Hola Gerard,
Allereerst waardeloos dat je (jullie) overvallen bent…Blijft vaak een ingrijpende ervaring.
Je schrijft ook:
Heb een Nederlander die in shock over de straat in mendoza liep, geholpen omdat hij niets en dan ook niets meer had.
Hoop niet dat je “onze” Nederlandse meester oplichter bent tegen gekomen in Mendoza.
Vrij jonge gast , hoe oud zou hij nu zijn? ergens in de 30…? Wij (alweer 4 jaar geleden) en al tientallen andere Nederlanders zijn al in zijn verhaal getrapt. Ziet er een beetje smoetsig uit,gisteren beroofd, heeft helemaal niks meer enz enz.
*kun je me misschien AR$100 lenen om in iedergeval in BA te geraken ? zodra ik terug ben in Nederland betaal ik je terug… *We moeten het nog steeds terug krijgen. Volgens mij loopt die joker nog steeds rond in Mendoza. Ik geloof dat het hier ook eens besproken is op het forum en dat de Nederlandse ambassade er ook van op de hoogte is…
(Just be carefull… nieuwe toeristen die Mendoza aandoen…)
Bijdeze gelijk maar mijn volgende waarschuwing aan nieuwe toeristen… De grote wisseltruc!!
Wij horen de laatste tijd met enige regelmaat dat je opgelicht wordt door sommige taxichauffeurs voornamelijk bij aankomst in BA… Hoe gaat het in zijn werk…
De toerist “pint” geld bij aankomst, er komen voornamelijk biljetten van 100 uit… Ze nemen een taxi naar het hotel en betalen met 100. Dan komt de grote wisseltruc …de taxichauffeur stopt het in zijn portomonee en haalt er razensnel een vals briefje van 100 uit, houd het tegen het licht en zegt “sorry hoor maar deze is vals” en de argeloze toerist geeft een nieuw briefje van 100… Tsja 200 pesos armer en een vals briefje rijker…
Het is een beetje moeilijk om hier uit te leggen waar je op moet letten, wat is vals en wat is echt… Misschien een idee is om de laatste 3 cijfers van het serienummer te onthouden…
Wij hebben hier ook een biljet met het hoofd van Robbie Williams erop ipv een president dat was een makkie (nee hoor grapje)
OK doe uw voordeel ermee…
Dikke Saludos
Alex y Rijkje
San Lorenzo (Salta)
www.lacasahernandez.com.ar