Punta Cana

Hoi,

Ik ga aankomende zomer voor het eerst naar de dominicaanse republiek, naar punta cana, ifa villas.
Ik vroeg me af hoe het zit met snorkelen daar, volgens de brochure zit dat inbegrepen,maar is dat daar op het strand een beetje te doen? Of moet je daar echt verder voor weg?

En wat raden jullie aan qua excursies en bij wie? :slight_smile:

Bedankt alvast!

Wij zijn vrijdag teruggekomen uit de DR, Bavaro, hotel VIK Arena Blanca. Snorkelen bij het hotel gaat prima. Niet vergelijkbaar met Egypte maar op de rotsen een kleine stukje in zee is vanalles te zien. Er zouden zelfs kleine roggen zitten maar die heb ik zelf niet gezien.
Wij hadden onze eigen snorkels meegenomen.
Let op je spullen want ze jatten alles wat los en vast zit en de politie haalt de schouders op als je verhaal gaat halen.
Prachtige natuur, geweldige stranden maar achterlijk en zeer racistisch volk. Ze HATEN blanken.
Wil je nog meer ondernemen dan alleen snorkelen, kijk dan eens op http://www.wimpypuntacana.com voor dagtochtjes die je echt alles laten zien. Wij hebben de 3 eilanden en ecotour gedaan en die zijn echt adembenemend.

Wij zijn vrijdag teruggekomen uit de DR, Bavaro, hotel VIK Arena Blanca. Snorkelen bij het hotel gaat prima. Op de zeesterren na is bij het hotel de beste plaats om te snorkelen. Niet vergelijkbaar met Egypte maar op de rotsen, 10 meter in zee, is vanalles te zien. Er zouden zelfs kleine roggen zitten maar die heb ik zelf niet gezien.
Wij hadden onze eigen snorkels meegenomen.
Let op je spullen want ze jatten alles wat los en vast zit en de politie haalt de schouders op als je verhaal gaat halen.
Prachtige natuur, geweldige stranden maar achterlijk en zeer racistisch volk. Ze HATEN blanken.
Wil je nog meer ondernemen dan alleen snorkelen, kijk dan eens op http://www.wimpypuntacana.com voor dagtochtjes die je echt alles laten zien. Wij hebben de 3 eilanden en ecotour gedaan en die zijn echt adembenemend. Email: Info@wimpypuntacana.com De website werkt niet lekker op een iPad.

Bedankt voor je reactie!

Hebben jullie veel nare dingen meegemaakt met t volk daar, omdat je zegt dat het volk racistisch is? En is er bij jullie zelf gejat?
Wel thanks voor de tip, ga ik daar extra goed op letten!

Had de site van Wimpy gezien indd, ziet er goed uit. Zijn de excursies daar duur? Had namelijk ook nog een andere goede site gezien, kan ik een beetje vergelijken.

Hallo Eleni,

Nee gelukkig niet zelf maar van Nederlanders waar we mee optrokken is het fototoestel gestolen en een ander stel die het net op tijd zag en de dief in de kraag vatte is met een kluitje in het riet gestuurd. Dat was dus in het hotel. Rare dingen die je daar meemaakt. Receptiepersoneel was erg ongeĂŻnteresseerd in de problemen en deden nooit iets voor je. Bedienend personeel was verder prima en daar hebben we ook niets vreemds met meegemaakt.

Andere Nederlanders die we in het vliegtuig weer spraken hadden juist een hele fijne en relaxte vakantie gehad zonder enige bijzonderheden of tegenvallers.

Maar buiten het hotel ben je een buitenlander en wordt je feitelijk met de nek aangekeken. Alleen met een gids kun je een beetje genieten van de bijzondere plaatsjes en de prachtige natuur.

Prijzen voor buitenlanders liggen hoog. Het is natuurlijk een eiland en invoerrechten alleen al zijn 110%. Voor inlanders dus onbetaaldbaar. Het is een ontwikkelingsland maar de mensen daar zijn niet zo geĂŻnterresseerd om zich te ontwikkelen. Er is veel inteelt waarbij de twee dorpen met het meeste aantal hermafrodieten (tweeslachtigen) ter wereld allebei op de DR liggen. Ze zijn niet echt slim. Bijvoorbeeld een cola en een cola light in Ă©Ă©n keer bestellen zal niet lukken. Dat is natuurlijk geen enkel probleem maar het geeft een beetje aan wat voor niveau je kunt verwachten.

Overal en echt overal staan gewapende bewakers, of je nu bij een tankstation bent of een iets grotere winkel. Je ziet ze pas als je er op attent gemaakt wordt maar dan zie je ze ook overal.

De uitstapjes zijn zo tussen de 100 en 150 euro per persoon per uitstapje. Wimpy zit aan de onderkant met zijn prijzen en laat je echt alles zien. Met de eilandentour zijn we om half zeven 's morgen afgehaald en we waren om negen uur 's avonds terug, met de ecotour half acht afhalen en acht uur terug. Dat is echt waar voor je geld en Wimpy gaat niet naar een winkel waar commisie wordt betaald. Je krijgt daar echt heel veel waar voor je geld maar hij laat je ook de misstanden zien waar je als toerist misschien niet op zit te wachten. Dat is dus een keuze waar je goed over moet nadenken.

We zijn op de ecotour o.a. naar een schooltje geweest dat Wimpy sponsort. We hadden een tas met pennen, kleurpotloden en tekenboekjes meegenomen om uit te delen. We zijn letterlijk uit elkaar getrokken door de kinderen die hun handen in de plastic draagtas kregen. Ik ben niet echt slecht gebouwd maar was totaal kansloos tegen de kinderen die op me sprongen voor de spulletjes. Nadat de tas uit elkaar was gescheurd en de spullen weg waren keerde de rust terug maar dat was wel een ontnuchterende ervaring.

We hebben daar wel e.e.a. meegemaakt maar het ook opgezocht.

Zouden we nogmaals gaan? Nee, maar het was zeker een onvergetelijke en ongelooflijk avontuurlijke vakantie.

Bedankt voor de uitgebreide reactie, heb ik zeker wat aan!
Had ook na zitten denken over zo’n tour waarbij je dan wat doet voor de kinderen daar, maar als ik je ervaring zo hoor, ga ik er nog even extra goed over nadenken.

En dan heb ik nog een vraagje, heb je daar veel last van insecten en spinnen enz.? De doktersassistente had het over zalfjes tegen muggen en klamboe’s dus ik ben wel benieuwd!

Van insecten hebben wij helemaal geen last gehad. Geen enkele muggenbeet gehad en spinnen hebben we alleen op de daarvoor bedoelde plek gezien. Hotelkamer was keurig schoon en is tijdens ons verblijf ongevraagd een keer ontsmet met biologisch verantwoorde middelen. We hadden niet het gevoel dat dat nodig was.

Dat wil niet zeggen dat er geen muggen zijn. Van een dame die op ecotour mee was waren de benen helemaal lekgestoken en reageerde ze daar ook nog eens heel slecht op. Wij hadden zelf deet meegenomen maar die hebben we niet hoeven te gebruiken.

1 like

Hey,

Snorkelen stelt niet veel voor, het is mooi helder water maar ik zag daar pas echt veel vissen toen ik 100 meter van de kust ging duiken, dan zie je wel van alles.
Racisme tegen blanken valt wel mee, want die mensen daar menen zelf ook blank te zijn en kopen zelfs zalfjes om lichter te worden, er is grote racisme ten op zichte van Haitianen die zij zwarten noemen terwijl ze zelf net zo donker zijn.

Heb zelf een paar excursies gedaan, vond er 2 wel leuk. 1 van die excursies was dat je naar een natuurreservaat ging ( een onbewoond eiland), daar ging je dan heen met een speed boat waarnaar je vervolgens op een prachtig eiland kwam met super veel palmbomen, een klein strandje en mooie water
 Je zag ook van die mooie grote vogels. Op de terugweg ging je dan met een Catamaran terug naar het “vaste” land. Een andere leuke excursie is naar een dorpje dat door een miljonair gemaakt is in stijl van de 17e of 18e eeuw dacht ik.

Verder is het buiten je resort gevaarlijk, dus ga nooit alleen naar buiten maar dat zal je van je reisleider ook wel horen.

Gr.

Chris

hoi
wij gaan 11 juli naar Punta cana, Gran bahia principe hotel

Best in Amerikaanse dollars betalen of wat is het voordeligste?
ervaringen met ons hotel? Wij zouden ook de combinatie van eilanden doen: (Catalinita, Saona, natuurlijk zwembad, prive zandbank, 2 zeeen, 2x snorkelen, schelpen
bovenhalen , speedboot + catamaran, BBQ op privestrand 07 am- 19:00 pm)
 Is dit dezelfde als deze van jullie? echte aanrader
?
Nog tips aub.?
alvas bedankt hoor!

grtjs Kim

Yep, dat is precies de eerste tour die we gedaan hebben, 80 euro of 100 dollar bij Wimpy. Vooral de zeesterren opduiken was leuk en Saona is heel erg mooi. Ook de tocht naar de haven door de binnenlanden is indrukwekkend en de catamarantocht van Saona terug naar de haven is heerlijk relaxed. ABSOLUUT een aanrader.
We hebben wel mensen opgehaald bij het Bahia Principe maar er niet speciaal over gesproken. Zal vast een stuk beter zijn dan ons VIK. Ik heb even bij Arke gekeken maar er gaat me geen licht op. Wij hebben natuurlijk alleen de straatkant gezien.

Je hebt in de DR niets aan euros behalve bij Wimpy of de touroperators. Met dollars kun je alles betalen, zorg dat je heel veel Ă©Ă©n dollar biljetten meeneemt, ze kunnen “zogenaamd” nergens wisselen. Pesos kun je ter plaatse pinnen, ook in het Bahia in de lobby. Terugwisselen is lastig dus alleen tappen wat je op maakt. Wij hadden alleen dollars van het GWK en een niet gebruikte pinpas meegenomen. NOOIT met creditcard betalen op de DR.

En die tweede tour waar jullie het over hadden, de eco-tour, welke is dat op de site van wimpy? Zie die niet staan geloof ik!
De eerste excursie onder het kopje excursies op de site lijkt me ook heel mooi,de culturele ontdekkingstocht.
Nog mensen die daar ervaring mee hebben?

Groetjes!

De tour die ik steeds de Ecotour noem is de Culturele ontdekkingstocht op de site van Wimpy. Die is met 70 euro of 90 dollar nog iets goedkoper. Ook dit was voor ons een onvergetelijke tocht die wij nog lang zullen koesteren, al is het maar om de snoekduik van mijn vrouw toen ze de “slangenman” met een vogelspin op z’n gezicht voorbij zag lopen. Bij deze tour hoort o.a. ook het bezoek aan het schooltje wat ik eerder beschreef en wat ondanks de totale chaos een leerzame en waardevolle ervaring was. De heuvels waar Jurassic park is opgenomen zijn onvoorstelbaar mooi evenals de beekjes, riviertjes en watervalletjes die je daar ziet. DOEN!

Bedankt, die tour en de eilandentour lijken me allebei erg mooi, dus grote kans dat we die wel gaan doen!

Net een boekwerk aan informatie gehad van de dokter over besmettingsziekten daar, als je dat zo leest lijkt het bijna onmogelijk dat je niks oploopt daar haha. De doktersassistente zei dat je t best altijd kleren aan kan hebben,maar das toch ook niks als je op n strandvakantie bent.
Maargoed, komt vast goed!

Een gezond en verstandig iemand heeft daar niet meer te vrezen dan in Zandvoort. Hotels zijn schoon en netjes en op tochtjes wordt er goed op je gelet.
Geniet ervan!

1 like

Mooie foto’s zeg!

Ik heb het idee dat de Dominicaanse Republiek een behoorlijk duur land is. Kan iemand mij meer vertellen over het prijsniveau (hotels, eten, drinken, vervoer)? Misschien in vergelijking met Nederland. Is het (heel veel) duurder dan MĂ©xico en PerĂș?
Is het mogelijk om met het openbaar vervoer (bus) van Punta Cana naar Santo Domingo te gaan? Is dat veilig? Ik schat dat het 4 uur is met de bus? Hoeveel kost zo’n trip?
Alvast bedankt!

Ik was er een paar jaar geleden, Maar het komt er op neer dat je op de Dominicaanse Republiek gewoon op je resort blijft, het is super gevaarlijk om zelf alleen door de dom. rep te lopen op bijvoorbeeld bepaalde winkel gedeeltes na of als je op geplande excursies meegaat. Dus openbaar vervoer zal ik niet proberen, dat is echt op eigen risico, je ziet niet voor niets bij de ingang van alle resorts bewapend beveiliging. Ik weet niet hoe de prijs nu op het moment is.

Als je vol met goud rond loopt en/of met je dollars wordt je heel snel beroofd. Dat moet je in Nederland ook niet doen.

Dominicaanse Republiek super gevaarlijk? Waarom gaat iedereen dan naar Punta Cana? Buiten de hotels is ook helemaal niets daar.

Ga gezellig naar een hotel of resort aan de noordkust, naar de gezelligste dorpen Sosua of Cabarete waar je allemaal winkeltjes, barretjes en restaurants hebt. Daar kan je overal gerust alleen in de dorpen rondlopen.
's Avonds natuurlijk wel in de gewone wijken blijven en niet in een arme buurt.
Openbaar vervoer aan de noordkust is het leukste vervoer wat daar is en dan speciaal de Guagua.

En loop niet met je dollars te wapperen om te laten zien hoe rijk je bent, want dan ben je de klos. (ook aan de noordkust)

Ik vraag me af of het ‘supergevaarlijk’ is buiten de hotels. Ik vermoed dat je in de DR ook delen hebt die je als buitenlander beter kunt mijden. Over MĂ©xico zeggen ze ook altijd dat het zo gevaarlijk is, maar ik heb er nooit iets van gemerkt.

Er zullen vast buitenlanders zijn die door de DR reizen met het openbaar vervoer. Het is eerder een kwestie van extra op je hoede zijn en je gezonde verstand gebruiken.

Zijn er mensen die door de DR hebben gereisd met het OV? Kun je Santo Domingo en San Cristobal verkennen als buitenlander?

Benieuwd naar ervaringen!

Buiten de resorts in Punta Cana is niets. Waar niets is, zijn ook weinig mensen en daarom wordt het afgeraden om buiten het resort te komen.

Waar veel mensen zijn, zoals in dorpen en steden, kun je overdag veilig rondlopen. Neem nooit meer geld mee dat je denkt nodig te hebben als je buiten het hotel gaat. Laat je geld en kostbaarheden veilig in een kluis in je hotel. Laat je paspoort in de kluis. Ga niet de rijke toerist uithangen (wat heel veel doen). Als je ergens iets betaald, laat niet openlijk zien hoeveel geld je bij je hebt.

Er zijn heel veel die alleen door het land reizen met het openbaar vervoer. Ook in zo’n bus zitten veel mensen.
Ik vind het heerlijk om in een volgepropte Guagua vol Dominicanen te reizen.

Je moet altijd voorzichtig zijn en natuurlijk kan er iets gebeuren. Laat je daardoor niet afschrikken om dit prachtige land te bezoeken.