Reisgenoot gezocht in de zomer voor een vakantie met actie!

Hoi ik ben Sanne en word in mei 21.
Heeft iemand een idee voor een doe vakantie ?
Al mijn vriendinnen gaan naar Spanje om lekker lui aan het strand te liggen maar ik hou meer van een beetje actie.
Ook lijkt het me niks om alleen te gaan dus daarom de vraag of iemand een idee heeft en misschien mijn reisgenoot wil zijn ?:dag:

Hoi Sanne,

In mei of juni zou ik graag een stedentrip willen maken van een paar dagen.
Wat vind jij van een stedentrip (3-4 dagen) naar een mooie stad in Europa?
Dan ben je toch actief bezig.

Groetjes,
Mark
[26, omg. Eindhoven]

Hey,
zou je ook geinteresseerd zijn in een ‘actieve’ vakantie? Tegen de bergen op/af klimmen/abseilen, op een rivier met ene kayak oid, bijvoorbeeld in Frankrijk ofzo :slight_smile:

groeten,
Theo

Hoiii!
Ik zoek ook een doe-vakantie! en ga misschien met Theo :smile:
Leuk, gaan we toch gezellig met ze alle! haha
Wat versta je alleen precies onder doe-vakantie? fietsen? wandelen, of kayakken, klimmen, raften, via verrata? :biggrin:
Groetjes annemarie

Hey Sanne,

Ik (29m) ben ook van plan om tijdens juli voor zo’n twee weken rond te trekken in Italie. Kzou graag ginder een auto huren en verschillende plekken bezoeken zoals milaan, venetie, toscane, rimini, rome, napels,…
Ik sta ook open voor een dagje relaxen aan 't strand of een keer uitgaan, maar wil graag duiken, bootje varen, …
Alles ligt nog niet vast dus plannen kunnen hier en daar wijzigen als je wat anders wilt.

Groetjes van mij,:dag:

Hoi Sanne,

Ik heb een beetje hetzelfde, mensen in mijn omgeving houden niet echt van actieve vakanties. Zelf heb ik het idee om een kayak-cursus te gaan doen, bijvoorbeeld deze?:
http://www.mambo.nl/actieve-vakanties/kayakken-op-vakantie/frankrijk/kayakvakantie-in-de-franse-alpen-ecrins-kayakcursus/algemeen/

Ik ben 22 jaar en woon in Deventer. Het lijkt me echt super leuk om te gaan kayakken, maar ik sta ook open voor andere ideeën hoor. Al is abseilen/klimmen niet echt iets voor mij. Het viel me op dat de Franse Alpen als locatie wel een van de goedkopere is, en aangezien ik student ben probeer ik het een beetje low-budget te houden… Als een week wat kort is zouden we ook iets langer kunnen blijven en nog andere dingen doen in de omgeving.

Het oproepje van annemarie had ik ook gelezen, ik zag op je foto dat je al gekayakt hebt (ziet er wel sportief uit :)). Ik heb alleen nog helemaal geen ervaring met kayakken, nouja alleen een keertje op een Nederlandse rivier oid maar niet op wild water. Ik weet niet of dat combineert als jij al wel ervaring hebt?

Of hebben jullie inmiddels al plannen gemaakt? Omdat het oproepje van een paar weken terug is,

Groetjes Nanda

hoi nanda,

Ik heb nooit eerder aan kayakken gedaan.
dat groepje van annemarie gaat volgens mij klimmen enzo maar daar geef ik niks om.
ben meer van het mountainbiken en quad rijden en watersport enzo.

groetjes sanne

Hey Sanne & Nanda!!

Ik ben Anika 20 jaar en kom ook uit Deventer net als Nanda…en ben dus ook op zoek naar iets actiefs. Ben nu ook al een tijd op zoek naar vakantiewerk maar is toch best lastig omdat ik pas sinds kort op zoek ben, maar goed. Ik had eerder wel het idee om met een vriendin de auto te pakken en naar verschillende plaatsen in Europa te rijden en gewoon te kamperen…waren twee problemen zij wist niet wanneer ze met haar andere groep op vakantie ging en we konden nergens een auto regelen behalve huren dan…maar als het jullie leuk lijkt zouden we eens met z’n drieeën kunnen kijken…
Nanda zit je toevallig op het Saxion? Ik namelijk wel studeer Toerisme en Recreatie zit nu in het derde jaar…
Wat doen jullie?

Groetjes Anika

Hoi Sanne en Annika,

Het wordt wel een gezellig topic hier ;), ik studeer ook op Saxion! Biologie & Medisch Laboratoriumonderzoek, ik zit in mijn 4e jaar en ben nu bezig met mijn afstudeerstage. Woensdags ben ik vrij dus we zouden makkelijk een keer op Saxion kunnen overleggen, als jij dan kunt. Eindhoven is weer een stukje verder, maar leve de ov-weekkaart ;).

Normaal ga ik ook gewoon kamperen, mensen in mijn omgeving houden daar niet van, iets wat voor mij onbegrijpelijk is :D. Ik heb trouwens wel een rijbewijs, maar rij eigenlijk nooit en heb ook geen auto. Als ik wil gaan rijden zou ik eerst echt weer wat lessen moeten nemen, dus ik richt me denk ik op het openbaar vervoer of iemand anders moet rijden.

Maar spreekt het idee van een kayakcursus jullie aan? Want ‘actief’ is zo’n breed woord :),

Groetjes Nanda

hoezo eindhoven dan ?
ik heb wel een auto maar dat is zon klein koekblik.
ik kom uit arnhem dus niet zo heel ver van deventer vandaan.
groetjes

Hey Dames!!

Lijkt me leuk een keer af te spreken op school! Laat maar even weten wanneer jullie kunnen!Ik kan in principe elke dag wel, maak er wel vrij voor! Kayakken lijkt me ook super vet heb wel eens gekanoot dat vond ik al helemaal geweldig!Kunnen altijd kijken hé. En wat betreft de auto…als hij goed rijd is het in principe wel ok toch? Nja bespreken we dan nog wel…is misschien wel handig om msn adres uit te wisselen! Mijne is [EMAIL=“anikajeurissen@hotmail.com”]anikajeurissen@hotmail.com!

Spreek jullie nog!
Groetjes Anika

Hoi Sanne en Anika,

Ik had terug gescrolld in de berichtjes en dacht daar Eindhoven te hebben gelezen, maar ik geloof dat mijn hersenen dat zelf creatief gespinseld hebben. Arnhem is iig een stuk meer dichterbij :). We zouden ook in het midden kunnen afspreken, tussen Deventer en Arnhem in is ehh Zutphen oid?

Als de auto idd maar rijdt ;), met auto kom je opzich wel makkelijker op bepaalde plekken. Maar ik kan het me ook best voorstellen als je het niet ziet zitten om in het buitenland te rijden. Met openbaar vervoer kom je ook ver. Maar het lijkt me eerst belangrijker uit te vinden wat iedereen leuk vindt.

trouwens Anika, ik heb je opgezocht op hyves, en we hebben een gemeenschappelijke vriend: Trees. Ben jij toevallig oud-huisgenootje van Trees van (ik zal de straatnaam maar niet in een openbaar forum zetten, maar het begint met zw?) In dat geval woon je namelijk boven me dat zou wel erg humor zijn. Ik dacht me tenminste te herinneren dat Trees het wel eens over een Anika heeft gehad als oud-huisgenootje. Maar ik herken je niet direct van je foto (van het trappenhuis ofzo).

Ik stuur mijn mailadres wel even met een privéberichtje, zodra ik erachter ben hoe dat werkt :D,

Groetjes Nanda

hoi hoi lady’s
zutphen ? zou de weg daar niet heen weten haha:P
is apeldoorn ook in het midden ? want daar ben ik dagelijks te vinden.
ik weet niet of mijn auto zoveel kilometers gaat redden hoor haha zou beetje jammer zijn dat we met autopech komen te staan.
Als jullie willen kunnen jullie me ook toevoegen op hyves sanneee-1988.hyves.nl
Groetjes Sanne

Heey,

Wat een leuke ideeën! Een actieve en sportieve vakantie lijkt me enorm gaaf. Hoe vergaand zijn jullie plannen al en hoe groot is het groepje? Hoe willen jullie reizen? Ik ben Sanne, 22 jaar en kom uit de buurt van Arnhem. Gaan jullie binnenkort al afspreken?

Ik spreek jullie,
Sanne

Hey Sanne

We hebben net kennis gemaakt en e-mailadressen uitgewisseld…Ik en Nanda zijn er gister achter gekomen dat ik boven haar woon dus dat is ook wel erg toevallig.
We hebben nog geen concrete plannen, maar wilden wel een keer samenkomen. Mij lijkt het leuk om nog iemand erbij te hebben is altijd gezellig toch? F kijken wat die andere meiden zeggen.
Heb je misschien hyves of msn dat we zo kunnen contacten?

Groetjes Anika

We hadden nog geen concrete plannen hoor, en leuk als er nog iemand bij komt!

Apeldoorn vind ik trouwens prima :slight_smile:

groetjes nanda

Even ons topic weer uploaden hoor :slight_smile:

Had het al gemaild, maar Annemarie die hier in dit topic ook al eens een berichtje heeft geplaatst: haar vakantie met Theo gaat niet door. Ik ben helemaal enthousiast geraakt om te gaan kayakken :), zij heeft dat ook al een keer gedaan via www.cimarron.nl. Zij zei dat het heel gaaf was en daar supergezellig is! Het is bij een soort landhuis oid waar je naast kunt kamperen, of in een slaapzaal in het huis zelfs als je iets meer betaalt. Maar kijk maar eens op de site, onder wildwater kun je kayakken in Franse alpen oid vinden.

Maar is er nog steeds animo om een keer te meeten? Dan weten we een beetje wie we zijn :). En als we echt concreet iets willen doen moeten we wel even nadenken wanneer, hoeveel mag het kosten, wat en bij welke reisorganisatie en hoe komen we er? Ik rijd geen auto namelijk dus ben afhankelijk van openbaar vervoer. Mij lijkt het wel raar om ineens op vakantie te gaan met mensen die ik nog nooit gezien heb, kan natuurlijk ook heel verrassend zijn :D.

Sorry als ik doordraaf hoor, maar ik dacht: anders worden er nooit stappen gezet!

Groetjes Nanda

Hallo allemaal!

Mijn vakantie met Theo gaat idd helaas niet door. Maar ik wil wel nog steeds heeel graag op vakantie! :biggrin: en het allerliefste zou ik een kayakcursus willen doen. en heb begrepen dat jullie hier ook allemaal wel antousiast waren over kayakken? Leuk zeg. Dat vind je echt niet zo snel!
Zoals Nanda idd al zei, heb ik vorig jaar een cursus gedaan bij cimmaron. Was echt een super week. Het jaar daarvoor was ik daar ook al op vakantie geweest maar dan om van alles wat te doen. Ook absoluut een aanrader hoor! :thumbsup:
Het is idd wel erg handig om te weten wat iedereen zijn buget is en waar iedereen het liefst heen zou willen enz. Ook de datum is trouwens echt een ding!
Mij persoonlijk maakt het allemaal niet zo veel uit. Alleen met het buget wil ik iig wel onder de 700 blijven. En welk land, of organisatie, maakt mij ook niet uit. Mijn voorkeur gaat naar Cimmaron in Z-Frankrijk.
Ik heb een paar maanden geleden mijn rijbewijs gehaald, maar om helemaal naar frankrijk te rijden voel ik eerlijk gezegt niet zo veel voor… T is een behoorlijk eind.
Je hebt ook altijd allerlei busreizen die daarheen gaan, en wie weet kun je ook in overleg met de organisatie mee rijden met iemand. Met de busreis doe je er iig zo’n 22 uur over. incl. het pauzeren tussendoor. Kosten weet ik niet precies.
Meeten ben ik ook wel voor in. Ik woon alleen wel in Lekkerkerk (rotterdam):wacko:

Groetjes annemarie

Wauw, wat ontzettend gaaf! Ik ben wel benieuwd naar de kosten. Wat was jij voorgaande jaren kwijt Annemarie? Labyrinth.nl biedt ook actieve vakanties aan, volgens mij zijn die minder duur. Ik ben wel voor een meeting…:).

Daar ben ik alweer :stuck_out_tongue:

Ik heb net is even zitten googlen en een kayak-cursus kost al gauw 340 euro exclusief een busreis. Dus dat is bij elkaar best wel duur. Weet niet hoe jullie hierover denken. Maar ik vind het igg wel de moeite waard om dat te betalen, want het is gewoon zó gaaf haha :dope:
De meeste cursusen zijn trouwens 5 vaardagen, en 1 rustdag en dan heb je ook nog je heen en terugreis, van bij elkaar een paar dagen. Dus het zou dan ong. een vakantie worden van 10 dagen.

Vorig jaar ging ik met de auto erheen, en toen gingen er aardig wat tankjes benzine door. Dus ik denk haast dat het met een busreis toch goedkoper is. Want wij waren (echt) alles bij elkaar bijna 700 euro kwijt.
Deze organisatie: www.europagaai.nl heeft een héleboel kayak cursusen!
Mochten we geen datum vinden, is er daar altijd nog wel 1 haha
De prijzen daar komen op het zelfde neer als bij cimarron. Je hebt daar alleen ook nog keuze uit verschillende landen.

Mocht iedereen het nou toch te duur vinden, kun je evt. ook nog een actieve vakantie doen. Bij labitinth heb je hele goedkope/leuke reizen, inclusief een busreis heen en terug. Maar die doen geen kayak rezizen.

Dat was het wel weer! :smile:
Doeiii x annemarie