4 weken Afrika eind december-medio januari: Kenia!

Hallootjes! Ik zoek een reisgenootje om samen 4 weken door Kenia en Tanzania te trekken. Het liefst iemand die ook veel reiservaring heeft en rond mijn leeftijd 25-40 jaar. Reizen is een grote passie van me, highlights zijn niet voor niets hightlights geworden dus daarom leuk om te zien, eens een totaal andere kant op gaan; een markt in een onbekend dorpje, op bezoek bij mensen enz vind ik ook leuk! Heb je interesse om aan te sluiten, let me know!

Hey scooba dooba doo…

Ik loop ook met het plan rond om eind dit jaar naar oost Afrika te gaan.
Ik heb nog geen concrete plannen maar Kenia en Tanzania behoren zeker tot de mogelijkheden!
Jij wil er ook individueel gaan reizen?

Grt Harold (38).

Hey Harold! Wat goed om te horen, leuk! Heb je veel reiservaring? Ik ben meestal van het vluchtje boekje en daaro zien we wel weer verder. Ik kan redelijk low budget reizen (niet persé in vlooienbedden en kamer delen met guppies van backpackers, meer een manier om zoveel mogelijk the local way te gaan. Als ik op dat ene plekje ben wat die unieke locatie heeft of dat lekkere maaltje, I’m in! Hoor graag meer over jouw manier van reizen =)
Groetjes, Hilde

Hoi Hilde,

Qua reizen zitten we wel op dezelfde golflengte denk ik.
Ik heb tot nu toe zo’n 70 verschillende landen bezocht en heb eigenlijk altijd “alleen” gereisd.
Dwz… Idd Een Lonely planet kopen,een vlucht boeken en maar zien waar het schip strandt… Haha

Klinkt goed! Zou leuk zijn om te weten te komen of er een klik is (4 weken met mij kan lang zijn hoor hahahaha al zijn er ook wel eens reisgenootjes 4 maanden blijven plakken) :slight_smile:

We kunnen wel eens een keer plannen uitwisselen als je wil… Waar kom je vandaan? Ik woon in Veghel. Grt Harold

Veghel! Haha… of all places! Ik ben een Brabo die sinds enkele maanden in Amsterdam woont! Hoe kunnen we gegevens uitwisselen zonder dat heel de site meeleest?

Ik heb je een privébericht gestuurd maar heb eigenlijk geen idee of het gelukt is…

Nope… haha

Facebook? Harold van Esch

Originele naam haha… heb je een pb gestuurd! Denk dat er niet zoveel Harold van Eschen de Drake Pass zijn overgestoken :slight_smile:

That’s me!! Stuur me ff een vriendschpasverzoek…

Hoi hoe staan jullie reisplannen ervoor? Zelf wil ik graag in november op reis afrika is mijn passie…ik hoor graag van jullie. Ps ben 35 jr.

Hi! Leuk te lezen dat jullie allemaal zo enthousiast zijn over Oost Afrika, en dan met name Kenia!!!
Ik woon al ruim 3 jaar in dit prachtige land, om precies te zijn in Ukunda, aan de zuidkust van Mombasa, dus mochten jullie nog vragen hebben over Kenia: you are welcome!
Wij wonen lokaal en regelen ook wel eens lokale uitjes via vrienden of familie (gewoon voor de leuk en om hen ook wat te helpen), dus neem ook gerust een kijkje op ondergenoemde facebooksite. Zoek daar bijv naar het berichtje over een overnachting in Kaphingo, bij de Duruma-stam.
Heel veel plezier op jullie reis!

Www.marriettevandervelde.waarbenjij.nu

Hoi Afrikacathy,
Zoals het er voor mij uitziet ben ik in Kenia/Tanzania vanaf half dec tot half Jan. Morgen spreek ik nog iemand voor November dus dan weet ik meer .
Wat zijn jouw plannen?

Grt Harold

Hey! Ik denk dat ik vandaag of morgen mijn ticket ga boeken :slight_smile:
Ben helaas gebonden aan de kerstvakantie :slight_smile: Groetjes

• Updated - - -

Hi Mariette! Wat onwijs lief van je! Dank!
Duik je ook toevallig? Ik heb vernomen dat je mooi kunt duiken, heb daar heel veel zin in!
Groetjes!

Heb deze eerder over het hoofd gezien sorry! Jij al concrete plannen inmiddels? Ik heb vandaag mijn ticket geboekt 15 dec-15 jan!

Late reactie van mijn kant, had een logeetje die via dit forum mij gemaild had om langs te komen :wink: Was gezellig! We hebben eerst 2 nachtjes in het dorp van mn schoonfamilie geslapen en daarna is ze mee naar Ukunda gegaan voor een paar nachtjes. Ze kon bij ons in de woonkamer slapen of in een leeg appartementje binnen de compound waar wij een appartementje huren midden tussen de locals. De landlord stond dat toe voor 1200sh totaal. Dat was natuurlijk een buitenkansje. Het is natuurlijk ongemeubileerd, maar met 2 campingstoeltjes, een grote stoel, een matras, beddegoed, een kussen en een klamboe van ons, kom je heel ver :wink: En dan had ze lekker haar eigen toilet en douche, en haar eigen ruimte om zich terug te trekken, dat is natuurlijk ook wel lekker :wink:

Ik heb wel mn duikbrevet, maar heb al jaren niet meer gedoken en dus ook nog nooit hier in Kenia. Wij leven een lokaal leven en duiken is niet goedkoop, dus ver boven ons budget :wink:
Je schijnt mooi te kunnen duiken bij Wasini Island, in het Kisite Marine Park. Ik heb daar wel gesnorkeld en dat was inderdaad supermooi!
Ook schijn je bij Watamu mooi te kunnen duiken, maar dat is aan de Noordkust, daar ben ik nog nooit geweest.
Je mag me ook mailen als je dat makkelijker vindt: marriettevdvelde @ hotmail. com (zonder spaties) groetjes uit warm Kenia!

Hey! Graag zou ik in het najaar naar Afrika willen. Is ernog iemand opzoek naar een reisgenoot? Ik ben 28 jaar en woon in Groningen. Ikben eerder wezen backpacken in latijns-amerika, maar zou nu graag een anderdeeltje van de wereld willen opzoeken. Ik hou van natuur, cultuur, avontuur,strand, uitgaan, locals… een mixje van alles. Mocht iemand nog opzoek zijn,dan hoor ik dat graag
Groetjes,
Sanne

Hoi Sanne!
Ook jij natuurlijk van harte welkom in Kenia!
:wink:
Groetjes uit Ukunda!