Eens.
Hoi Zlata,
Zoals gezegd wil ik wel in de jury zitten. Technische zaken, zoals hoe je alles op de website regelt, daar heb ik heen verstand van.
Voor wat betreft een publieksprijs, daar is al veel over geschreven, i.v.m. fraude en dergelijke. Dat zal een moeilijk punt blijven.
Ik wil (met anderen) dus wel criteria opstellen waaraan foto’s moeten voldoen (kwaliteitseisen).
Tevens wil ik me wel bemoeien met het opstellen van de thema’s van de foto’s. Heb ik eerder iets over geschreven: geen portretten uit het antropologiehandboek, zonsondergangen of bloemetjes. Daarvan is echt al teveel.
Groetjes,
Bruno
En natuurlijk, wat te doen bij een gelijk aantal stemmen ![]()
Hier valt dus over te discusseren. Wat is het doel? Wil je leuke, bijzondere foto’s of wil je veel foto’s/deelnemers. Indien het om kwantiteit (lees bezoekersaantallen) gaat moet je juist wel de standaard foto’s toelaten.
Overigens ben ik van mening dat je zelfde categorieen als vorig jaar moet aanhouden zodat je iets kunt opbouwen. Ieder jaar totaal andere eisen werkt niet.
Wie er foto’s mogen maken (aantal posts) en wie er mogen stemmen.
P.S. Jammer als portretten niet zouden mogen.
Voor de Juryprijs gaat het niet om kwantiteit maar om kwaliteit. Deelnemers moeten kunnen kiezen of ze deelnemen aan de een of aan de ander of allebei.
Portretten wou ik eruit laten omdat je anders die eeuwige schilderachtige aziatische lachende kindertjes krijgt, zo ook plantjes en zonsondergangen. Tenminste zo denk ik erover. Van mij (als jurylid) zouden deze categorieën sowieso geen stem krijgen, omdat het gewoon uitgekouwde onderwerpen zijn. Dus is het zonde van het werk voor de inzenders.
Bij NG wedstrijd toch erg mooie “standaardplaatjes” (zoals jij ze noemt) langs zien komen…
Ik ga niet in de jury, dus ik heb wat dat betreft geen stem in deze. Maar ik kan meer genieten van een mooi portret, dan van een monument met slechte compositie of een slecht gekaderd landschap. En dat waren eerdere jaren de meest ingezonden foto’s.
Een goed jurylid kijkt verder dan zijn eigen smaak. Daarom ben ik geen goed jurylid: ik vind het erg belangrijk dat een foto technisch goed is én spreekt.
Mee eens Jenny, en een slechte compositie van landschap of of monument zal bij mij direct op de afvalstapel belanden. Maar er bestaat nog zoveel meer.
Klopt. Vergeet echter niet dat dit een reisforum is, en niet national geographic, zoom of digifoto.
Daar heb je een punt. Ik geef toe: ik ben hier nieuw.
Nieuw zijn is goed. Nieuwe mensen zijn enthousiast.
Het lijkt me inderdaad handiger om de tijd te nemen voor alle punten die besproken zijn. En de Fotoverkiezing dan in februari plaats te laten vinden, zodat we voldoende tijd hebben om het goed op te zetten.
Bruno, zou jij alle vragen/punten waar over is gesproken nog op een rijtje willen neerzetten hieronder? Dan kunnen we ze stapsgewijs afgaan en beslissen wat we ermee gaan doen. :foto:
Zlata, sorry, maar de vragen zijn aan jou gericht. Waarom lees je het topic zelf niet even door en geef je meteen antwoord?
Ik heb het ook wel zeker gelezen. Maar de vragen die direct gericht waren voor mij zijn volgens mij beantwoord? Namelijk, de prijs. En de rest lijkt me niet aan mij om over te beslissen, want we organiseren het samen. De vragen op een rijtje zetten is een overzicht voor iedereen zodat we samen een beslissing kunnen maken over het betreffende punt.
Trouwens, om alles goed neer te zetten ( fotoverkiezing in februari) komt januari vrij. Als online activiteit komt er in januari daarom een Wereldwijzer Puzzeltocht! Ben zelf wel erg benieuwd, want heb tot nu toe natuurlijk de Reisquizzen van de organisaties meegemaakt.
Deze vraag staat nog, en is belangrijk voor het opstellen van de regels.
Euh… puzzeltocht?! Wie organiseert die?
Het doel van de fotoverkiezing moet natuurlijk voor de leuk zijn voor de actieve leden, maar moet tevens andere leden activeren. Eens?
-
-
- Updated - - -
-
Ikkeeeeee :cheer2:, maar wilde nog aan een paar mensen vragen of ze me konden helpen met leuke vragen bedenken over/op het forum.
Die twee (kunnen) botsen.
Voor het activeren van minder actieve leden mogen nieuwe (fake)account meedoen zonder een minimum aantal posts. Daar mag je stemmen ronselen onder leden en mensen buiten het forum.
Focus je op bestaande leden dan mag dat allemaal niet.
Ik denk dat je moet kiezen.
Daarnaast beginnen mensen zich te storen aan de PBs die iedereen ontvangt om mee te doen aan een wedstrijd. Ikzelf trouwens ook. Dat kan een averechts effect hebben.
Hoe denkt de rest hierover? Richten op actieve of minder actieve leden?