Agenda Online Activiteiten

2015
Januari: Wereldwijzer Puzzeltocht
Februari: Wereldwijzer Reis Awards
Maart: Reisfoto Verkiezing

2012
Januari: -
Februari: -
Maart: Wereldwijzer Reis Awards 2012
April: Wereldwijzer Reis Awards 2012
Mei: Wereldwijzer Reisfoto Verkiezing 2012
Juni: Wereldwijzer Reisfoto Verkiezing 2012
Juli: Wereldwijzer Reisfoto Verkiezing 2012
Augustus: Wereldwijzer Reisblog Verkiezing 2012
September: Wereldwijzer Reisblog Verkiezing 2012
Oktober: ?
November: Wereldwijzer vrijwilligersdag
December: ?

2011
Januari: uitloop Reisfoto Quiz 2010
Februari: Reis Awards / start 6x6x6
Maart: Reisfoto Verkiezing
April: Reisfoto Verkiezing
Mei: Beste Regionale Luchthaven Verkiezing
Juni: Vrijwilligerswerk Quiz (inschrijven)
Juli: Vrijwilligerswerk Quiz (vragen)
Augustus: Reisblog Verkiezing
Augustus: Nationale Reisquiz (inschrijven)
September: Nationale reisquiz (vragen)

2010
Januari: Reisverhalen Wedstrijd 2010
Februari: Wereldwijzer Reis Awards 2010
Maart: Reistas Verkiezing
April: Reisfoto Verkiezing
Mei: Reisfoto Verkiezing
Juni: Reisblog Verkiezing
Juli: Reisblog Verkiezing
Augustus: Nationale Reisquiz (inschrijven)
September: Nationale Reisquiz
Oktober: Wereldwijzer Puzzeltocht
November: Community Verkiezingen
December: FotoQuiz

2009
Oktober: NL Reisblog Verkiezing
November: NL Reisblog Verkiezing
December: Community Verkiezingen

Is het misschien leuk om een
‘forummer van de maand’ verkiezing te houden?
De hele maand, kunnen andere forummers een andere forummer voordragen (met motivatie) de meeste stemmen wordt de forummer van de maand.
Die kan dan allicht een VIP membership krijgen voor een maand, of extra foto-ruimte ofzo.
Bovendien kun je dan een leuk interview plaatsen met vragen

• hoe kom je bij ww
  • waarvoor kom je op ww
  • hoe lang kom je al op ww
  • wat is je favoriete land
  • waar wil je nog naartoe op vakantie
    -etc-etc

Dit zorgt voor meer betrokkenheid van de forummers en allicht dat mensen op deze manier ook eens buiten hun eigen forum kijken?

Nieuwe ideeen zal ik later nog eens naar kijken…

Leuk idee Bloem ! Ik ben voor…

leuk idee, forummer van de maand

denk dat een ‘wedstrijd’ of ‘verkiezing’ het beste in dit format past, dus misschien een beetje ‘veel van hetzelfde’
maar…

• we hebben de reisblog, maar wat te denken van het reisverhaal. minimaal 500 woorden, maximaal 1000 worden. zelf geschreven, verhaal mag fictief zijn of waargebeurd. een verslag, dagboekvorm of een verhaal. forummers stemmen voor het beste/ leukste/ interessantse verhaal.

• waarom doen we niet elke maand een thema foto-wedstrijd. het forum wordt vooral gebruikt voor de foto-albums en veel member posten weinig berichten maar plaatsen wel veel foto’s.
    elke maand een nieuw thema, (net als op het turkijeforum) 1e helft van de maand nomineren, tweede helft kan er gestemd worden. Foto’s moeten voldoen aan het thema, prijs is een maand VIP membership ofzo.

• hoe staat het eigenlijk met ‘het forum van de maand’. Dit forum wordt extra belicht in de nieuwsbrief, enquetes of quizzes in het thema van dat forum. Er kan met name gedacht worden aan de nieuwste of kleinere/ onbekendere forums, om die zo wat in the spotlight te zetten.
    Dit forum krijgt dan bijvoorbeeld voor een maand een ‘raad het plaatje’ mbt dat forum. Vaste forummers worden geinterviewd wat ze zoal leuk vinden aan het forum, wat ze er zoeken, leuke momenten etc.

Iets dergelijks had ik inderdaad ook al door mijn hoofd gaan. Echter niet vanuit de insteek om kleine forummers direct meer bezoek te bezorgen, maar voor de leden om nieuwe reisideeën op te doen (en uiteraard levert dat indirect nieuwe bezoekers voor het forum).

Een paar vaste forummers interviewen: zeker doen! Wellicht ook leuk om dit ook te doen met de beheerder (om leden en beheer dichter bij elkaar te brengen, ook een beetje het beheerdersschap promoten)?

“Beste forummer” heb ik wel wat kantekeningen bij. Op basis van wat? Posts (spammers?), meeste vrienden (wie kan de meeste mensen overhalen?) of meest behulpzaam (voordracht vanuit de forumbeheerders, zodat ieder forum een kandidaat heeft en dan leden laten stemmen?)
Lastig dus…

Enne… Wanneer komt de eerste WereldWijzer Reisbeurs? :smiley:

nou ja, mijn idee is niet de ‘beste forummer’ maar gewoon ‘forummer van de maand’
juist door leden hun eigen forummer aan te dragen, bepalen zij wat het inhoudt. natuurlijk zul je misschien mensen hebben met veel ‘vriendjes’ maar door halverwege de maand een update te geven, stuur je het een beetje.

als er niemand is aangedragen kan de redactie iemand voordragen. het maand vip membership is natuurlijk ook niet zo mega huge prijs om daarvoor hemel en aarde te bewegen.

ikzelf zou bv iemand nomineren met nieuwe ideeen, aanmaken van leuke topics. altijd overal antwoord op geven, deelname aan wedstrijden of quizzez of juist diegene die een geweldig punt had in een discussie.
volgens mij hoef je er niet zo zwaar aan te tillen. maar uiteraard bepaald de redactie of ze het een goed idee vinden en in welke format ze het (evt) zouden willen gieten

Ik mis bij december 2009 (5 december om precies te zijn) de trouwerij van forumbeheerder Flipsen, waar uiteraard iedereen van Wereldwijzer van harte voor is uitgenodigd :zon02:

Het is alleen niet echt naast de deur, je moet er wel een stukje voor >>>

wat te denken van de volgende 2 ideeen:

• www.wereldwijzer.nl offline.
    De site wereldwijzer kom je natuurlijk tegen op het internet, maar wat te denken van wereldwijzer offline? Mensen kunnen zich opgeven voor deze wedstrijd en de bedoeling is, om de leukste/origineelste/uniekste foto te maken van wereldwijzer offline.
    Wat te denken van: foto’s van meetings, foto’s van de wereldwijzer stand op de vakantiebeurs. ludieke collage van wereldwijzer notepads en/of pennen en/of tassen. een vermelding van wereldwijzer in de krant, een tijdschrift, een reisverslag of iets anders. Of een foto van een internetcafe in botswana met op alle beeldschermen wereldwijzer…

• Puzzeltocht door wereldwijzer.nl
    Om te stimuleren dat mensen op meer verschillende forums komen, kunnen we een wedstrijd organiseren waar deelnemers moeten zoeken naar hint, woorden, clue’s of links, die hun weer doorverwijzen naar een andere hint of link die uiteindelijk komen tot een foto of een slagzin.

Ben er nog niet helemaal uit hoe dit precies zou moeten, maar ik denk bv aan.

• deelnemers krijgen een hint dat ze moeten zoeken naar een postig van een vooraanstaand redactielid.

• bv imke of jeroen onderstreept een woord in een posting van de afgelopen 24h.

• deelnemer zoekt en vindt het woord cambodja onderstreept.

• volgende hint is: we zoeken een foto van een tempel.

• deelnemer zoekt naar tempel fotos uit cambodja in de wereldwijzer fotoalbums.

• deelnemer vindt foto x-y-z waar op 3 monniken staan in oranje gewaden

• volgende hint is, zoek een posting van een forumbeheerder in de juiste kleur

• deelnemer gaat op zoek naar posting van jurjen in het oranje

etc etc… uiteindelijk heeft diegene gewonnen die het einddoel vindt (foto-bericht-link) en die kan dan iets winnen.
Elke dag kan er een nieuwe hint gegeven worden

Ik weet niet of ik het goed verwoord, en of jullie de opzet snappen. Tis nog vroeg, maar allicht kunnen jullie er wat mee?

Hoi
ik vind een thema foto wedstrijd zoals bloem eind sept 09 schreef ook wel een goed idee.
Ik fotografeer graag dus voor mij is het echt erg leuk om mooie foto’s te zien!
Misschien iets voor elke maand of elke 2 maanden? Dan kunnen forummers zelf ook stemmen (1 stem p.p.) en hoeft niet alles door de beheerders gejureerd te worden (kan me voorstellen dat de beheerders dat snel zat zijn) (1 stem p.p.)
Thema’s kunnen zijn:

• zee/strand
  • onderwater
  • dieren
  • mensen
  • regenwoud/bossen
  • woestijn

groetjes lotte

Ben ik ook voor! Maar dan moet iemand wel opstaan om het te coordineren…

Er zijn dit jaar nog een paar vaste activiteiten niet gehouden…zullen we dat inplannen zodat Paul er snel sponsors voor kan zoeken?

• Reisfoto Verkiezing

• Wereldwijzer Puzzeltocht (of Wereldwijzer Speurtocht)

• Reisblog Verkiezing

En dan volgend jaar:

• Reis Awards (vanaf 2014 weer in het begin van het jaar, zodat organisaties de rest van het jaar mee kunnen ‘pronken’, leuke promotie voor Wereldwijzer :slight_smile: )

• WWZ Reisquiz

• Community Verkiezingen? In het verleden 2x gehouden: 2009 2010

• Reisfoto Verkiezing

• Wereldwijzer Puzzeltocht (of Wereldwijzer Speurtocht)

• Reisblog Verkiezing

Dus elke activiteit duurt 2 maanden (vaak 1 maand nominatie of inzenden en 1 maand finale) en heeft een grote prijs. Ik had het er met Paul en Anne over dat we hiervoor wel kunnen instellen dat leden een premium account moeten hebben, omdat het Wereldwijzer ook geld kost als er bv foto’s worden geupload en het drukker wordt op de server. Zo halen we de kosten er weer een beetje uit.

Daarnaast zouden we nog leuke kleinere activiteiten kunnen houden, zoals een maandelijkse fotoverkiezing met thema, zoals hierboven geopperd wordt…

Sorry voor de laattijdige reactie,Jeroen (gisteren was het druk op het even voorstellen forum)
Nu de vakantie maanden staan voor de deur,zou voorstellen om in September/oktober te beginnen met Reisblog Verkiezing,kruipt minder werk in dan het houden van een Reisfoto Verkiezing.
November /december kunnen we eventueel een Wereldwijzer Puzzeltocht organiseren.
Ook zou ik voorstellen als er “grote prijzen aan vastliggen” dat we de regel van 1 stem /1 IP adres toevoegen aan het reglement !

Lijkt me inderdaad een goed idee!

De Reisfoto verkiezing moeten we echter ook nog organiseren dit jaar…?

Anders beginnen we met de Puzzeltocht in juli/augustus (heeft weinig voorbereiding nodig), dan september/oktober de reisfotoverkiezing (mooi na de zomervakantie, heeft iedereen verse foto’s; misschien nu al bekend maken zodat iedereen op z’n vakantie al foto’s voor de verkiezing kan nemen???) en dan november/december de reisblog (mooi aan het einde van het jaar, heeft iedereen z’n blog bijgewerkt…)?

We moeten nu wel even een indeling hebben, zodat Paul prijzen kan regelen.

Ik stel dit voor:

juli/augustus: Wereldwijzer Speurtocht (puzzeltocht)

september/oktober: Wereldwijzer Reisfotoverkeizing

november/december: Reisblog Verkiezing

Kunnen we daar mee leven? :slight_smile:

Ik zal vandaag/morgen het inschrijftopic voor de puzzeltocht erop zetten. Paul heeft geregeld dat we 10 exemplaren van het boek “Te gek! Wereldtrip van een jonge psychiater” mogen weggeven! :slight_smile:

Mooi om te weten,Jeroen!! :slight_smile:

Ps : Kan je iets aanpassen aan je inschrijftopic : één stem per IP adres !!!

Er hoeft hier toch niet te worden gestemd? Het is een soort quiz… :slight_smile:

Mijn voorstel wat we dan de komende jaren kunnen aanhouden zodat we altijd op tijd kunnen starten met de voorbereidingen:

Januari/februari: Nationale Reisquiz (Inschrijven in december)

Maart/april: Wereldwijzer Reis Awards

Mei/juni: Community Verkiezingen

Juli/augustus: Wereldwijzer Speurtocht (puzzeltocht) (Inschrijven in juni)

September/oktober: Wereldwijzer Reisfotoverkiezing

November/december: Reisblog Verkiezing

Tussendoor kan er altijd een themaquiz (zoals nu de Scandinaviëquiz) plaatsvinden.

1 like

Lijkt me een goed plan! :slight_smile: