Reisadvies 3 weken Vietnam (en Laos?)

Beste Ton,
Ik zat te kijken om een vlucht te boeken van Hai Phong naar Da Nang, maar deze gaat om 11.00 uur. Volgens mij is de boot dan nog niet terug. Dit is bij Viet Nam airlines. Ik kon maar een vlucht vinden. Heb jij nog andere ideeen. Het komt nu echt dichtbij, nu nog de hotels zoeken voor onderweg. Maar dat zal geen probleem zijn. We hebben er heel veel zin in. Ook in Con Dao.
Ik laat uiteraard weten hoe het ons vergaat.

Groet Petra

Beste Ton,

Als ik met de boot/helicopter ga naar Con Dao dan moeten we eerst naar Vung Tau. Met het vliegtuig vlieg je vanaf Saigon?
Groet Petra

Hoi Petra,

Helicopter naar Con Dao is echt verschrikkelijk duur, dat moet je je wel even realiseren en moet ook nog in je schema vallen anders wordt het helemaal niet meer te betalen.
Vliegen niet elke dag, kan wel dus maar dan tegen een meerprijs en dan moet je al snel denken aan bedragen van heel ver over de 1000 usd en denk zelfs meer richting 2000 USD.

Je kan met de ferry, maar dit kost je wel ongeveer een uur of 12.

Alternatief, wanneer je ook naar Vung Tau wilt en ook naar Con Dau is dit het goedkoopste.

Vanaf Saigon met de Hydro boot naar Vung Tau in de ochtend, is 1.5 uur; dan Vung Tau bezoeken.
Dus naar het Jezus beeld, misschien het verblijf van de keizers, het kanon, kabelbaan, en dan naar het resort, waar je een dagkaart kan kopen om te zwemmen in het zwembad met restaurant, massage enz.
Dit resort is wel helemaal vietnamees en je bent dan tussen de wat rijkere Vietnamezen, maar de prijzen zijn echt voor onze begrippen laag; flesje Tiger van 1 usd ( prijs 2011 ) .

Dan in de vroege avond ( late middag ) terug naar Saigon.
Dag erop naar Con Dao met het vliegtuig.

Beste en goedkoopste manier om in Vung Tau te komen is de hydro boot, en niet vliegen.
Deze kan je gewoon boeken en vertrekt vanaf de pier in Distict 1.

Ik hoop dat dit antwoord je idee over Con Dao niet heeft heeft verstoord?

gr.
Ton.

Beste Ton,
Net twee vluchten geboekt naar con dao. 330 dollar. Is niet anders, boot had ook gekund. Anders doen we het niet en we verwachten dat het een van de vele hoogtepunten worden daar. Ik zag trouwens dat als je op booking.com een kamer boekte op een cruise halong bay, dit veel goedkoper was als rechtstreeks. Denk je dat dit klopt? Gemiddeld 200 euro voor twee en niet op karaokeboot (lijkt).
Groet Petra

Hallo Petra,

Ja, ik weet het, is een wat duurdere lokatie, maar nu nog zonder touristen.
Ik zou je adviseren om echt even hier even langs te gaan, ze kunnen je alle informatie geven.
Misschien werkt het Nederlandse meisje er nog ( is een vietnamese, maar opgegroeid in Nederland ) en heel vriendelijk en behulpzaam.

Zij heeft ons toen ( 2012 ) geholpen met wandelroutes, plattegonden enz.

Is makkelijk te vinden.
Wanneer je bij de haven bent , ga dan met je gezicht naar de zee en ga dan naar rechts en dan na 200 meter zie je deze shop.
http://www.dive-condao.com/

Je kan daar fietsen huren, zijnn ze er niet dan weet zij wel iets te vinden.

Ik ben helemaal tegen brommer rijden in Viet Nam , maar daar zou ik het wel doen, heb het niet gedaan.
Je komt echt niemand tegen.

Ben benieuwd welk hotel je geboekt hebt?

gr.
Ton.

Beste Ton,
Een van de goedkoopste accomodaties daar. Er was bijna geen tussenweg, of duur of goedkoop of ik heb niet goed gekeken. Thanh ngoc guesthouse. Ik vond het prima. Gaan daar zeker even langs. Nog maar een weekje!

Groet