ReisFoto Verkiezing 2015: wie helpt mee?

Heb geen voorkeur, maar ik denk dat je als forum niet zo heel veel aan ‘leden’ hebt die alleen maar even een account aanmaken voor de fotowedstrijd. Ik zou het daarom meer richten op de wat actievere leden. Bijvoorbeeld vanaf zoveel posts.

Greetz,
Reisbloggers

www.reisbloggers.nl

De rest ook mee eens dat de focus meer moet liggen op de actievere leden? Wat als iemand mee wil doen die niet zo actief is of nieuw is?

Dan kunnen we vanaf dat standpunt criteria en regels opstellen. Misschien zelfs al een inschrijftopic.

Zijn we zover dat er een concept inschrijftopic aangemaakt kan worden?

Ik ben van mening dat de focus inderdaad meer op de actievere leden moet liggen. Doe je dit niet, dan riskeer je weer dezelfde fratsen als in de voorgaande editie.

Ik denk dat eerst helder moet worden wat er nu precies gaat gebeuren en wat de regels zijn. Een concept van een inschrijftopic is natuurlijk handig, maar dit lijkt me niet stap voor stap.

Ik zou eerst de regels helder krijgen, anders heb je gedoe achteraf.

Oke, even heel globaal:

• Focus op actieve leden

• Er komt een ronde met het insturen van foto’s

• Dan beoordeelt de jury de foto’s en kiest er bijvoorbeeld 5? Waarna iedereen kan stemmen voor de publieksprijs. En de jury kiest ook 1 foto daaruit.

• Bekendmaking van de winnende foto('s)

Ik stel voor dat de jury de eisen van de foto bepaalt?

Inderdaad heel globaal. Zijn er wel al concrete regels? Wie heeft de leiding in de organisatie?

Gedoe hou je toch altijd. Vorig jaar dachten we ook dat we het wel goed voor elkaar hadden…

1 like

Ben ik weer! In maart is het dan tijd voor de Foto Reisverkiezing. Er zijn nog geen concrete regels, maar ik stel voor om de info van de laatste wedstrijd te pakken en aan te passen. Hieronder dan het infotopic van de reisfotoverkiezing 2013 gedeeltelijk aangepast door mij.

Graag jullie input erop!

Voor de zevende keer houden we op Wereldwijzer Reisforums de jaarlijkse reisfoto verkiezing. En ook dit jaar hebben we een leuke prijs weten te regelen. Eyefi biedt namelijk 3 Eyefi SD kaarten t.w.v. 41,99 euro aan!

We houden dit jaar dezelfde categorieën aan als vorig jaar ( Willen we dat?). In elke categorie kiezen de juryleden elk 1 foto. Met z’n allen kunnen we dan stemmen op de foto’s om tot een categoriewinnaar te komen. Vervolgens zullen de categoriewinnaars in de finale strijden om de eerste plaats, de eer, de titel “Winnaar Wereldwijzer Reisfoto Verkiezing 2015” en om de Eyefi SD kaarten.

Stemrondes Categorie

Breng je stem uit om te bepalen wie de winnaars per categorie moeten worden. Deze gaan uiteindelijk door naar de finale, waarvan de winnaar een Eyefi SD kaart ontvangt!

• Nominaties categorie Architectuur

• Nominaties categorie Art-fotografie

• Nominaties categorie Cultuur

• Nominaties categorie Dieren

• Nominaties categorie Mensen

• Nominaties categorie Natuur

Regels m.b.t. het promoten van je foto

Wanneer je genomineerd bent of in de finale staat, dan wil je natuurlijk dat zoveel mogelijk mensen op jouw foto stemmen. Aan het zelf promoten van je foto stellen we echter wel een paar voorwaarden. Houd je je hier niet aan, dan is diskwalificatie mogelijk.

Wat mag wel:

• je mag je deelname kenbaar maken aan iedereen die jou reeds kent, zoals familie, vrienden, kennissen en collega’s

• je deelname kenbaar op je eigen Facebook pagina of Twitter account

• je deelname kenbaar maken via je handtekening op Wereldwijzer

Wat mag niet:

• je mag je deelname niet actief kenbaar maken door voor jou onbekenden te benaderen, ook wel spamgedrag genoemd

• je mag je deelname niet actief kenbaar maken door het plaatsen van berichten op internet, waar meer onbekenden komen dan bekenden

• je mag je deelname niet actief kenbaar maken door privé-berichten te sturen naar forumleden op Wereldwijzer

• je mag niet op je eigen foto stemmen

Wanneer stemrondes gesloten zijn controleren we op fraude. Fraude kan leiden tot hertelling van stemmen of diskwalificatie.

De Jury

De jury bestaat naast een enkele fotodeskundige vooral uit ervaren reizigers. Er wordt dus niet alleen gekeken naar de fototechnieken, maar vooral ook naar het reisaspect dat in je foto moet zitten.

*Wie wilden er ook alweer jureren? *

Agenda

Inzenden foto’s: 2 maart t/m 16 maart?

Juryberaad: 17 maart t/m … *Hoelang heeft de jury nodig? *

Stemmen voor categoriewinnaars:

Stemmen voor uiteindelijke winnaar:

Wereldwijzer Reisfoto Verkiezing Hall Of Fame
Winnaar 2013: Lisart
Winnaar 2012: Jsien
Winnaar 2011: delavenue
Winnaar 2010: tsjikatilo
Winnaar 2009: Canadasaabje
Winnaar 2008: Pien01

Er zijn 6 winnaars en 3 kaarten. Moeten winnaars de kaart delen?

lol2

Voor controle moet je adminrechten hebben. Anders kun je nauwelijks checken op fraude. Indien nodig wil ik je dat via pb wel toelichten Zlata.

Haha god ja, 6 winnaars dan. Ik kan nog wel even onderhandelen of het er 6 mogen worden, anders moeten we naar 3 categorieën toe. Maar hoe is de opzet verder?

Bedoel je op fraude checken met stemmen Theiz? Toelichting is wel handig.

Welke andere mogelijkheden zie je dan dan met het stemmen?

En toen waren het 6 SD kaarten! Iedereen eens met de categorieën of willen we iets anders toevoegen/weghalen?

@C4th Ik moest even navigeren of fraude over de stemmen ging, maar ja dus. Denk niet dat er veel mogelijkheden zijn qua stemmen dan reageren met de foto die je wil nomineren?

Top geregeld!

Ik denk dat Theiz doelt op meerdere accounts die opeens aangemaakt gaan worden om te kunnen stemmen, of toch een deelnemer die meerdere stemmen uitbrengt.
Ik hoop trouwens niet dat je letterlijk bedoeld dat mensen moeten reageren met de foto die ze willen nomineren (als in het plaatje in hun bericht bijvoegen), dat kan een gigantische redundantie in jullie database teweegbrengen

Ere wie ere toekomt !
Winnaar 2013: Lisart ontbreekt in het ‘Hall of Fame’ lijstje.

zie : LisArt wint Wereldwijzer Reisfoto Verkiezing 2013

1 like

Zo stond het nog in de vorige editie volgens mij, maar hoe kunnen we dan de nominatieronde zo soepel mogelijk laten verlopen?

Misschien een peiling met de naam van de foto en dat daar op gestemd kan worden? ( vraag erbij is, kunnen we hierbij op fraude checken?)

Top, dankje voor het opzoeken! Heb Lisart erbij gezet.

Zijn er nog meer dingetjes?

Wie ging er allemaal jureren ( en zijn er nog nieuwe kandidaten)?

Maandag moet de verkiezing eigenlijk al beginnen, dus de laatste dingetjes moeten we even concreet krijgen.

Houden we die categorieën
aan bijvoorbeeld?