Wie kan ons helpen...

Hoi,

Ik heb al eerder gemeld hier op het forum dat we naar Punta Cana zouden willen gaan in mei, maar het zal wel mooi zijn die stranden enzo, maar het reisburo melden ons dat je gebonden bent aan de resorts en ver van excursies zou zitten en dat we beter naar een andere plaats konden gaan, dus willen we toch nog wat weten over anderen plaatsen, we komen er niet uit. Wie helpt ons?:confused:
Alvast bedankt!

Gr tijger

Hoi tijgertje,
Excursies genoeg die je kan doen. Je wordt wel rond 7-8 uur 's morgens al opgehaald aan het hotel om te vertrekken met een busje, maar het dagelijkse leven aldaar dat je kan bekijken vanuit je bus, verdrijven de vermoeidheid zo.
Ikzelf heb uitstappen gemaakt met begeleiding naar Saona beach en zwemmen met haaien (Marinarium). Op eigen houtje met iemand van het hotel ben ik met de lokale bus naar de bergen gegaan en een lokaal dorpje bezocht. Het kostte me slechts 20 dollar, terwijl een begeleide uitstap toch makkelijk tot 80 dollar kan

oplopen. Ik voelde me nooit onveilig. De lokale mensen bekijken je natuurlijk, maar dat moet je gewoon vergeten, en volop genieten.
Maar zoals eerder geantwoord: mei is echt wel de natste periode op de Dominicaanse

Klopt maar de buien zijn kort en hevig en vooral in de nacht.

als je de leukste vakantie van je leven wil hebben … ga naar las terrenas op het schiereiland samana aan de noordkust is geweldig!! vergeet de resorts !!! gevangenis… en je moe er ook nog voor betalen@ gr irene

afgelopen zomer zijn we naar Punta Cana geweest, en het was geweldig! Zolang je niet de hele dag bij je resort blijft heb je een fantastische vakantie. De excursies zijn niet altijd dichtbij, maar het is wel de moeite waard. Uit mijn hoofd:

• boottocht naar Isla Saona(droomeiland)
  • Excursie naar Higuey en binnenlanden
  • Riviertocht die je langs dominicaanse dorpjes breng
    en nog veel meer:)
    De stranden zijn er prachtig, maar om nou de hele dag te liggen en niets te doen… Dus ga er op uit!:slight_smile:

ik zou wel naar punta cana gaan iberostar dat hotel is echt een aanrader.
ik zat in iberostar dominicana. dat hotel is zo goed. tot nu toe me beste vakantie van me leven.

Punta Cana is een ideale vakantieplek als je op zoek bent naar zorgeloos genieten van al de luxe die de verscheidene resorts aanbieden.
Er mag echter niet vergeten worden dat het leven buiten de resorts compleet anders is. Met dit leven kan je op een zeer flexibele manier kennismaken als je uitstappen gaat maken. We hebben eindelijk de sleutel gevonden om op een veilige manier de buitenwereld te verkennen. Je mag ons altijd contacteren voor meer uitleg.

hallo, zelf ben ik niet naar punta cana geweest , wel naar puerto plata , maar k denk dat er niet veel verschil is , 'k bedoel resorts en zo , heel goede hotels en goed eten de drinken , durf zeker een excurtie maken buiten het hotel (lokale touroperator ) de helft goedkoper dan in het hotel en zeker zo goed.groetjes

waarom niet gewoon naar don andres in sosua

een klein hotel zonder dat vreselijke all in concept

hier weten ze je ook over leuke excursies te ver

tellen zoals naar de loma magnetico en lago enriquillo

groet roel van travelcompleta.nl

Zijn zoveel mogelijkheden, zoals hierboven Sosua is schitterend, Boca Chica is ook heel leuk.
Mijn ervaring is, dat je heel goed buiten resorts kan vertoeven en het vrijwel overal veilig is

het is in de DR veiliger dan in onze grote steden
al willen ze daar in de all in resorts niet aan want die houden de mensen liever binnen

www.travelcompleta.nl

precies, ben in Santo Domingo geweest, daar moet je dus wel een beetje uitkijken, net als Amsterdam en Rotterdam, San Juan, Santiago,Sosua,Boca Chica en noem maar op.
Gewoon een heerlijk land , vriendelijke mensen , maar ze zien je in hun armoede natuurlijk wel , als een rijke Westerling. Als je dat nou gewoon onthoudt, heb je geen enkel probleem.

dat is helemaal waar santo domingo is een prachtige stad met een enorm mooi koloniaal gedeelte, waar je als westerling gewoon zo vrij als een vogeltje kunt rond wandelen, ik hoor nog steeds van vele mensen die een mening hebben over dit fantastisch land dat het erg gevaarlijk is

veel mensen denken ook dat de DR een eiland is, ze moeten gewoon maar eens gaan kijken:dag: