Reisgenoot gezocht voor in de zomervakantie 2015.

Hallo iedereen,

Mijn naam is Marije en ik ben 19 jaar oud. Ik ben nu nog bezig met school, maar in juli heb ik vakantie tot ergens eind augustus en ik zou dan een paar weken willen gaan reizen door Europa. Aangezien ik niet zo veel reis ervaring heb, wil ik een beetje dicht bij Nederland beginnen met reizen.
In de zomervakantie zou ik graag naar Frankrijk en Luxemburg willen voor ongeveer 4 weken, denk ik.

Ik ben voor die zomervakantie op zoek naar een reisgenoot die tegen die tijd ook auto kan rijden. Aangezien ik hopelijk tegen die tijd wel mijn rijbewijs heb en ik wil met de auto gaan reizen. Of je een jongen of een meisje bent, maakt mij niet veel uit, als je maar een beetje van mijn leeftijd bent. Hoe lang de reis duurt en waar heen kan altijd nog veranderd worden. Wil je me reisgenoot zijn in de zomervakantie, reageer dan.

Groetjes Marije.

Hoi!

Ik ben Lenie en ik ben ook 19 :slight_smile:

Zelf wil ik in de zomer van 2015 ook graag op vakantie, maar zit te twijfelen, omdat ik ook nog niet zoveel ervaring heb met reizen. Alleen is dus niet echt een optie. Voor jou ook niet lees ik.

Ik zat te denken aan een treinreis door Europa, grote steden als Berlijn, Praag, Venetië, Milaan, Parijs etc te bezoeken. Weet niet of je dat ook een leuk idee lijkt?

Groetjes Lenie

Hoi Marije, (en Lenie),

Ik heb hetzelfde als Lenie. Dit heet Interrailen en je kan dan voor een bepaald bedrag (ik dacht 380 euro) een maand lang onbeperkt door Europa reizen met de trein. Ik ben een 18 jarige jongen die ivm examens in mei al vakantie heeft.

Persoonlijk trekt de Oostblok kant mij wat meer. Erg goedkoop en eigenlijk een kant van Europa waar wij als Nederlanders maar weinig van zien en horen maar toch wel erg mooi is. Zoals inderdaad steden als Berlijn, Praag, maar ook Budapest, Warschau, en Riga. Met interrailen kan je je reis zelf helemaal uitstippelen, dat is wat me het leukst lijkt ervan. Ik heb ook m’n rijbewijs en met de auto gaan heeft voordelen, maar is voor de afstand die je maakt niet eens veel goedkoper en is ook een stuk vermoeiender. Laat maar weten wat je ervan vindt!

Groetjes, Nino

Hallo Lenia en Nino,

Het zijn leuke ideeen voor in de zomervakantie. Ik zat er over na te denken om met een auto te gaan, maar op zulke afstanden is de trein inderdaad wel beter.
Grotere steden zoals jullie zeggen voel ik eigenlijk ook wat voor en dat met de trein doen, alleen zou ik het ook erg leuk vinden om af en toe ook kleine dorpjes en dingen van de platteland te zien. Weet niet hoe jullie daarvoor staan?
Reizen richting de Oostkant vindt ik ook leuk, alleen niet in de buurt waar al die gevechten zijn, daar heb ik weer geen zin in.

Ik hoor wel wat jullie vinden van het idee van reizen van grotere steden in europa en ook af en toe platteland ertussen door? Ik weet niet hoe het bij jullie zit, maar ik ben geen type die van uitgaan houd ( naar disco’s en grote feesten).

Groetjes, marije

Hoi Marije en Lenie,

Fijn dat de grotere steden en ook het oostblok je wel trekt! Platteland en de kleinere dorpjes vind ik ook zeker leuk, zo vang je veel meer van de echte cultuur op. Nee naar Oekraïne gaan is op dit moment geen goed idee nee. Is erg leuk om op deze manier te kijken welke steden iedereen wilt zien en waar we precies heen willen. Met de trein ben je dan ook vrij om te gaan en staan waar je wilt.

Ik ben eerlijk gezegd wel iemand die echt van uitgaan houdt… Ik wil absoluut geen zuipvakantie of zo maar uitgaan vind ik altijd wel erg leuk. Sluit je uitgaan helemaal uit of lijkt het je daar misschien toch ergens wel wat?

Groetjes, Nino

Hallo Nino en Lenie,

Het is inderdaad leuk om op deze manier de steden te zien. Ik had altijd eerst in gedachten om het per land dingen te bezoeken, maar zo met de trein reizen voor de rest keer is het ook erg leuk, om verschillende steden te zien.

In mijn leven ben ik twee keer uitgegaan en ik vond het niets. Het is voor mij druk en te benauwd en ik kan de mensen niet verstaan omdat ik ook slechthorend ben. Ik draag gehoorapparatuur en onder rustige omstandigheden en als ik iemand goed aan kijk dan ik die gene goed verstaan. Onder het reizen zal ik er af en toe moeite mee hebben, maar ik kan mij verstaanbaar mee maken. Alleen helemaal niet bij het uitgaan.

Ik hou van reizen om nieuwe ervaringen te doen en denk dat het niet uitgaan het reizen belemmert. Eerlijk gezegd heb ik altijd gezegd dat ik nooit meer wil uitgaan, maar in rustige (waar niet al te veel mensen zijn) cafe’s en bij (weet niet hoe dat heet) voldoende frisse lucht is zou het wel een keer moeten kunnen.

Van het slechthorendheid moest ik nog zeggen, maar vergeet het vaak omdat ik er niet meer altijd zo mee bezig ben. :d.

Ik hoor het wel of dit jullie belemmert, dat ik liever eigenlijk niet van het uitgaan ben.

groetjes, marije

Hoi Marije en Nino,

Inderdaad Interrailen, dat leek mij een goed idee. Zelf heb ik ook mijn rijbewijs, maar treinen is zoveel fijner. Autorijden kan heel vermoeiend zijn.

Oostblok klinkt goed, maar de steden Praag en Venetië zijn eigenlijk de steden waar ik heel graag heen wil, aangezien ik deze steden al jaren wil bezoeken.
Maar van Riga heb ik gehoord dat het een leuke stad is, ook heel gaaf om te zien.

Ik ben niet super erg van het uitgaan, maar af en toe een goed feestje ben ik wel voor in. Maar een leuk café met bandje en lekkere drankjes klinkt ook helemaal goed.

Wat betreft grote steden + kleinere plaatsen bezoeken, helemaal leuk! Zo leer je meer van het land kennen en bouw je wat kennis + ervaring op.

Sprak gisteren een vriendin en die zit dit ook wel zitten. Zal eens vragen aan haar of ze met meerdere mensen ook leuk vind. Ik zal het haar zo snel mogelijk vragen.

Groetjes Lenie

P.S. Zie wel net dat in landen als Litouwen, Letland, Wit - Rusland, Oekraïne (alles richting Rusland) de Interrail pas niet geldig is…

Hoi Lenie en Marije,

Precies wat je zegt Lenie. Venetië ben ik één keer geweest en zou ik ook erg graag weer heen willen! Ik heb eigenlijk ook alleen maar van Riga gehoord dat het leuk is maar als die kant niet te doen is omdat die pas daar niet geldig is dan is het voor mij echt geen ramp.

Wat betreft uitgaan kunnen we altijd even kijken hoe we daar allemaal in staan. Ik ben op zich wel altijd in voor een feestje 's avonds maar als je zo lang reist is dat ook niet iets dat je elke avond doet natuurlijk. Mocht ik misschien wat vaker uit willen gaan kan ik altijd zelf nog even op pad gaan als jullie niet mee willen in de stad.

Leuk Lenie, wat mij betreft hoe meer ziel hoe meer vreugd haha. Al moet je echt niet met meer dan 6 gaan interrailen maar dat weet je zelf vast ook wel =)

Wat doen jullie voorn school als ik vragen mag? Hebben jullie hobbies, en waar wonen jullie ongeveer in Nederland? :slight_smile:

Groetjes, Nino

Hoi Nino en Marije,

Als Riga dan bijvoorbeeld een plek is waar we heen willen dan moet je kijken wat beste opties zijn (interrailen of losse kaartjes kopen)

Wanneer wilden jullie gaan? Voor mij is eind juli, begin augustus het beste omdat ik gewoon studeer :wink:

Ik kom trouwens uit Schiedam, studeer Fysiotherapie in Rotterdam en speel + coach korfbal in Dordrecht. Hobby’s zijn films kijken (1 per dag is mijn streven) en mijn verzorgpaard.

Groetjes Lenie

Hee! Ik weet niet of jullie al plannen hebben met zn drieën maar ik zoek ook een reisgenoot (of meerdere) om in de zomer van 2015 te interrailen en toevallig had ik ook het plan om door Oost-Europa te reizen :). Ik ben er zelf nog nooit geweest maar ik heb wel van vriendinnen gehoord dat het mooi is daar. Wat ik in gedachten had was om ongeveer 2 weken langs een aantal steden te reizen (waarbij ik ook best de natuur in wil) en dan een beetje shoppen, terrasjes pakken, rondlopen om een beetje de cultuur op te snuiven :wink: en ik zou graag ook een paar keer uitgaan. Ik hoop dat we wat kunnen organiseren :).
Groetjes Vera

Hallo Lenie en Nino, (Vera)

De steden die jullie nu allemaal opnoemen ben ik nog nooit geweest. Ben nog niet verder gekomen dan de dichtbijzende landen hier.

Ik doe de studie dierenverzorging niveau 3 en ik woon in Kootwijkerbroek vanwege mijn studie. Ben nu namelijk in de omgeving van Rotterdam bij mijn ouders. (Ik woon op kamers).
Mijn hobbies zijn muziek maken en luisteren, lezen, verhalen schrijven, computeren, reizen, paardrijden enz.

11 juli - 30 augustus 2015 heb ik vakantie en in de tijd komt het beste uit.

IK vindt het niet erg om met meerdere mensen te reizen, maar het moet ook weer niet te veel mensen zijn omdat het dan lastiger wordt met het plannen en kijken waar iedereen naar toe wilt en voordat er echt plannen wordt gemaakt, zouden we elkaar eerst wel moeten zien zodat we een beetje hoe iemand anders is, als jullie begrijpen wat ik bedoel.

gr Marije

Hoi Marije + Nino en Vera,

Ten eerste, hoi Vera! Leuk dat jij je hier ook even meldt. Eigenlijk hebben we nog niks gepland, alleen ideeën uitgesproken.
Verder wil je ongeveer dezelfde kant op, dus dat is leuk.

Als het goed is heb ik rond dezelfde tijd als Marije vakantie. Zie net bij mij op de site van mijn hogeschool dat ik vakantie heb van 18 juli t/m 30 augustus. Al ben ik liever wel midden augustus terug aangezien ik ook selectie heb van korfbal.

Zelf zit ik ook nog met een vriendin. Zij vindt het leuker om alleen met mij te gaan, maar kan niet in augustus (ivm met andere vakantie gok ik). Met haar moet ik dus nog even overleggen, maar weet niet of het haalbaar is.

Als dit allemaal niet doorgaat ga ik natuurlijk heel graag met deze groep (jullie) weg. 2-3 weken lijkt mij het leukst.

En inderdaad wat Marije zegt, we moeten dan wel een keer afspreken om elkaar te ontmoeten, is wel zo leuk en handig om iets te plannen.

Groetjes Lenie

Hoi allemaal!

Zijn jullie nog steeds van plan om op reis te gaan en is er nog een plekje vrij?

Mijn naam is Danielle, binnenkort 18 jaar en kom uit Veenendaal.
Ik heb al veel van Europa gezien, maar richting het Oosten van Europa ben ik nog nooit geweest. Deze kant zou ik graag eens op gaan en het lijkt mij erg leuk om met een groepje op pad te gaan.

Laat mij weten of er nog een plekje is, want dan zou ik het erg leuk vinden om mee te denken over een reis.

Groetjes,
Danielle

Hoi Danielle,

Wij hebben hier alleen nog onze ideeën gedeeld. In totaal zijn we nu met z’n 5 en (met jou erbij). Ik denk dat een goede groep is?

Wat vind de rest? Heb jullie een tijdje al niet meer gehoord? :wink:

Groetjes Lenie

Hallo allemaal,

Met vijf mensen vindt ik goed. Dus als iedereen ermee eens is gaan we dus richting het Oosten van Europa?

Dat is een leuk idee.

Ik hoor wel hoe het nu verder gaat met plannen. Alleen moet ik wel zeggen, dat ik nog niets plan voordat ik jullie een keer in het echt hebben gezien. Jullie kunnen zelf wel indenken waarom :d.

gr marije.

Hoi allemaal!

Hopelijk vind de rest het ook een mooi aantal?

Misschien kunnen we dan eens kijken naar welke landen iedereen toe zou willen en ook het aantal dagen en de datum.
Zelf val ik namelijk onder noord en heb ik van 1juli t/m 16 augustus vakantie, weet niet precies hoe de andere vakanties vallen.
Op deze manier kunnen we kijken of samen reizen ook mogelijk is qua vakanties en interesses : )

Marije ik denk dat het inderdaad een goed idee is om eens af te spreken, op die manier kunnen we ook kijken wat we zouden willen qua reis.

Groetjes Danielle

Hoi Marije en Danielle,

Ten eerste Marije, ik denk precies hetzelfde hoor! Wil natuurlijk wel weten wie jullie allemaal zijn :slight_smile:

En Danielle, vakantie moet dan wel goed komen. Eind juli - begin augustus lijkt me een goede tijd?

Als we nou eens hier eerst laten weten welke landen / plaatsen we graag willen?
De landen / plaatsen die ik graag wil bezoeken zijn:

  • Duitsland (Berlijn)
  • Praag
  • Venetië

Verder maakt het mij eigenlijk niet zo erg uit!

Hoi,

Lenie, dat is inderdaad een mooie tijd!

De landen/plaatsen die ik graag zou bezoeken zijn:

  • Duitsland (Berlijn)
  • Polen (Als het mogelijk is een dagje naar Auschwitz)
  • Zwitserland (Ik heb gelezen dat dit erg mooi is met de trein)
    Verder heb ik niet echt een voorkeur al lijken Slowakije, Hongarije en Slovenië mij ook erg mooi.

Hoi!

Ik lees net al de berichten, wat leuk dat zo’n soort reis je ook leuk lijkt om te doen Danielle. :slight_smile:

Ik heb alleen toch wat vrienden toch over weten te halen te gaan Interrailen in de zomer, ik hoop dat jullie begrijpen dat hier mijn voorkeur naar uit gaat als dit met hun doorgaat. Verder zou ik hier de enige jongen zijn en ligt mijn voorkeur als het om uitgaan gaat denk ik ook wat anders (al weet ik nog niet hoe Danielle hierin staat). Ik zou eigenlijk wel elke stad zowel cultureel als met het uitgaan willen verkennen. Dat ik de enigste jongen bent vind ik persoonlijk nog niet zo erg, je ontmoet door de vakantie heen natuurlijk ook meer mensen, alleen het lijkt me voor jullie ook leuker om met vier meiden te gaan.

Groetjes, Nino

Hallo,

Nino wat leuk dat jij je vrienden heb over gehaald en ik vindt het heel begrijpelijk dat je dat je het gedaan hebt.

gr marije