Ik heb goede ervaringen met deze organisatie, zij brengen je in contact met de lokale organisatie en vragen hier geen bemiddelingsgeld voor. Misschien is dat nog wat.
Ik ben het ermee eens dat er veel organisaties zijn die veel geld vragen om via hun organisatie te gaan. Ik zit nu 7 maanden in Kisumu in Kenia en heb ontdekt dat er als je zelf vliegt overal organisaties en werk genoeg is. De vraag is echter in welk gebied je iets wilt ondernemen?? HIV/AIDS, kinderen, gehandicapten, schooltjes, sport?? Noem maar op. Ook is het belangrijk of je voor het avontuur wilt gaan en dus ergens terecht wilt komen wat niet helemaal georganiseerd is en vastligt wat je gaat doen of wil je juist helemaal weten wat je gaat doen? Wil je met je zelf ingezamelde geld wat ondernemen en zelf zien wat je ermee doet? of wil je idd via een organisatie het door hen ingezamelde geld op een goede manier besteden via hun plannen?
Hier in Kisumu in Kenia zijn iig heel veel mogelijkheden. Ik ben nu sinds 2 maanden bezig op een Montessorischooltje met een kinderopvanghuis erbij. Er kan daar nog heel veel gebeuren in de vorm van het opzetten van een goed plan om het geheel meer selfsupporting te maken, de kinderen moeten regelmatig naar het ziekenhuis, de hele compound kan een opknapbeurt gebruiken en er is alle vrijheid voor allerlei activiteiten met de kids.
Mocht je nog meer info willen kun je altijd mailen!
Heel veel succes met je zoektocht.
Zonder veel te betalen, maar alleen voor een eenmalige bemiddeling, kun je het ook regelen via Khaya.
Zij hebben veel ervaring met stagiaires en hebben diverse projecten in kindertehuizen, weeshuizen e.d. om als vrijwilliger aan de slag te gaan. De kosten voor eten, vervoer en accomodatie zijn dan voor jezelf, maar dan weet je tenminste dat je betaalt voor wat het echt kost!
Neem contact op via www.khaya.nl
Je kan ook via Be More vrijwilligerswerk gaan doen! Een hele leuke jonge stichting met verschillende projecten in Zuid-Afrika. Verder weet je precies waar je voor betaalt, dus zeker een aanrader. Ik heb zelf hard gezocht en ben uiteindelijk bij Be More terecht gekomen en ben zeker tevreden. Nog 2 maanden en ik mag weg!
Over Tanzania; Ik kan je het Safina Centre in Dodoma aanbevelen!
Dit gaat via de organisatie Livingstone
Kijk voor info op www.lst.nl
Ik ben hierzelf ook geweest en het is echt geweldig! Je gaat er dan met een team heen, iets meer dan 3 weken, en de laatste dagen op Safari of naar Zanzibar.
Ik zoek zelf nog mensen om mee terug te gaan… Is toch leuker om eerst mensen te kennen voordat je als onbekende in een team terecht komt… vind ik…
Dus mocht iemand meewillen…
Hallo allemaal, ik ben Anke Bakens en ben momenteel een vrijwilligers project aan het opzetten voor het Knysna Elephant Park in de Western Cape in Zuid-Afrika. Wij hebben de lokale Harkerville school onder onze vleugels genomen en we willen hun geen geld maar kennis geven. We zijn dus op zoek naar vrijwilligers die met een passie over olifanten kunnen praten met de gasten van het park, vrijwilligers die met een passie les willen geven en we zijn op zoek naar vrijwilligers met een passie voor fotografie!!! Vanaf volgende week kan je meer info vinden op onze site (www.knysnaelephantpark.co.za) over het vrijwilligerswerk maar wil je informatie dan kan je mij ook altijd mailen (ankebakens@yahoo.com). Groetjes Anke
Beste Joost,
Ik weet niet of je inmiddels al vrijwilligerswerk hebt gevonden maar mocht je nog niks hebben… The Knysna Elephant Park! Dit is een park waar we 10 olifanten hebben die allemaal gered zijn van culling operaties. We hebben verschillende vrijwilligers functies o.a.
-lesgeven op een lokaal schooltje wat wij sponsoren
-het maken en ontwikkelen van foto’s van gasten tijdens een olifanten ride/walk
-het praten met de gasten over het programma en de gasten er bewust van maken hoe het met de olifanten in Afrika gaat (slecht!)
Groetjes Anke Bakens ankebakens@yahoo.com
Inderdaad goed opletten, want lang niet alle organisaties zijn zo ‘non-profit’ als zij zich doen voorkomen. En lang niet alle organisaties kunnen waarmaken wat ze beloven. Kijk bijvoorbeeld of zij zijn aangesloten bij CBF, jaarverslagen hebben, etc. Enkele tips van clubs die zeker wel oké zijn:
–> www.vrijwillgerswerkafrika.nl
–> www.norghavo.org
–> www.kidsghana.com
Hallo allemaal,
Het is inderdaad moeilijk om vrijwilligerswerk te vinden waar je niks voor hoeft te betalen, ook het Knysna Elephant Park vraagt om een contributie. De reden waarom we je als vrijwilliger om een maandelijkse financiele bijdrage vragen is om de vrijwilliger te kunnen voorzien. Alle vrijwilligers posities dragen bij aan een beter leven voor de olifant, de lokale mensen die hier werken en de mensen van de Knysna community. De maandelijkse bijdrage wordt ook gebruikt om de vrijwilligers tijdens hun vrije dagen naar de verschillende bezienswaardigheden te brengen. Het geld wat daarna nog over is gebruiken we om de locale projecten te ondersteunen zoals een lokaal underprivileged schooltje. Ik begrijp dat wanneer je als vrijwilliger je tijd, energie en al je motivatie geeft het heel onwerkelijk is om er dan ook nog eens voor te moeten!!! Het is inderdaad waar dat je soms beter gewoon met je rugzak op de rug de grote wereld in kunt reizen en zo zelf op zoek te gaan naar een leuk vrijwilligers baantje. Wanneer je als vrijwilliger voor een langere tijd kunt blijven (meerdere maanden) hebben ze vaak veel meer aan je en willen ze wel een baantje met zelfs kost en inwoning aanbieden. Het voordeel van de georganiseerde vrijwilligers baantjes is dat zo een beetje alles is geregeld en voor de iets meer onzekere reiziger kan dit helemaal geen kwaad. Om een lang verhaal kort te maken…
Er is voor ieder wat wils, zorg er gewoon voor dat je genoeg te weten komt over je vrijwilligers situatie en mail gewoon wanneer je een vraag hebt. Vaak kan je uit het antwoord wel opmaken hoe of wat!!!
Groetjes Anke
(volunteer coordinator van het Knysna Elephant Park)
Ook ik wil graag ontwikkelingswerk gaan doen deze zomer. Afrika heeft mijn eerste voorkeur (Ghana, Kenia bijv…). Azië (Nepal, Thailand) lijkt me daarentegen ook erg gaaf. Alleen ben ik nog niet veel wijzer geworden door ‘the overload’ aan informatie van de vele internetsites. De prijzen, die sommige organisaties vragen, ‘EUR 1600-1800 voor 4 weken’ vind ik ook vrij hoog. Ik heb dit geld er zeker wel voor over, alleen vraag ik me af, waaraan dit geld besteed wordt?
Ik kan vanwege mijn werk niet langer dan 4-6 weken. Ik zou graag willen werken met kinderen. Op een opvangtehuis voor weeskinderen of lesgeven bijv.
Ik ben erg benieuwd naar ervaringen/tips van anderen!
1600-1800 euro is ook wel echt heel duur hoor. Vrijwilligerswerk voor vier weken is ook wel kort, niet alle organisaties bieden dat aan.
Ik zou je eens aanraden om te gaan kijken bij www.travelactive.nl Daar komt binnenkort de nieuwe brochure te staan, waar ze ook een verkort vrijwilligersprogramma gaan aanbieden in Ghana. Wie weet is dit wat voro jou! Je werkt dan ws. 4 weken met weeskinderen en krijgt de kans meer te zien van het land. Zo’n programma heet ‘Taste of the Country’ en bestaat ook voor de landen Gautamala, Thailand en India dacht ik. Miss. staat het er nu nog niet op, maar ik denk zeker binnenkort wel.
Ghana is echt een aanrader trouwens! Ik ben er zelf ook geweest, het land, de mensen, alles is super!
ook ik heb vrijwilligerswerk gedaan in Ghana. Ik maakte hiervoor gebruik van de organisatie stay in Ghana. Hun website is www.stayinghana.com Het leuke aan deze organisatie is dat je in een gastgezin verblijft en zo het land en de cultuur op een heel andere manier leert kennen. Je kan zelf aangeven naar wat voor iets je op zoek bent en dan gaan zij op zoek naar iets geschikt voor je. Ikzelf heb les gegeven in een schootje, maar je kan bijvoorbeeld ook terecht in een ziekenhuis, weeshuis… Het is zeker een aanrader.
Ik wens je alvast veel succes in je zoektocht
Hoi,
Ik ga via vrijwillig Afrika, onderdeel van vrijwillig Wereldwijd! Kijk maar 'ns op de sites (www.vrijwilligafrika.nl en www.vrijwilligwereldwijd.nl) Zeer betaalbaar vergeleken alle andere organisaties en goede begeleiding (in NL én in Afrika.
Groetjes marjolijn
kun je me iets meer vertellen over dat weeshuis dat wordt opgezet. Ik wil uiterlijk december naar Zuid afrika om daar vrijwilligerswerk te gaan doen. Alvast bedankt.
Euh, sorry hoor, maar een vliegticket naar bv Tanzania is sowieso al 1500 euro als je mazzel hebt. Hangt er dus maar net van af wat erbij is inbegrepen of het duur is of niet. Bij Livingstone is dus alles inbegrepen, tickets, lokaal vervoer en alles perfect georganiseerd (voor zover mogelijk in Afrika ;)). De inentingen en visum kosten waren het enige dat voor de eigen rekening kwam.
En qua lengte is het natuurlijk maar net wat je wilt en hoe je bent, ik vind zelf 4-6 weken echt lang genoeg
www.differentafricaconnection.nl is een kleine organisatie met een GROOT netwerk die vrijwilligers op weg helpen naar interessant vrijwilligerswerk in oeganda. Wij hebben een persoonlijke begeleiding, lage kosten en zorgen ervoor dat jou ervaring wordt gematched met het juiste project. Zie onze webpagina voor meer informatie. Wij spreken uit ervaring. Ik ben zelf 6 maanden in oeganda geweest en heb een antwoord op al je vragen m.b.t het werk, het land, het project, de voorbereiding en meer. Meer weten? Check www.differentafricaconnection.nl ik help je graag verder.