700 euro is inderdaad een behoorlijk bedrag. Wat mij betreft hoef ik niet perse te kajakken, een ander soort actieve vakantie lijkt me ook erg leuk. Ik zag bijvoorbeeld bij labyrinth, maar ook bij cimarron dat ze pakketten aanbieden met een mix van verschillende buitensporten, dat vind ik misschien zelfs leuker! Wat ik ook zag is dat bij het kajakken al enig niveau vereist is ennuhh… dat is bij mij niet aanwezig…;). Het lijkt me handig om een keer samen op msn af te spreken en het een en ander te bespreken. We moeten sowieso ook een keer reallife meeten… Mijn email is sannepeters@gmail.com, dus jullie kunnen me toevoegen…
Ik geloof dat er berichten verdwijnen hier ofzo…
want na mij, had saepeters nog een bericht gestuurd, en daarna ik nog 1, een hele lange zelfs. ik snap er echt niks meer van haha Misschien staat het topic te vol. lijkt me sterk maargoed.
Sanne het is trouwens niet zo dat je ervaring moet hebben hoor van kayakken cursus 1 kun je gewoon doen, terwijl je nog nooit in een kayak gezeten hebt en die bijna 700 euro was wel het uiterste, het kan natuurlijk ook goedkoper.
xx
De berichten staan er allemaal nog gewoon hoor, dit topic heeft inmiddels 2 pagina’s…:p. Maar ik heb nog ff op labyrinth gekeken en de vakanties die ze daar aanbieden spreken me toch wat meer aan. Ik ga liever voor een mix van verschillende activiteiten dan voor 1 bepaalde cursus. Bij deze organisatie is het vervoer trouwens ook al geregeld en zijn de totaalkosten lager. Ze bieden echt heel veel aan, ik kan niet kiezen…;)…
bij cimarron is het wel inclusief maaltijden en overnachtingen en dergelijke. Ik merkte toen ik ging zoeken dat veel andere goedkoper lijken, maar dan moet je er nog eten en overnachtingen bij optellen. Bij veel moet je zelfs de activiteiten nog los boeken. Als bij cimarron 340 euro is, dan zou je nog 360 extra moeten uitgeven om aan de 700 te komen?
Ik heb trouwens ook helemaal geen ervaring met kayakken, het leek me gewoon leuk. Maar bij de beginners hoef je ook helemaal geen ervaring te hebben.
Ja klopt wel wat je zegt, bij veel van die actieve vakanties moet je het actieviteitenpakket er nog bij boeken haha lekker vaag. Maarja daar zit wel weer een busreis bij. Maar ik ga nog steeds helemaal voor het kayakken hoor!
en hoe zit het met de andere uit dit topic? Joehoeee :wacko: T is over een maand al juli! :zon02:
Je hoeft idd helemaal geen ervaring te hebben, ik heb natuurlijk wel al een cursus gedaan en daarbuiten ook nog gekayakt, maar ik vind het echt prima om nog een keer de beginners cursus 1 te doen hoor ben ik daarna tenminste echt goed klaar voor cursus 2!
oké hier is dan het precieze kostenlijstje, de busreis kan ook gewoon via cimarron geboekt worden:
heen/terugreis: 175 euro
cursus/overnachtingen/meeste maaltijden: 340 euro
vervoer ter plaatse (5 dagen* 5 euro): 35 euro
huur wetsuit (5 dagen * 3,50 euro) :17,50
reisverzekering (extreme sporten 2,38* 7 dagen? of 5 als het precies per dag gaat): 16,66
Totaal: 584,16
Dit gaat dus op als je met de bus gaat, het is best veel. Ik denk dat je met andere actieve vakanties uiteindelijk net zo veel kwijt bent, vaak moet je er nog campingkosten, eten en programmaonderdelen bij optellen. Of je moet gewoon ergens gaan kamperen en daar zelf wat dingen ondernemen, dat kan natuurlijk ook! Ik heb het er wel voor over, maar heb nog niet eerder zoveel geld uitgegeven aan een vakantie en snap dus ook wel als andere mensen het er niet voor over hebben. Je moet het wel echt gaaf vinden dan. Maar het lijkt me ook supergaaf!