Hallo, ik zoek 1 of meerdere reisgenoten om een 3 tot 4 weekse reis door Zuid Afrika, Namibie en Botswana te maken. Ik zou dat graag per 4x4 willen doen met tentdak, homestay en tent. Bijvoorbeeld via reisorganisatie Riksha oid. Wie ziet een dergelijke reis ook zitten? Ik zou graag in de periode maart t/m mei willen of september/oktober.
ik zou misschien ook naar zuid afrika willen in 2015 voor ongeveer 4 weken.
ik doe niet aan georganiseerde reizen maar zelfstandig backpacken. Mijn voorkeur gaat uit naar maart.
als je met mij in contact wil komen hoor ik graag van je!
ik ben trouwens 26 en kom uit de buurt van Rotterdam.
Hallo Safioen, dank je wel voor je reactie. Backpacken lijkt me super masr niet voor de reis die ik nu wil gaan maken. Mijn absolute voorkeur gaat uit naar zelf rijden met een 4x4 en kamperen afgewisseld met homestay of lodge.
Hoi, Monique, ik ben ongeveer in mei in zuid afrika ik ben dan inmiddels al 4 maanden onderweg vanuit Nederland met mijn 4x4 Jeep Wrangler (incl. daktent). voor een rondreis nu heb ik nog 6 weken die ik moet overbruggen i.v.m. een bootrit naar australie, en wist nog niet wat ik moetst gaan doen in de tussen tijd en las je berichtje wie weet heb je zin om samen te gaan. Naar Namibie, botswana en Zuid-afrika.
Hallo Akexander, wat leuk dat je reageert en wat een supertoffe reis ga je maken. Ik heb er zeker oren naar om samen te gaan. Mijn plan is zoals ik al zei drie tot 4 weken. Beginnen in Kaapstad, doorrijden naar Namibie, daarna Botswana. Als het lukt Victoria Falls en dan weer naar beneden naar Kaapstad. Wanneer vertrek je richting Afrika?
Ik vertrek over ong.einde van het jaar en ben 1 a 2 mei in Kaapstad daar moet ik uiteindelijk ook weer zijn voor mijn boottocht naar australie die vertrek op 11 of 13 juni ligt eraan wanneer hun geladen zijn namelijk. Maar ik heb nog zeker plek over voor 1 persoon incl bagage. Ja victoria falls zeker proberen als dat lukt ja nog nooit geweest maar lijkt me zeker gaaf hoor. kunnen dan als we terug rijden richting swaziland gaan daar net onder zijn een aantal prive reservaten die erg mooi zijn met een onwijs gave lodge in een van die reservaten White Elefant lodge zo prachtig afgelegen echt aanrader.
Helaas hoor ik niets meer van Alexander dus mijn vraag staat weer (of nog steeds) open: WIe heeft er interesse om in april naar Namibie/Botswana/Zimbabwe te gaan. Reisduur 3 tot 4 weken. Met een 4X4 met toptent. Oftewel: een avontuurlijke safari.
Hallo Monique,
Zou graag deze reis meemaken. Geen idee hoe oud je bent maar ik ben 66 jaar en weduwnaar. Ik heb veel gereisd en gezond. Weet niet of je nu op zo’n ouwe vent als reisgenoot zit te wachten. Ben flexible en meegaand verder heb ik ervaring in 4x4.
Hoor graag een eerste reactie
Mvrg
Jan
Hahaha Jan, wat een superleuke reactie. Ik vind leeftijd helemaal niet belangrijk. In mijn vorige reis naar Tibet waren een aantal reisgenoten ver over de 60 en ik kon het daar supergoed mee vinden. Zelf ben ik 47, ik hoop dat je dat niet te jong vind;-). Ik heb ook ervaring in het besturen van grote auto’s en van 4x4. Toen ik duikstinstructeur was reed ik Curacao rond in onder ander Landrovers, toyota pickups, jeeps en busjes.
Met truck kan ik ookoverweg. Op mijn 23 ste bij gebrek aan verstand een jaar Londen kathmanu gereden. Was hip toen. Ik denk dat ik maar verder moet afwachten tot jij besluit te gaan. Prijs is geen probleem. Hep je hulp bij voorbereiding nodig hoor ik het wel.
Kan je koken? smkiek:eten:
Hallo Jan, als we besluiten om dit avontuur te wagen dan stel ik voor kennis te maken. Wat mij betreft begint het reisgenoot al bij de voorbeteidingen en ik ben benieuwd wat jij graag uit de reis wil halen. Ik wi voorstellen om eind april te gaan. Wat ik begrijp is dan de regenperiode voorbij maar zijn er wel nog bloemen.
Monique,
Natuurlijk is kennismaken vooraf een vereiste als je een paar weken nauw met elkaar gaat optrekken. Ten gronde aan iedere reis voor mij is mijn onbegrensde nieuwsgierigheid voor vreemde landen en andere culturen bevredigen.
Ik kan soms gedreven reizen maar ook uren achter een glaasje op een pleintje zitten en alleenmaar kijken, verder bestaat er voor mij niets mooiers en spannender dan een zoektocht door een widpark. Beetje kletsen na de maaltijd uitkijkend over de natuur en rust, veel rust geen hoogspanningsmasten en snelwegen. Voor de trip die je voor ogen staat is vier weken wel een minimum denk ik.
April is voor mij prima. Ik werk niet meer en ben niet gebonden aan verplichtingen.
Hallo Jan, 4 weken dacht ik ook aan maar dat is dan ook wel mijn uiterste. Om op een vraag in je vorige bericht terug te komen: ja ik kan koken;-). En jij? Ik hou erg van zelfstandig zijn en mijn eigen weg zoeken maar vind meerdere keren hetzelfde wiel uitvinden zonde. Ik werk overigens fulltime. Ik weet niet waar je woont maar het is wellicht een idee om af te spreken.
Ik kook als een apotheker volgens recept, ik vind het wel lekker en kom tegen mijn zin aan. Zegt niets over de kwaliteit natuurlijk.
Lijkt mij een goed idee elkaar een keer te ontmoeten, stel voor het klikt helemaal niet. Ik woon in Muiderberg en je bent van harte welkom, of als onze woonplaatsen ver uit elkaar liggen is ergens in het middn ook ok.
Groeten
Jan
Beste Jan en Monique,
Zuid-Afrika staat al langer op mijn verlanglijstje. Deze manier, om één of meer reisgenoten te vinden, is nieuw voor mij. Maar nooit geschoten altijd mis. Tot twee jaar geleden trok ik altijd met mijn man met onze camperbus door Europa. We hadden juist besloten eens per jaar een verre reis te maken om meer landen en werelddelen te ontdekken. Omdat hij vorig jaar plotseling overleed probeer ik nu nieuwe wegen te vinden en dit is er één van. Ik ben 65 jaar maar jong van hart, en woon nu in Zuid-Nederland. Het lijkt mij belangrijk om, als je vier weken met elkaar optrekt, dat het klikt. Ik houd me aanbevolen voor een nadere kennismaking en bespreking van het reisplan. Indien gewenst stel ik met alle plezier mijn huis open voor het eerste contact, maar naar Muiderberg of elders reizen is ook geen probleem. Hoor graag nader van jullie. Karin
nb Monique, mijn man heette ook Brandsma, dat geeft toch al wat vertrouwen;) en voor allebei: ik kan ook koken