Ondertussen is het reisplan wel veranderd . De topic titel is een beetje verouderd dus 
Ik had supergraag in whitehorse geëindigd of begonnen maar dat lijkt niet mogelijk. (ik blijf proberen).
Daarom heb ik nu dit als plan, want ik ben het met je eens dat je voor vanvcouver island minstens een week nodig hebt:
DAG 1: Aankomst in Edmonton
DAG 2: Edmonton (hopelijk is die stad de moeite? Ik zelf heb hier niet echt behoefte aan maar mijn man heeft graag ook wat stad in een trip)
DAG 3: rit naar the Crossing (Icefields Parkway) – hier waren we al eerder (of ev. Jasper)
DAG 4: stukje Icefields Parkway (ook weer herinneringen ophalen) tot in Jasper – Maligne Lake & Canyon
DAG 5: Jasper – Burns Lake (rijdag maar dat doen we graag)
DAG 6: Burns Lake – Stewart (langs totempalen dorpen Kitwancool, Kitwanga en Kispiox t, ksan historic village) – weer een flinke rit
DAG 7: Stewart – Hyder inclusief de mooie gletsjers – Stewart
DAG 8: Stewart – Prince Rupert via lavabed park (met die ingewikkelde naam
)
DAG 9: Inside passage
DAG 10: Port McNeil: orka tocht en eventueel naar Cape Scott
DAG 11: Port McNeil – Campbell River via stratcona park
DAG 12: Port McNeil (nog een boottocht?) – Tofino
DAG 13: Tofino en omgeving
DAG 14: Tofino – Victoria
DAG 15: Victoria – Vancouver
DAG 16: Vancouver
DAG 17: terugvlucht
Maar het kan ook nog een route zonder hyder en inside passage worden, of met de discovery passage. Dan zouden we uiteraard wel terugvliegen vanut Vancouver. Bovenstaande route combineert wat we graag doen: steden (voor mijn man
), Hyder wat ik graag wil zien, orka’s, Vancouver dat we heel mooi vinden en ook wat dagen kilometers malen (doen we ook graag).