Hoi Zlata,
Ik ben nog zoekende naar wat het doel van wereldwijzer.nl is precies. Het is leuk om een grote hoeveelheid vaste bezoekers te hebben zodat de advertentie-inkomsten kunnen toenemen. Een fotowedstrijd, net als die quizzen, draagt daartoe bij. In de correspondentie heb ik reeds veel zinnige adviezen gezien, die moeten we zeker meenemen. Een publieksprijs is daarom belangrijk, want iedereen heeft een stem en doet dus mee. Maar we weten allemaal dat daarmee niet de beste foto wordt gekozen, maar vooral de populairste, van degene die het meeste stemmen weet te binnen te halen, op welke ((on)eerlijke) manier dan ook.
Daarom is het leuk er ook een juryprijs bij te doen, waarbij de foto’s puur op kwaliteit en dergelijke worden beoordeeld (graag zit ik in die jury).
Er moet natuurlijk wel iets van een prijs zijn, lijkt me. Maar ik heb geen inzicht in jullie bedrijfsmodel, dus ik kan daar niets over zeggen.
Overigens weet ik niet wat een Premium Reisaccount is (heb ik nog niet uitgezocht).
Publieksprijs + juryprijs!
Dan hebben we in ieder geval al 1 jurylid, Jenny wil jij ook jurylid zijn?
Misschien leuk voor de publieksprijs om een premium reisaccount ( daarmee kun je veel meer op Wereldwijzer) aan te bieden en voor de juryprijs misschien organisaties te benaderen die een prijs ter beschikking willen stellen.
Denken jullie dat het lukt om deze verkiezing in december plaats te laten vinden? Vanaf 1 december foto’s insturen tot 15 december oid en daarna laten stemmen voor de publieksprijs tot 30 december en daartussen de jury laten beslissen.
Thema? Misschien omdat we dan met de feestdagen te maken krijgen iets daarmee?
P.s. Nog steeds opzoek naar leuke vrijwilligers die mee willen helpen organiseren :D.
Leukste kerstfoto op vakantie?
Zwarte Piet doet het momenteel ook goed in de media…
Via Wereldwijzer app
Kunnen we dit soort fora serieus houden. Die ongein over Zwarte Piet, kost weer minstens drie minuten: Mail ontvangen, openen, kijken wat er voor bericht is en dan lees ik die flauwe humor van Zaan, en dan vervolgens geagiteerd dit gaan typen.
Ik kan mijn tijd beter besteden.
Graag alleen iets posten als je constructief iets te melden hebt. Het is hier geen chatbox!
Een juryprijs heeft denk ik alleen nut als er een ‘echte’ prijs is, dus meer dan een premiumaccount. Wie heeft vorige keer bedrijven aangeschreven? Zijn er nog contacten met de desbetreffende bedrijven?
Ik weet niet of ik jurylid wil zijn. Dat hangt af van het soort wedstrijd (wat bepalend is voor het soort foto’s wat binnenkomt). Ik heb niks met kiekjes en istagram, dus als dat het niveau is dan kan ik beter geen jurylid zijn. Jeroen heeft blijkbaar dit draadje gelezen, dus ik hoop op een antwoord.
(Even voor de beeldvorming: ik werk meer dan fulltime, daarnaast probeer ik wekelijks wat te schrijven op verschillende blogs en te fotograferen dus ik zit écht heel krap in m’n tijd. Ik wil/kan alleen dingen erbij doen die me energie opleveren.)
Trouwens, een decemberfoto met een premiumaccount kan natuurlijk altijd. Dat moet denk ik los van de fotowedstrijd staan.
P.s bruno, je kan de mails ook uitzetten
Ik zal eens vragen aan Jeroen wie dat de vorige keer heeft gedaan en of er nog contacten zijn.
En Jenny het is natuurlijk geen verplichting he en kan er wel een grens getrokken worden met het soort foto’s dat binnenkomt? Alleen denk ik als er duidelijke regels daarvoor komen, maar daarmee sluit je ook een hoop foto’s mee uit. En zo’n wedstrijd is in eerste instantie bedoeld als een leuke activiteit waar mensen aan mee kunnen doen en mogelijk iets leuks mee kunnen winnen. En ik denk juist zelf dat een diversiteit aan juryleden de wedstrijd alleen maar ten goede komt.
Vraagje, waarom zou een decemberfoto en premiumaccount los moeten komen te staan van de fotowedstrijd? Ligt dat aan het thema of?
De reisfotos zijn vaak foto’s die mensen hebben liggen, sinterkerst zijn foto’s die de meeste mensen niet op voorraad hebben. En niet iedereen gaat deze maand op reis om ze snel te maken. Vandaar mijn opmerking om het los te koppelen.

:dag:
Enkele beelden van een vakantie op Costa Rica: fantastische vakantie geweest.
Groetjes,
Jacques

Telgruc sur Mer France een beeld aan de kust.
Mvg
Jacques
Ah zo, ja dat klopt Jenny! Reisfoto verkiezing voor sinterkerst kunnen we sowieso doen. Daar moet dan wel snel aan begonnen worden.
Bruno, heb jij nog iets kunnen vinden van de vorige verkiezingen wat we dan kunnen gebruiken?
Andere ideeën voor een thema nog voor de fotowedstrijd?
-
-
- Updated - - -
-
Leuke foto’s trouwens Jacques!
Hoi Zlata,
Ik heb een paar fotoalbums gepost, en er volgen er meer.
Ik heb de meeste berichten over een fotowedstrijd gelezen en ben dus bekend met de problematiek.
Ik stel voor dat jij, oftewel de organisatie, een initiatief neemt om het te organiseren en met een prijzenvoorstel komt.
Dan is het handig om zowel een publieksprijs als een juryprijs in te stellen.
Ik ben beschikbaar voor het opstellen van criteria voor de foto’s, alsmede voor de jury.
Ik denk dat er nog meer mensen beschikbaar zijn. Jenny?
Criteria moeten, lijkt mij, eens anders dan standaard zijn. Dan wordt het boeiender.
Criteria kunnen bijvoorbeeld een keuze uit (of allemaal) onderstaande omvatten: (dit zijn gewoon wat ideeën dus)
- Géén zonsondergangen of portretten van dieren, plantjes of mensen.
- Géén photoshop gebruiken, anders dan wat je in een traditionele donkere kamer had kunnen doen;
- De ingezonden foto moet een verhaal(tje) vertellen (moet in bijschrift komen);
- De ingezonden foto moet ergens minimaal één auto (onderdeel) afbeelden;
- De ingezonden foto moet ergens minimaal één bloot been vertonen;
- Uiteraard moet de ingezonden foto technisch goed zijn en scherp.
Zoiets bijvoorbeeld. Is maar een ideetje
Ik heb in een eerdere post een aantal vragen gesteld, ik weet de antwoorden niet, dus ik weet ook niet of ik mee kan/wil doen.
Zoals ik nu in mijn tijd zit is het een ‘nee’. Ik meld me wel als ik wél in de jury wil, tussentijds vragen heeft echt geen zin ![]()
Theiz, zat jij vorige keer niet in de jury?
-
-
- Updated - - -
-
(Geen portretten zou jammer zijn!)
Hoi hoi,
Ik ben ondertussen bezig met het regelen van een prijs.
Even voor de duidelijkheid nog, doen we nu 1 wedstrijd met 1 publieksprijs en 1 juryprijs of doen we halverwege december gewoon een ‘Leukste Kerstfoto Verkiezing’ voor een premium reisaccount en daarnaast dan 1 grotere wedstrijd met een jury en een grotere prijs?
Haha wel grappig dat blote been :p.
Ik zat vorige keer in de jury. Wil ik op zich weer doen maar dan wel via andere constructie. Ben toen erg veel tijd kwijt geweest met IP adressen controleren en fraude uitsluiten.
Stemmen via bijvoorbeeld facebook zou in ieders geval de kans op fraude verkleinen dus is optie.
Thema dient zo ie zo reizen te zijn. (Duh, wereldwijzer reisforum)
Leuk Thijs!
Wat zou die constructie dan bijvoorbeeld kunnen zijn? Of is stemmen via Facebook dat?
Stemmen via facebook, uniek ip, alleen bestaande leden (die bestaan als wedstrijd start). Bestaan vast nog meer opties. Maar vorige keer zijn er echt veel te veel ongeldige stemmen uitgebracht.
Overigens, natuurlijk trekt het minder leden als alleen al bestaande leden mogen stemmen. Maar oneerlijke verkiezingen leveren meer negatieve reclame op dan het aan leden opleverd.
Goed nieuws! Wij mogen 3 Eyefi SD kaartjes gebruiken als prijs. Deze SD kaart maakt een verbinding tussen je digitale camera en je smartphone mogelijk via WIFI. Op deze manier kun je altijd toegang hebben tot je foto’s en deze ook delen. Een mooie toevoeging voor veel reizigers denk ik :). Aangezien we er 3 krijgen, kunnen we 1tje toekennen als publieksprijs, de andere als juryprijs en eentje verloten onder de deelnemers? Of ook onder de mensen die reageren?
Ik stel voor om de fotowedstrijd in januari plaats te laten vinden en de deelnemers in december in te schrijven. Dus er moet eigenlijk vandaag of uiterlijk morgen een inschrijftopic worden aangemaakt, zodat het mee kan in de nieuwsbrief!
Wat er in ieder geval in moet is het thema of categorie en de regels van de wedstrijd en misschien ook wie de juryleden zijn? Wat denken jullie hier over?
Hier een voorbeeld: http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=163576
En wat vinden jullie van een soort format voor de verkiezingen als bij de reisquizzen? Dus 1 inschrijftopic, dan een topic met het insturen van de foto’s en een stem topic oid?
Ik denk dat het goed is eerst alle vragen uit dit topic te beantwoorden en de regels goed dicht te timmeren. Beter uitstel en goed dan half en gezeik.