Opzet Wereldwijzer Reis Awards 2014

Afgelopen jaar waren ze iets later, maar nu moeten we ze maar weer in het begin doen, dan kunnen reisorganisaties ermee pronken :wink:

Zie die van 2013: http://www.wereldwijzer.nl/forumdisplay.php?f=1487

Iemand tips of aanvullingen? Anders doen we ze op dezelfde manier als 2013?

Gezien de ervaringen van de fotowedstrijd zou ik zo ie zo voorstander zijn van 1 stem per ip. Dat scheelt fraude…

1 stem per ip inderdaad, maar dat geldt voor alle toekomstige wedstrijden/verkiezingen

Zeker Theiz, gezien vrijwel alle voorgaande verkiezingen is de manier van stemmen het aller belangrijkste. Wat mij betreft zoeken we een formule wie er mogen stemmen, alleen mensen die een bepaald aantal postings hebben gedaan is al eerder voor bijgekomen. Mensen die op een bepaalde datum al lid waren, 1 augustus 2013 voor mijn part, lijkt me ook een methode die kan werken.

Ik ben geen voorstander van alleen de huidige leden te laten stemmen. Voor de verkiezing zou dat natuurlijk wel het mooiste zijn (dat ben ik met je eens) maar door ook nieuwe leden te laten stemmen trekken we nieuwe bezoekers en die zijn natuurlijk ook hard nodig. Door 1 stem per ip te doen voorkom je in ieders geval een groot deel van de fraude.

Als de vraag is moeten er weer reis awards komen? dan lijkt mij het antwoord drievoudig JA.
Over stemmen? Dat er methoden moet komen waar achteraf geen discussie over mogelijk is zou prachtig zijn.
Ik vind zelf 1 stem per IP niet ideaal. Er zijn heel veel privé internet aansluitingen die geen vast IP adres hebben.
Een beetje slimme stemmer kan daar gebruik van maken. Of je doet het via de wireless van de buren, of onderweg op G3.
Aan de aan de andere, Ik heb als automatiseerder gewerkt en ik had 600 werkplekken naar het internet toe achter 1 IP adres.
Met wat moeite kan je waarschijnlijk een mac adres achterhalen dan heb je het device waarvandaan gestemd is.

Maar volgens mij is het veel eenvoudiger om een regel op te stellen dat je minimaal een half jaar lid bent en b.v 20 posts in die perioden gedaan hebt.
Of elke slimme variant daar op.

de vraag is inderdaad of je op die manier geen nieuwe leden gaat mis lopen

Ach, het wordt weer gewoon stemmen ronselen en mensen die in voorgaande jaren al gestemd hebben zonder verder iets met WW te doen zullen dat ook dit jaar wel weer doen als er door organisaties om gebedeld wordt. Ik vond het leuk een keer gewonnen te hebben, maar de ruchtbaarheid die er aan werd gegeven dat jaar was nihil in de landelijke pers helaas. Terwijl het jaar daarvoor ik wel overal persberichten zag in kranten. Afgelopen jaar ben ik het verder ook niet tegengekomen. Het idee is dus leuk, maar het blijft een internetverkiezing met het “de meeste stemmen gelden” principe.

Misschien zou je voor “beste reisorganisatie” alleen stemmen moeten laten tellen van mensen die ook daadwerkelijk ergens op de site een review achterlaten? Zo werkt het bij de “Beste reisorganisatie” op www.reisgraag.nl wel namelijk. Daar gelden niet het aantal stemmen, maar het gemiddelde cijfer dat reviewers een organisaite geven. Dat is iets betrouwbaarder denk ik.

Dat kan zo zijn, maar hoeveel mensen worden er lid om op een kennis te stemmen en doen daarna daadwerkelijk iets met WW??

Waarschijnlijk niet veel, maar als het er een aantal zijn is dat weer mooi meegenomen. :slight_smile:

Ik denk dat er door gesjoemel en gedoe rond verkiezingen meer nuttige mensen weglopen dan dat er welkome forumleden bij komen.

4 likes

Dat is zeker iets om over na te denken… Sterk punt!

Volledig mee eens

Kort antwoord want het internet (zit in de rimboe)is nihil, moet alles via mobieltje doen(kost stukken aan geld) 1 IP om deelname moet men een aantal postings achter hun naam hebben staan (20) weet niet ofdat dit berichtje bij jullie is aangekomen?

Sent from my C1905 using Wereldwijzer Reisforums mobile app

Aangekomen

Ik zou zeggen: gooi het open, maar beperk het stemmen inderdaad tot 1 per ip-adres.

De Reis Awards zijn helaas erg voorspelbaar. We weten in veel gevallen zowiezo al wie er gaat winnen: degene met de grootste achterban.
Favoriete land? dat wordt of Thailand of Turkije…
Favoriete stad? Barcelona of London? Maar mocht iemand bijvoorbeeld Phuket of Ankara nomineren dan wordt het 1 van deze 2…
En zo zijn er nog wel meer te voorspellen.

Dat is erg jammer want het gaat op deze manier natuurlijk nergens over…en ik ben het wat dat aangaat eens met Flipsen.NL

als ik naar mijn gevoelens kijk als er weer zoon situatie voordoet, ik word altijd redelijk pissig maar zal mij er nauwelijks mee bemoeien. Heb wel de neiging om er voor weg te lopen. Ik ben er niet van afhankelijk verdien er geen geld mee. Het moet dus gewoon leuk blijven. Lang verhaal om aan te tonen dat je wat mij betreft een essentieel punt noemt

De awards zijn elk jaar over het algemeen een groot succes (buiten soms wat gedoe om, maar dat heb je altijd wel als er ‘belangen’ zijn, dan zou je nooit meer iets kunnen doen). Dus de awards moeten we in 2014 zeker weer in deze opzet doen. Het levert Wereldwijzer heel veel extra bekendheid op en is een leuke activiteit.

Het ging me er om wie er nog wellicht een leuke of goede toevoeging heeft. 1 stem per ip zou inderdaad in de voorwaarden moeten, goed idee. Iemand nog meer leuke of goede ideeën?

1 like

gooi zomaar wat op ter discusie

soort vakantie
stedentrip, strand, avontuurlijk, natuurristen, duiken, kamperen, trekken, backpakken

soort vervoermiddel.
auto, vliegtuig, te voet, motor, openbaar vervoer

soort verblijf.
hotel, gehuurde villa / chalet, gehuurde stacaravan, gehuurde tent, eigen caravan, eigen tent, enz

welke excursies.
antiquiteit bezoeken, natuur, raften, quad, jeep, ballon varen, zeilen, rondvaart, enz

Indien de Award door toedoen van slimme internet-vriendjes wordt toegekend dan heeft de Award totaal geen enkele waarde.

De Awards van Tripadvisor worden toegekend door dat een hotel of luchtvaartmaatschappij goed scoort bij Tripadvisor-aanhangers.
De Award van Tripadvisor wordt overal goed zichtbaar opgehangen, is belangrijk en heeft een positieve commerciële waarde.

Doe hetzelfde.
Ga naar de Werelwijzer-aanhangers en vraag hun mening.
Stuur aan iedereen die zich heeft aangemeld bij Wereldwijzer een persoonlijke e-mail met een unieke code, met een vragenlijstje en met de kans om een prijs te winnen.
Een ieder kan maar een keer stemmen met zijn unieke code.

Otto
Costa Rica