Op reis met mijn zoon

Op 20 augustus vertrek ik samen met zoon naar Punta cana (Resort: Oasis Canoa). Uiteraard zit ik met veel vragen met name over de veiligheid. Er gaan natuurlijk veel indianenverhalen rond, maar moet ik me echt zorgen maken als wij daar met z’n tweetjes zijn? Hoofdzakelijk zullen we in het resort verblijven met 2 a 3 uitstapjes. Hebben jullie ook tips mbt uitstapjes, mijn zoon is 11 en wil uiteraard toch het eea zien en het moet natuurlijk ook leuk zijn!!

Alvast bedankt voor de reactie(s)!!
Groetjes, Angela :vak02:

Gewoon lekker genieten en je zegt het zelf al, meestentijds zit je op het ressort. Als je uitstapjes gaat maken is dat wel verstandig om dat in groepsverband te doen onder leiding van een deskundige gids.
Op zich is de Dominicaanse Republiek best een beetje gevaarlijk land maar nogmaals in een groepje valt het allemaal reuze mee.
Wij zijn er nu twee keer geweest en beide keren is er helemaal niets raars of vervelends gebeurt. Gewoon lekker genieten met je zoon !

Harry >>> O, ja foto’s op mijn website www.harry-janny.nl

hallo angela,
dit land is niet gevaarlijker dan een ander caribsch land,je hoeft echt niet bang te zijn,als je twijfel ,boek een excursie in je hotel,je word dan opgehaald in je hotel,echt veilig,
prettige vakantie

Het is niet veiliger of onveiliger dan Nederland. Je moet alleen niet 's avonds alleen op stap gaan, maar dat doen Dominicanen ook niet meer. Overdag is er niks aan de hand.

de dominicanen hier gaan allemaal op stap ,s avonds ook,ik weet niet over wat voor deel v/h land 707 praat,ga rustig op stap,in sosua gaat iedereen op stap,ook toeristen,doe alleen geen sieraden om,en gedraag je normaal,dan heb je geen problemen

Santo Domingo, Bavaro, Santiago,San Juan, San Pedro de Marcoris, Boca Chica, Puerto Plata, ik heb het erover ALLEEN !!!
Zelfs de hoertjes in Sosua lopen niet alleen over straat na 11.00 pm

sorry maar dan ken je ,t land niet goed,in la vega,moca,bani,en ook in sosua en jou andere plaatsen lopen na 11 uur genoeg alleen,ik nodig je uit om op mijn kosten na 11 uur te kijken,loop ik alleen vooruit,prettige nacht

ja, maar ik bedoel mensen met een beetje verstand, dronkelappen , drugsgebruikers en ouwe mannetjes die nog geen hoertje aan de haak hebben geslagen lopen op de hele wereld alleen ´s nachts over straat.
Het is alleen niet verstandig.
Dus ik bedoel , als je bovenkamer niet helemaal leeg is, moet je dat gewoon niet doen, net zoals in Amsterdam of Rotterdam of Caracas,of Rio om maar wat te noemen.
En succes met je zaken doen aan de Noordkust

ten eerste is mijn bovenkamer niet leeg,en ik bedoel gewone mensen,die uit het theater,bios,restaurant komen,barretje gepakt enz,dat zijn geen hoerenlopers of dronkaards,
dus zullen we dit onderwerp maar laten rusten,blijf jij ,s avonds maar lekker thuis,
wij gaan normaal over straat,en wat verstandig ,daar hebben we jou mening niet voor nodig,ik weet niet hoelang je in dit land bent,maar je weet er nog niet veel van.

Ja tuurlijk kan je alleen op stap savonds, dat kan overal. Je moet gewoon je verstand gebruiken en je niet als een idiota gaan gedragen zodat je opvalt onder de locals, ga niet met je flappen in de rondte liggen zwaaien want dan ben je ze kwijt.

Ben het wel eens met Sargento.

Ik ben het ook met Sargento eens, waar is ie trouwens?

Lees hier maar
http://dominicaanserepubliek.startpagina.nl/prikbord/

dat was maar een grapje,ik wist al waar hij is

http://sargento-yon.hyves.nl/ zie de fotos, zegt genoeg denk ik

Nou ik moet toch eerlijk zeggen, de DR was voor mijn gevoel 1 van de minst veilige landen waar ik ben geweest. En al helemaal niet zoals Nederland. Ook al droeg ik geen sieraden en dure kleren, voelde me nog steeds niet op mijn gemak. Terwijl ik daar in bijvoorbeeld Mexico en Peru geen last van had. Zodra het slimmer is om met een groep buiten de deur te gaan ipv alleen of met zn 2en, lijkt het mij al gevaarlijker dan Nederland…

Jammer dat je het zo ervaren hebt. Ik hoop dat je in ieder geval wel een leuke vakantie gehad hebt. Ik kom zelf als sinds jaar en dag een keer of 3/4 per jaar in Puerto Plata en ik ben heel veel buiten het hotel en zwerf er door de stad alleen of met zijn tweeen en ik ga er ook 's avonds naar een locaal barretje of eettentje. Ik heb me er nog nooit niet veilig gevoeld.
Ik voel me 's avonds in amsterdam of net na een voetbalwedstrijd veel minder veilig in nederland.
Ik persoonlijk vind puerto plata ook veel fijner om te verblijven als punta cana.

1 like

ik ben van plan om te emmigreren naar de dominicaanse oa puerta plata. Ik moet nog beginnen aan de papierrommel, en weet niet hoe te beginnen, wat ik niet weet hier als vlaming, in welke taal moeten de papieren worden vertaald. Ook zou ik graag personen leren kennen die er permanent of gedeeltelijk verblijven voor verdere inlichtingen. Mijn telefoon : 003256324602. Dank bijvoorbaat

graag meer informatie over emmigreren in de dominicaanse republiek.Ook personen die er reeds wonen graag contact. tel: 003256324602 dank

al je papieren moeten vertaald worden in het spaans door een beedigd vertaler (door de dominicaanse republiek) en vervolgens moeten ze door de ambassade gelegaliseerd worden.
Spreek je zelf wel goed tot zeer goed spaans? Dat is wel belangrijk als je er een baantje zou willen vinden. Als je er niet hoeft te werken is het een ander verhaal en leer je de taal wel als je daar bent.