kan kiezen. Zal wel even bij voorbaat zeggen dat het allemaal werk met dieren is, dus als je dat leuk vindt? En wanneer ga jij eigenlijk heen? de site: http://www.conservationafrica.net/ voor als het je wat lijkt
Groetjes

hallo,
ik was van plan via activity te gaan maar die zitten al tot aan juni vol, en ik wil al rond april. mij was inderdaad ook opgevallen dat 2000 euro zo op is;) als je zelf regelt is inderdaad goedkoper, ik heb ook al contact gehad met een wildpark, maar het punt is dat je dan alleen daarheen moet reizen. dus mocht je interesse hebben om ook in die periode naar zuid afrika te gaan en vrijwilligerswerk in een wildpark te doen, laat het ff weten, misschien kunnen we samen reizen??? je mag me gerust mailen: [EMAIL=“mariek_333@hotmail.com”]mariek_333@hotmail.com
groetjes marieke

heey marjolein…

ik heb eigelijk te zelfde… wil ook dolgraag wel weg… maar weet niet waar je moet beginnen…
mijn bedoelingen zijn ook om ongeveer een 6 maand te gaan. en vrijwillergswerk… zoals weeshuizen en ect.
en wanneer wil je weg ongeveer? ik okt 2008

groetjes nenny

Hallo Nenny,

Ben voor het eerst op deze site omdat ik in september 2008 naar ZA ga om vrijwilligerswerk te doen voor de organisatie BeMore in Nijmegen. Zij hebben allerlei projecten waar vrijwilligers uit NL voor een paar weken tot maanden werkzaam zijn. Kijk maar eens op de website www.bemore.nl
met groet, Ineke

Wanneer jullie nog steeds op zoek zijn naar vrijwilligerswerk dan heb ik informatie over een top project. Ik ben zelf volunteer coordinator voor Knysna Elephant Park in ZA en heb hier zelf 7 mnd als vrijwilliger gewerkt. Het park vangt olifanten op die anders zouden zijn dood geschoten, de olifanten kunnen hier de rest van hun leven blijven. Wij vragen ook een maandelijkse bijdrage maar deze is maar R5000 per maand (ongeveer 420 Euro) en daarmee voorzien we je inderdaad van eten, onderdak, transport van en naar het George vliegveld en dat wat eventueel overblijft gebruiken we om lokale projecten te steunen. Mocht je meer informatie willen kijk dan even op onze site www.knysnaelephantpark.co.za