hallo Patrick, recent kon ik het beste wisselen bij banco Popular in de Domincaanse Republiek.
Op het vliegveld van Santo, Domingo bij aan komst, is een loket globalexchange / globe cambia: met vermelding; speciaal voor buitenlanders. Dat klopt ze bereken de onwetende buitenlander bij aankoop van dom. pesos, de koers die je krijg bij verkoop van de dom. pesos, dus krijg je krijg daar zo’n 20% minder pesos voor je euro.
Ik kreeg het advies Amerikaanse dollars mee te nemen. Wie heeft daar wat meer ervaring mee? Wij gaan in principe een week van 29-03 t/m 6 april a.s)om uit te rusten :vak02: maar misschien zijn de excursies wel zo aantrekkelijk,dat ik me daar voor laat verleiden. Mij werd Mama Gina aangeraden. Heeft iemand hier ervaring mee, want één ervaring is voor mij een halve ervaring.
Wij gaan 5 maart voor de 2de keer naar Punta Cana,en nemen ook altijd dollars mee.Meestal heb je niet zo veel nodig,want je hebt toch meestal alles AllInn.Voor exursies kijk eens op forumdomrep ook een goed forum
over de Dominicaanse.En ga dan eens bij Wimpy kijken,dat is een belg die
daar woont en leuke exursies aanbied.Bij hem kun je ook met euro’s
betalen,Welk hotel ga je?Wij gaan naar Iberostar Domincana.
Excursies kun je het beste bij Wimpy boeken. Voor zijn gegevens zie de bovengenoemde website www.forumdomrep.com. Excursies kun je betalen met creditcard en als je pinpas het blauwrode rondjes logo heeft, dan kun je met je nederlandse bankpas pesos pinnen. Dat is het voordeligste.
wij gaan in juli nar Punta Cana…eveneens naar hethotel Gran bahia principe…
Wat zijn aanraders of tips voor in ons hotel? badhanddoeken enzo ter beschikking? a là carte restaurants…? …?
aanraders voor excursies?? waar boeken we deze het best? Wat zijn prijzen zo ongeveer? wat hebben jullie gedaan en was dit de moeite en zijn geld waard?
Wat is nu het voordeligste om daar te betalen, met peso’s of dollars? of zijn de prijzen identiek gelijk…dit zal wel niet he…?
Veilig om met taxi het binnenland gewoon in te trekken of om dichtstbijzijnde stadjes te gaan bezoeken…??
andere tips…?
alvast dikke merci om al m’n vraagjes mooi te beantwoorden…
Het hotel is mooi , groot en prima qua eten
Wij hebben een standaardkamer geboekt in het Bavaro ( Punta Cana ) gedeelte : is ruim en verzorgd
A la carte restaurants hebben wij niet gedaan : het avondeten in buffetvorm in het main-restaurant vonden wij OK + ge zijt niet aan een vast uur gebonden
Enkele excursies hebben wij gedaan met Wimpy , andere met het reisagentschap
Zeker de moeite om te doen :
Saona ( speedboot - catamaran )
Samana vliegtuigje
contrastentour
Er wordt het meest betaald met US-dollars
Vele stadjes zijn er niet te bezichtigen in de onmiddelijke omgeving
Persoonlijk zou ik nergens alleen op stap gaan , wij hadden steeds een ( locale ) gids bij ons
Het domein is zeer groot en het Bavaro-gedeelte ligt niet direct aan het strand ( het domein bestaat uit 5 delen )
Men kan te voet naar het strand of met pendelbussen die continu door het domein rijden
Je kan wimpy bellen bij je aankomst of hem een mailtje sturen voor je vertrek
Alle informatie vind je op zijn website
Hij komt je afhalen aan het hotel
Wij zijn juist terug van onze vakantie in het Gran Bahia principe. Het hotel is zeer mooi en het eten is ook deftig. Wij hebben ook verschillende excusies gedaan via jetair zelf. De eerst toer was Saona island. Deze uitstap naar Saona combineert het authentieke Dominicaanse leven met paradijselijke decors. ment trekt eerst met de motorboot vanuit een vissersdorpje van Bayahibe.Op weg naar het eiland Saona kwamen we in het natuurlijke zwembad, langs de mangroven en zien we in de verte fregatvogels en pelikanen. Op het paradijselijke strand van Canto de la Playa krijg je vrije tijd en de mogelijkheid om te snorkelen. Omdat wij de vip toer hadden geboekt hadden we een rustpauze op een afgelegen strandje waar men een lunch kregen aangeboden dit hield onderandere verse kreeft in dus een aanraden. De terugreis gebeurd aan boort van een catamaran, het nodige vertier en de onmisbare rum. Twee excursie die wij hebben geboekt: Hispaniola Explorer. Deze toer werd geleid door een Brugse Belgische met name mama Gina. Als je de kans krijgt, zeker doen. Via Mama Gina hadden we een onvergetelijke dag. Je moet wel al tegen een stootje kunnen want ze houdt nogal van de plaatselijke vitaminas en er wordt dan ook te pas en te onpas getoost op de toerbus. Een geweldige dag dus. Verder is er op punta cana niet al te veel te beleven. Voor ons een geslaagde vakantie maar het zal ook maar een éénmalige zijn. Men ligt veel te afgelegen van alles en nog wat. Om een trip naar san domingo te gaan ben je zes uur onderweg met de bus. Dat was een beetje teveel van het goede. Dollars kun je gemakkelijk omwisselen in het hotel. Er staat zelf s een bankcontact automaat maar de biljetten die je afhaald zijn pessos. Voor internet gebruik die is gratis in de lobby. (kubhi hall provider)