Op stap in Punta Cana en omstreken

Punta Cana is een ideale vakantieplek als je op zoek bent naar zorgeloos genieten van al de luxe die de verscheidene resorts aanbieden.
Er mag echter niet vergeten worden dat het leven buiten de resorts compleet anders is. Met dit leven kan je op een zeer flexibele manier kennismaken als je uitstappen gaat maken. We hebben eindelijk de sleutel gevonden om op een veilige manier de buitenwereld te verkennen. Je mag ons altijd contacteren voor meer uitleg.

Hallo,

Wij gaan over paar weken naar Punta Cana. Ik heb gelezen dat het niet aan te raden is om resort te verlaten. Lees dat jullie de sleutel hebben om wel op veilige manier de buitenwereld te verkennen.
We zijn hier erg nieuwschierig naar?
Kunnen jullie ons hier wat meer over vertellen?
Ester

Hallo,

Wij gaan over paar weken naar Punta Cana. Ik heb gelezen dat het niet aan te raden is om resort te verlaten. Lees dat jullie de sleutel hebben om wel op veilige manier de buitenwereld te verkennen.
We zijn hier erg nieuwschierig naar?
Kunnen jullie ons hier wat meer over vertellen?

Volgens mij kan je gewoon je resort verlaten, je bent op vakantie en niet in Caracas om maar iets te noemen, woon hier nu een heel tijdje, maar heb ondervonden dat het niet gevaarlijker is dan bij voorbeeld Amsterdam of Rotterdam

Hallo ,
Ik was vorige week in punta cana en wij zijn de laatste avond wel iets gaan drinken buiten het resort met Wimpie . (wimpie organiseert uitstappen ) We hebben wel 10 euro betaald aan wimpie voor vervoer en bewaking . We hebben een leuke avond gehad omdat we super gezelschap hadden van enkele hollandse mensen van een ander resort . De sfeer bij de bevolking viel tegen . Alhoewel de vrouwen die mee gingen hier anders over dachten :wink: .

groetjes

Filip

Bewaking??? Voor wat???

Het is gevaarlijk wanneer je alleen iets gaat drinken buiten je resort . Dit zie je dadelijk . In het dorpje zijn geen toeristen . Ik reis zeer veel en het kan zijn dat je geen problemen hebt als je iets gaat drinken . Om 12 uur sluiten de meeste pubs . Dit om problemen te voorkomen . 15 jaar geleden ben ik elke avond op stap geweest bij de bevolking , maar nu raad ik je dat niet aan . Je kan informatie inwinnen bij Wimpie

Er zijn gelukkig heel veel dorpjes zonder toeristen en dat moeten we ook zo houden. En er zijn natuurlijk heel veel steden en dorpjes met toeristen, die zonder bewaking de Dom.Republiek willen leren kennen. En je hebt natuurlijk ook resorts waar toeristen zich binnen 4 denkbeeldige muren zich uitstekend vermaken aan het strand,de bar en het restaurant. Dre woont hier geloof ik 17 jaar aan de Oostkust, ik 4 jaar een de Noordkust en ik ga nog steeds zonder bewaking de deur uit, iederdag naar m´n bar restaurant en op m´n vrije dag waar ik wil gaan en staan, zonder een man met een bazooka bij zich. Tor op heden, maar wat niet is kan nog komen, is mij niks overkomen, dus waar al die Indianaverhalen vandaan komen is mij een raadsel. Maar ik ga natuurlijk niet ´s nachts op de Av.Espana of 27 Febrero in Santo Domingo wandelen, net zoals ik dat in het verleden ook niet deed in achterbuurten in Amsterdam,Rotterdam of Den Haag. M.a.w. Je kan gewoon zonder begeleiding, ook in de omgeving van Punta Cana je resort verlaten.