Ik ben inmiddels al in veel continenten geweest, maar Afrika ontbreekt nog in mijn lijstje en dat kan zo natuurlijk niet langer. Het is wellicht nog wat ver weg, maar het lijkt me erg leuk om in april 2014 een paar weken die kant op te gaan, Egypte, Tanzania, Kenia, of iets minder bekends als Madagaskar bijvoorbeeld. Tot nu toe heb ik nog geen reisvrienden gevonden, dus wellicht kan ik via deze weg leuke, positieve en reislustige dames en/of heren bereiken (van pak hem beet 24 tot 30 jaar oud) die het leuk vinden om mee te gaan. Het liefst een beetje open minded mensen die niet te bang zijn voor onbekende culturen en die een actieve instelling hebben. Ik vind het leuk om veel te zien en mee te maken in weinig tijd, dus het wordt wat mij betreft niet drie weken op het strand liggen (al moet er af en toe natuurlijk wel ontspannen worden).
Welk landen/welke landen ik/we precies gaan bezoeken staat nog een beetje open. Low budget zou fijn zijn, maar ik wil ook wel graag een wat wildlife zien en dat is geloof ik best prijzig. Duiken is ook een leuke optie om in het achterhoofd te houden, ik heb namelijk mijn PADI.
Ik ben al eerder naar Zuid Afrika geweest in dec 2012, ik zou daar nog eens heen willen gaan. Alleen is april 2014 net wat te vroeg voor mij. Denk ik… Ik zoek iig zeker een reisgenoot.
Ik ben van januari tot half april in Afrika te vinden! In Ethiopië, als vrijwilliger aan het werk in een weeshuis en in de weekenden en mn vrije dagen zal ik gaan reizen!
Ben er dit jaar ook geweest, een maandje, maar niet alles kunnen zien en doen wat ik wilde!
Maar ik kan je zeggen het is zeker de moeite waard, een heel mooi land en hele vriendelijke mensen!
Ik las je berichtje en wilde even kwijt dat ik je zeker Kenia kan aanraden! Ik woon zelf aan de Zuidkust, Ukunda om precies te zijn. Ben vorig jaar april getrouwd met een Keniaan en sinds november moeder van een prachtige dochter!
Hier is van alles te doen, culturele uitstapjes, safari‘s (die inderdaad vaak gezien worden als zeer prijzig, maar zeker de moeite waard zijn), duiken, snorkelen, het lokale leven verkennen, relaxen.
Ik kan je natuurlijk helpen bij het uitzoeken/boeken van uitstapjes/safari/verblijfplaats enz. Heb door de ervaringen van familie/vrienden nu wel een beetje mijn betrouwbare adresjes en ook contacten met locals voor de leuke uitjes.
Ook vind ik het leuk mensen kennis te laten maken met het echte Keniaanse leven, door ze mee naar plekjes te nemen die je normaal als toerist niet vaak bezoekt, bijvoorbeeld het dorp waar mijn man vandaan komt en zijn familie nog steeds woont, een klein dorp 20minuten achterop een motorbike door een heuvelachtig landschap the middle of nowhere in vanaf Mariakani.
Kortom, besluit je richting Keniaanse (zuid)kust te komen, neem dan zeker eens contact op!
Super! Lijkt me echt erg leuk om gebruik te maken van je kennis en ideen. Natuurlijk zou het helemaal geweldig zijn om naast de nodige toeristische activiteiten ook van de gebaande paden af te wijken en de familie van je man op te zoeken. Ik ga je emailadres zeker bewaren en neem ter zijner tijd graag contact met je op!
Nee ik ben nog hard aan het sparen om enige vorm van reizen te kunnen betalen. Maar Kenia staat nog steeds op mijn planning, dus mocht je aanbod geldig blijven dan maak ik er graag nog eens gebruik van in de toekomst. Hopelijk alles goed daar verder? Nog geen heimwee naar de Nederlandse gezelligheid en bitterballen?