Reis jij zo milieuvriendelijk mogelijk of niet ?

Correctie!! Ben geen forumbeheerder maar moderator.
Discussieren mag altijd,heb daar geen enkel probleem mee.
Maar ik heb de indruk dat de topicvraag helemaal niet meer gaat over Thailand.
Het zou beter geweest zijn dat je deze vraag over het milieu gesteld had op het eco-toerisme forum,onder de rubriek"eco-views"!
Mensen die mij een beetje kennen hier op het Thailandforum weten dat ik alles met een korreltje zout neem,had geen enkel intense om je te beledigen Cecilia.
Moest je toch beledigd gevoeld hebben,dan wil ik me daarvoor verontschuldigen.
Met vriendelijke groeten:georgessiam/Thailandmoderator(zeker geen forumbeheerder:D)

ja dat interesseert me ook wel eigenlijk het gedrag vd thai volgens cecilia74.

de glimlach is niet altijd wat je denkt

Zie boven. Al beantwoord.

Ja soms denk ik wel eens dat een goedaardige dictator beter zou zijn. :slight_smile: Maarja wie moet hem/haar dan weer opvolgen… en gaat de macht die goedaardige persoon niet corrumperen? En hoe kan je in vredesnaam al je onderdanen tevreden stellen terwijl de wensen zo uiteen liggen?

Ik heb ernstige twijfels bij de democratie als rechtsstaat maar weet ook geen andere oplossing. Door die termijnen van 4 jaar (die ze vaak al niet eens halen) worden populistische, korte-termijn standpunten in de hand gewerkt.
Stel dat je de IKEA zou laten runnen door directeuren die door al het IKEA-personeel worden gekozen. Dan zouden de mensen aan de macht komen die laatkomers of ziekteverzuim door de vingers zien, en andere populaire maatregelen beloven of doen in de praktijk, met vooral korte-termijn winst. Maar binnen 10 jaar zou de hele IKEA op zijn gat liggen want de populaire directeuren zijn niet per definitie de goede.
Wel laten wij ons land besturen door mensen te verkiezen op basis van mooie praatjes en PR-filmpjes zonder te weten of zij eigenlijk wel weten hoe ze een land moeten besturen.

Maar goed ik weet ook geen alternatief, een koningshuis aan de macht of een dictatorschap is ook niks. Machtswellust, egoïsme, over lijken gaan zit blijkbaar in de mensheid.

Georgessiam dank voor de excuses.
Ik wist ook niet dat deze discussie zo’n vlucht zou nemen, mijn opmerking over vliegen versus treinen was zéér ON-topic bedoeld (en dat vind ik nog steeds). Maar blijkbaar voelden anderen de behoefte om dat feit ter discussie te stellen.